Styrketräning!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bikerbitch skrev:
Rocketbejby, jag snor lite av din tråd och passar på att ställa min fråga.

Om man inte har råd att gå på gym. Vad finns det för övningar hemma man kan göra för att bygga lite muskler och bli av med lite fett?
Hantlar, promenader, äta rätt.. etc?


Läs här om kost: http://www.halso.info/naringslara.html

Här har du övningar: http://www.ast-ss.se/styrke_traning/ovnings_guide/ovningar_introduktion.asp det mesta går faktiskt att göra med hantlar.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
cRoC skrev:
Jacke hur mycket anser du att man ska vila?

Har en vän som tränar 5 dagar i veckan, och han har fått RUSKIGT bra resultat på 6 månader. Fast då va han lite väl nördig, drog up kreatinpåsen och blandade i mjölken i skolan ;) Verkar det vettigt, att vila 2 dagar i veckan?
Finns inget patentsvar som går att överföra på alla,beror på ålder o en massa andra faktorer,men en grundregel tycker jag är att en muskelgrupp behöver vila ca 48 timmar innan man går på den igen.Under uppbyggnadsfasen av året.Själv kör jag bara en muskelgrupp vid varje träning,kör vardagarna o super på helgerna.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag vet inte om någon annan har svarat på det innan för jag orkar inte läsa igenom alla sidorna :)

Men jag hade laggt upp det såhär:
1 - Ben & Vader(?)
2 - Axlar & Mage
3 - Triceps & Rygg
4 - Biceps & Traps
(Konditionsträning får du lägga in när du vill)

Biceps hade jag inte kört med Axlar därför att när du tränar axlarna så tränar du lite biceps också och gör att du inte kan gå maximalt på din bicepsträning.

För att få muskelmassa så spring inte allt för mycket, för du förbränner då muskler, Gå morgonpromenader på tom mage istället därför att det finns folk som är känsliga muskler när dem springer så dem går ner i vikt pga det(dvs dem förlorar muskelmassa).
Och var väl medveten om att du MÅSTE lyssna på din kropp, vila ut musklerna till 110% och kör ut dem än en gång. Och försök inte träna samma muskelgrupp på 48h för det är faktiskt så att under vilan så är det då musklerna växer.

Jag vet inte om du gör men försök att få i dig proteinen från mat istället för dina proteindrinkar, drinkar kan du ta; morgon, innan träning, efter träning(+ kolhydrater) och ät då väldigt proteinrik mat under middagen för att dina muskler inte ska ha en chans att vara utan proteiner.

Bortsett från träningen: Träna inte allt för mycket för jag som kanske många andra gillar faktiskt inte folk som är jätte muskulösa, vältränade är snyggt men när kvinnorna börjar likna män så fastnar iallafall inte mina ögon på er.

// mvh QuaYa
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bikerbitch skrev:
Rocketbejby, jag snor lite av din tråd och passar på att ställa min fråga.

Om man inte har råd att gå på gym. Vad finns det för övningar hemma man kan göra för att bygga lite muskler och bli av med lite fett?
Hantlar, promenader, äta rätt.. etc?

Det bästa du kan göra om du vill bli av med fett är att promenera i hyffsat rask takt, med en puls på 120 sisådär.
 

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
suzuki...svart..
Quaya skrev:
Men jag hade laggt upp det såhär:
1 - Ben & Vader(?)
2 - Axlar & Mage
3 - Triceps & Rygg
4 - Biceps & Traps
(Konditionsträning får du lägga in när du vill)
inge bröst här heller??
 

Henken

Guest
.Själv kör jag bara en muskelgrupp vid varje träning skrev:
Så gör jag också, fast det kommer i otakt ibland. Känns som om man gör det mer ordentligt så men det är kanske hur man själv tycker...Hur mäter man kroppsfett, eller med vad rättare sagt. Väger 85kg...inte speciellt fet heller.

Axlar
Vila kanske
Mage/rygg
Ben (nja, men kondition iaf)
Bröst
Vila kanske
Armar
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Quaya skrev:
Jag vet inte om någon annan har svarat på det innan för jag orkar inte läsa igenom alla sidorna :)

Tack för alla bra tipsen!

Ang kondis så kör jag nästan enbart gång eller trappmaskin.
Springer aldrig. De är jag alldeles för lat för. hoho

ANnars vilar jag varje muskel minst 48 timmar. Försöker få i mig proteinet från mat men eftersom jag inte har någon som helst koll på hur mycket jag får i mig från maten så dricker jag även drinkar. 2 om dagen försöker jag få mig. Äckligt!

Många som sagt nu att jag inte ska köra biceps o axlar ihop så de ska jag ändra på!
Idag tränade jag ben. Körde färre reps och så tungt jag palla. Va jätte nöjd efteråt men ont i rumpan! :D

Jag strävar aboslut inte feter att bli någon BB Brud. Bara fast och vältränad. Tycker de är så fint med lite biccar och triccar på tjejer. ETt par snygga axlar är också grymt! ELler ja allt men självklart vill man inte förlora de kvinnliga. Med tanke på att jag redan har problem så är det nog ingen risk. :rofl

Nu ska jag äta mat så jag får lite energi.

Tack igen!
 

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
suzuki...svart..
lätt uppvärmning när du kommer till gymmet sen kör du så hårt du kan redan från första set oavsett om du tränar tungt eller lätt. det gäller att stressa muskeln så mycket det går (och lite till :hihi ). inget mesande i början för att orka hela passet. då är det bättre att korta ner passet. och börja med den muskelgrupp som du vill öka mest.
när du fått ordning på kosten tycker jag att du ska testa att ta en kreatinkur för att se om det ger någon effekt. på mig funkar kreatin jättebra men det är lite olika från person till person.
gainer tycker jag är att kasta pengarna i sjön eftersom den innehåller så stor andel kolhydrater som man ändå lätt får i sig. bättre då med ett pulver med så högt proteininnehåll som möjligt.
att man skulle få för mycket muskler brukar aldrig vara något problem ;)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Fattar inte varför en del hackar på bb-brudar.Gillar man bb så tycker man att det är estetiskt tilltalande med en väldeffad muskulös kropp som poserar till väl vald musik.Gillar man inte det så gillar man nog inte en biffig kille heller,har själv haft ihop det med ett par riktigt seriösa bb-brudar o kan intyga att dom funka lika bra som hulda maräng från saltsjöbo,minst. :tungan
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
ktmjacke skrev:
Fattar inte varför en del hackar på bb-brudar.Gillar man bb så tycker man att det är estetiskt tilltalande med en väldeffad muskulös kropp som poserar till väl vald musik.Gillar man inte det så gillar man nog inte en biffig kille heller,har själv haft ihop det med ett par riktigt seriösa bb-brudar o kan intyga att dom funka lika bra som hulda maräng från saltsjöbo,minst. :tungan

Nej nej inget illa menat mot dem. Jag gillar bara fitness tjejer bättre.
Mer min smak och nåt åt de hållet är ju de man eftersträvar själv.
BB Brudar kan ju absolut nåt jag inte kan iallafall. Träna som man ska!
 
Last edited:

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
suzuki...svart..
en bb-tjej som är ren e ju de grannaste man kan se :tuttar . inte att förväxlas med monstren från usa som hugger i sig både de ena och de andra. det är nog dessa monster många tänker på när dom hör bb-tjej :(
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
ktmjacke skrev:
Fattar inte varför en del hackar på bb-brudar.Gillar man bb så... ...har själv haft ihop det med ett par riktigt seriösa bb-brudar o kan intyga att dom funka lika bra som hulda maräng från saltsjöbo,minst. :tungan

Vad är en bb-brud? En barnmorska?

Blev inte din tjej sur när du raggade på BB ???
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
ktmjacke skrev:
Finns inget patentsvar som går att överföra på alla,beror på ålder o en massa andra faktorer,men en grundregel tycker jag är att en muskelgrupp behöver vila ca 48 timmar innan man går på den igen.Under uppbyggnadsfasen av året.Själv kör jag bara en muskelgrupp vid varje träning,kör vardagarna o super på helgerna.

Har själv läst att muskeln ska vila 48timmar. Hur ser ditt schema ut när du kan vila musklerna 48 timmar och träna hela kroppen på vardagarna innan helgen? Tänkte börja lite mer seriöst nu igen efter sommaren.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
RocketQueen skrev:
De lägger man inte på sig av då? Alltså fett.
Hmmm låter kanon.

Nej då, jag har för mig att intaget är en tesked per dag. Prestationshöjande, man känner sig/blir piggare och orkar mera.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top