Styrketräning!

yamaha-rules

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
fzr
RocketQueen skrev:
Ok någon annan som är lika såld på styrketräning som jag är?

Jag tränar ganska mycket nu. Ängnar minst tio timmar per vecka i gymet och satsar mest på att bygga. Kör lite kondis också för att få bra muskelkondition.
Dricker mina protein drinkar men vill inte bulka. Vill inte lägga på mig fett vill säga.
Tycker det är skit svårt att äta tillräckligt mycket och ännu svårare att få bra resultat.

Har ni några bra tips att dela med er av?

Jag delar in kroppen såhär:

Dag 1: Ben (både bak och framsida)
2: Biceps & Axlar, Mage
3: Kondis
4: Rygg, Triceps, Mage
5: Ben eller kondis

Lägger in yoga på morgonen också ibland.
Hur fasen ska man göra för att växa?

Kom igen nu knuttar och ge mig tips. SKa man åka hoj måste man va fit så man orkar sitta på hojen länge. :hihi
Till en början en vilo dag mellan passen, träna inte mer än en timme i taget och sen ... det tar lite tid att bygga RENT!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
hjelmfrillan skrev:
varför hålla på å lyfta hela tiden, det är la inte så kul?
ja! träna kampsport istället, du blir smidigare, anabolaoffer faller som furor vid rätt teknik........ puuuuuh :hihi

men yoga är ett rätt steg i rätt riktning :tummenupp
Fins ju dom som e både och!!!!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Personligen så drar jag inte alla som styrketränar över en och samma kam. Kvinnliga BB-proffs har en helt skild fysik gentemot exempelvis de som tävlar i Athletic Fitness eller för den delen Fitness. Och jag tror inte att trådskaparen har i åtanke att satsa på en karriär inom BB. Därför är även en sådan diskussion här ovidkommande.

(Lite bilder från SM i AF kan ni se här. )[/QUOTE]


Nej precis jag va inte ute efter BB träning.
Fast vältränad räcker bra. :)

Måste tillägga att tjejerna i Fitness Figure ser ju fina ut. Lite mjukare former men riktigt bra tränade.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
hjelmfrillan skrev:
varför hålla på å lyfta hela tiden, det är la inte så kul?
ja! träna kampsport istället, du blir smidigare, anabolaoffer faller som furor vid rätt teknik........ puuuuuh :hihi

men yoga är ett rätt steg i rätt riktning :tummenupp

1. KUL!!! :banana
2. Man får ju rätt fin kropp (om man gör rätt)
3. KUL!!!
4. Love it!

Kamsport är iofs också jätte kul. SKulle behöva bli lite smidig faktiskt. Mitt ex hade tränat (och tävlat) i 18 år så man har kollat många UFC matcher och K1 (på tv alltså).
Jag pallar bara inte att ha så bestämda tider. Jag måste bestämma min träningstid själv. :)
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Acrid skrev:
Kör du axelövningar på ryggpasset? Skulle vilja se hur du utför axelpressar...

Nej jag kör Ben & Axlar & Traps/Underarmar



Vad är de för fel på AST nu då? Är det nån fån sida som inte kan någonting eller du hänger upp dig på att jag skrev AST... då skriver jag hela så du förstår;
"AST Sports Science"




:va Det är inte lättare för mig än för någon annan. Vill man däremot få bra resultat och komma någonvart så får man allt ta och läsa på lite själv och vara nyfiken.

Tjej? va menar du att det är svårt att få en tjej att äta massor om hon ska växa muskulärt? Neeeeee... :hihi

Lättare för dig är de väll alltid eftersom du kanske är med van och har erfarnhet av det?
Man kan ex gämföra de med nu när jag jobbar... går annars upp 06:45 och nu ska jag gå upp 5:20 .... gaaaaaaaaanska så stor omställning än för dem som har gjort de i ett par år.
Jag tycker det är ungefär samma sak, men! det går... bara lite jobbigare.

Ja jag tror inte att en tjej kan äta en sån stor mängd mat som en kropp behöver (eller det är olika på en tjejs och en mans kropp? Jag vet inte).... varför kan jag inte svara på men av mina 18 år så har jag aldrig sätt en tjej äta mycket mat.
Mycket mat menar jag inte med att man ska ta ett berg på talriken men äta så många gånger om dagen.



Man går inte ner 2 kg i muskelmassa efter 1 h cardio. Det är vatten det mesta.

jag tror inte att alla 2000g är bara 100% muskler men en del av det är och gör då att han får äta mycket när han kommer hem annars så känner han av det efter ett tag på gymmet.



Personligen så drar jag inte alla som styrketränar över en och samma kam. Kvinnliga BB-proffs har en helt skild fysik gentemot exempelvis de som tävlar i Athletic Fitness eller för den delen Fitness. Och jag tror inte att trådskaparen har i åtanke att satsa på en karriär inom BB. Därför är även en sådan diskussion här ovidkommande.

(Lite bilder från SM i AF kan ni se här. )

Hur kan du säga en sån sak... "Jag tror inte hon har åtanke att satsa på en karriär inom BB", vad vet du om det? Det kanske händer henne som för många andra, efter ett par gånger så tycker hon det är skit skoj på gymmet och vill bara fortsätta med det och går ännu längre...Det är upp till henne vad hon har för mål... hon kanske står på pallen om några år så se upp i fortsättningen vad du skriver för hade jag varit hon så hade jag tagit det som lite smått hån som om hon inte har den minsta chansen OM hon nu vill satsa inom det.
Sen om hon vill satsa på Fitness eller BB har ingen av oss ännu någon aning om...

Eller du kanske är en bra polare med henne? Då ger jag mig.



Skriv lite shysstare inlägg så är du snäll... dina inlägg tycker jag ser jävligt kaxiga ut och dem är det också i vissa av dina meningar när jag läser det.


EDIT: Jag såg henns inlägg nu att hon inte ville satsa på det tydligen men det såg inte du innan du skrev det inlägget.
 
Last edited:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Quaya skrev:
Vad är de för fel på AST nu då? Är det nån fån sida som inte kan någonting eller du hänger upp dig på att jag skrev AST... då skriver jag hela så du förstår;
"AST Sports Science"

AST är ett vinstdrivande företag inom kosttillskottbranschen som du vet. Därför har de även ett stort intresse av att tjäna så mycket pengar dom bara kan. Det talar för sig självt.

Man kan ex gämföra de med nu när jag jobbar... går annars upp 06:45 och nu ska jag gå upp 5:20 .... gaaaaaaaaanska så stor omställning än för dem som har gjort de i ett par år.
Jag tycker det är ungefär samma sak, men! det går... bara lite jobbigare.

Där tycker vi inte lika.

Ja jag tror inte att en tjej kan äta en sån stor mängd mat som en kropp behöver (eller det är olika på en tjejs och en mans kropp? Jag vet inte).... varför kan jag inte svara på men av mina 18 år så har jag aldrig sätt en tjej äta mycket mat.

Kvinnor har oftast ett lägre energibehov än vad män har, och äter följdaktligen därefter. Men självklart finns det många tonårstjejer som äter alldeles för lite...för att dom vill "vara smala". Vilket kanske inte är så klyftigt...vad vet jag.


jag tror inte att alla 2000g är bara 100% muskler men en del av det är och gör då att han får äta mycket när han kommer hem annars så känner han av det efter ett tag på gymmet.

Han känner av tröttheten som kommer av att vätskenivån sänks och att glykogenet är slut, samt att musklerna naturligtvis har arbetat under en längre stund.

Hur kan du säga en sån sak... "Jag tror inte hon har åtanke att satsa på en karriär inom BB", vad vet du om det? Det kanske händer henne som för många andra, efter ett par gånger så tycker hon det är skit skoj på gymmet och vill bara fortsätta med det och går ännu längre...Det är upp till henne vad hon har för mål... hon kanske står på pallen om några år så se upp i fortsättningen vad du skriver för hade jag varit hon så hade jag tagit det som lite smått hån som om hon inte har den minsta chansen OM hon nu vill satsa inom det.
Sen om hon vill satsa på Fitness eller BB har ingen av oss ännu någon aning om...

Eller du kanske är en bra polare med henne? Då ger jag mig.

Jo för att hon skrev att hon ville bli slank men även fastare. En karriär inom BB kräver _lite_ mer än så. Det finns INGEN inom BB som vill se slank ut. :D

Sedan kan jag inte uttala mig om hennes _framtida mål_, vilket jag heller inte har gjort, och det kan inte du heller.

Att det skulle vara ett hån det jag skrev får stå för dig. Det är något du har tolkat in.

Skriv lite shysstare inlägg så är du snäll... dina inlägg tycker jag ser jävligt kaxiga ut och dem är det också i vissa av dina meningar när jag läser det.

När du läser det ja. Jag tror inte att alla ser inläggen så....Jag tror alltså detta. Kan man ta argument så väl positiva som negativa, på rätt sätt ser jag ingen anledning till ändra mitt sätt att skriva. Jag för en diskussion, inget annat. :)

Edit: grammatik
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Quaya skrev:
Hur kan du säga en sån sak... "Jag tror inte hon har åtanke att satsa på en karriär inom BB", vad vet du om det? Det kanske händer henne som för många andra, efter ett par gånger så tycker hon det är skit skoj på gymmet och vill bara fortsätta med det och går ännu längre...Det är upp till henne vad hon har för mål... hon kanske står på pallen om några år så se upp i fortsättningen vad du skriver för hade jag varit hon så hade jag tagit det som lite smått hån som om hon inte har den minsta chansen OM hon nu vill satsa inom det.
Sen om hon vill satsa på Fitness eller BB har ingen av oss ännu någon aning om...
SM i feltolkning?
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Acrid skrev:
AST är ett vinstdrivande företag inom kosttillskottbranschen som du vet. Därför har de även ett stort intresse av att tjäna så mycket pengar dom bara kan. Det talar för sig självt.

Jodå det är jag mycket väl medveten om, men eftersom Jag tyckte att du pekade ut vilken muskelgrupp som också arbetade då man körde ex ett ryggpass så skrev jag bara några exempel för att det inte är så... Också, hängde jag inte med med din kommentar som bara blev några skumma smajl.

Men det skriv in i Historiaboken nu..



Kvinnor har oftast ett lägre energibehov än vad män har, och äter följdaktligen därefter. Men självklart finns det många tonårstjejer som äter alldeles för lite...för att dom vill "vara smala". Vilket kanske inte är så klyftigt...vad vet jag.

Okej, visste inte detta innan. Men kunde nog ha gissat mig fram till svaret.
Jovisst är det så, många tror att man går ner i vikt och får fin kropp om man slutar äta.



När du läser det ja. Jag tror inte att alla ser inläggen så....Jag tror alltså detta. Kan man ta argument så väl positiva som negativa, på rätt sätt ser jag ingen anledning till ändra mitt sätt att skriva. Jag för en diskussion, inget annat. :)

Men om du läser från ditt första inlägg till de inlägget då jag sa till dig så märkte iallafall jag att du började skriva mer och mer diviga/kaxiga inlägg... men jag hade säkert fel.

Nu ska jag gå o laga mat, lycka till med din träning också avslutar vi denna disskution för jag jiter inte skriva såhär mycket.

// mvh QuaYa
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
valmers skrev:
Nej, det har vi redan märkt.

Jaaaa, va roooolig du var... fyfan har fått byta 2 par kallingar nu för jag har skrattat så mycket så jag kissat på mig för ditt roliga skämt!

// Puss
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Quaya skrev:
Hur kan du säga en sån sak... "Jag tror inte hon har åtanke att satsa på en karriär inom BB", vad vet du om det? Det kanske händer henne som för många andra, efter ett par gånger så tycker hon det är skit skoj på gymmet och vill bara fortsätta med det och går ännu längre...Det är upp till henne vad hon har för mål... hon kanske står på pallen om några år så se upp i fortsättningen vad du skriver för hade jag varit hon så hade jag tagit det som lite smått hån som om hon inte har den minsta chansen OM hon nu vill satsa inom det.
Sen om hon vill satsa på Fitness eller BB har ingen av oss ännu någon aning om...

Eller du kanske är en bra polare med henne? Då ger jag mig.

EDIT: Jag såg henns inlägg nu att hon inte ville satsa på det tydligen men det såg inte du innan du skrev det inlägget.

Hmmm Nej nu ville jag ju inte de men tack för att du tror på mig. :Bugar
Sen måste jag bara säga att jag inte tog de som ett hån. Hmmm Nu känner jag mig starkt inblandad i er diskussion. :rolleyes:

BB Känns inte som min grej eftersom jag inte tilltalas av just de på kvinnor. Vem vet jag kanske blir helt torsk och kvalar till Fitness 2006. :yoparty

Tack för all hjälp alla som svarat!
Gick jätte bra idag på träningen!
Mycket jag inte kan o vet än dock...
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Quaya skrev:
Jaaaa, va roooolig du var... fyfan har fått byta 2 par kallingar nu för jag har skrattat så mycket så jag kissat på mig för ditt roliga skämt!

// Puss

Kan inte ni två bara byta nummer på en gång istället.
Get a room! :rofl
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
RocketQueen skrev:
Hmmm Nej nu ville jag ju inte de men tack för att du tror på mig. :Bugar
Sen måste jag bara säga att jag inte tog de som ett hån. Hmmm Nu känner jag mig starkt inblandad i er diskussion. :rolleyes:

BB Känns inte som min grej eftersom jag inte tilltalas av just de på kvinnor. Vem vet jag kanske blir helt torsk och kvalar till Fitness 2006. :yoparty

Tack för all hjälp alla som svarat!
Gick jätte bra idag på träningen!
Mycket jag inte kan o vet än dock...
Detta förstod alla utom en.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top