Nickeluring
Lurig som få...
Jag har råkat ut för ett par riktigt otäcka styrvobbel. Det har skett när framhjulet knappt har touchat backen i lite högre farter. Den har liksom bara ruskat på sig ordentligt så att styret slagit fram o tillbaka riktigt snabbt mellan nästan fulla utslag. Inte så roligt i 120 km/h. Så fort jag slagit av gasen så har det slutat. När det skett har jag antingen accelererat hårt eller satt ner en uuiiilie mjukt. Alltså när framhjulet knappt har rört vägen. Det är inget fel på däcken.
Vad kan det vara tro?
Styrlagren dåligt åtdragna?
Felaktigt luftade framgafflar? Jag har luftat mina framgafflar när hojen stått på backen. Enligt gaffelmanualen som jag läste igår så är det viktigt att framhjulet är i luften när man luftar.
Hur får jag upp framhjulet i luften när hojen står still? Tips?
Jag kan inte komma på något bra sätt. Mitt depåstöd funkar bara bak och man kan ju inte lyfta i framhjulet i alla fall om man skall kolla styrlager eller få hjulet att hänga fritt.
Alla tips o förslag är välkomna.
Tack,
Nicke
Vad kan det vara tro?
Styrlagren dåligt åtdragna?
Felaktigt luftade framgafflar? Jag har luftat mina framgafflar när hojen stått på backen. Enligt gaffelmanualen som jag läste igår så är det viktigt att framhjulet är i luften när man luftar.
Hur får jag upp framhjulet i luften när hojen står still? Tips?
Jag kan inte komma på något bra sätt. Mitt depåstöd funkar bara bak och man kan ju inte lyfta i framhjulet i alla fall om man skall kolla styrlager eller få hjulet att hänga fritt.
Alla tips o förslag är välkomna.
Tack,
Nicke