Du har såklart rätt till din åsikt, men drar du inte alla över samma kam nu? Ska man inte hjälpa de som har det svårt PÅ RIKTIGT, de som verkligen behöver hjälp? Åkt räkmacka? Du menar flytt sitt land, kanske lämnat kvar släkt och vänner? Tycker det luktar lite sniket här.
Ett typiskt sporthojsinlägg nedan. Du måste utgöra medianen i SDs väljarkår.
Jag hjälper i första hand mig själv, sen kan jag börja titta på att hjälpa andra.
Jag utgår ifrån att du inte tillhör dagens ungdom som får utbilda sig å det grövsta för att ens ha en chans att få ett jobb i kassan på Ica via arbetsförmedlingen.
Samhället ser rätt annorlunda ut nu än vad det gjorde när du var i min ålder, det är dags att krypa ut ur grottjäveln ni krälat in i och inse att det inte man inte kan skylla alla problem på dagens lata ungdomar.
Vi vill jobba men får oftast inte ens chansen då jobben går till andra för att det ska kvoteras hit och dit.
Att man ska hjälpa andra är en självklarhet, men jag kan inte rädda någon från att drunkna om jag inte lär mig simma själv först.
Vet att ditt inlägg inte rör allt jag nämner men blir fan mörkrädd när man ser folk i tråden som påstår att det finns massa jobb men ingen som vill ta dessa, lever ni under en sten eller?
Har ni någonsin gått till arbetsförmedlingen utan att ha 10, 20 eller 30 års erfarenhet på marknaden?
Du är inte attraktiv för fem jävla öre om du inte har gått ut högskola upphöjt till 16 med högsta betyg i allt.
Och innan det börjar pissas...
Jag har ett jobb som jag trivs med, men jag ser alldeles för många av mina vänner som trillar rakt ner i ett system som tycks sakna intresse för att hjälpa dessa, så hur ska vi kunna hjälpa någon annan?
Inte med mina surt förvärvade stålar iaf.
Starkast överlever, det är naturens gång.
tl;dr jag tycker att arbetsförmedlingen är ett skämt och demokratin är död.