Nu är du bara fånig.
Tack vare sådana som dig SD kommit dit de är idag, hur vore det att börja förstå?
Nu är du bara fånig.
Nej, men om jag i förväg hade haft en uppfattning och bemött andra baserat på iaktagna tendenser hos mina grannar hade varit rasism...
K
Fortfarande var mina inlägg bara argumentaion för hur JAG ser saker, vad JAG har iaktagit och varför JAG inte känner att svensk kultur är hotad, varför JAG inte känner att MIN kultur eller MIN rätt att utöva min kultur skulle vara begränsad...
Mycket narcissism här idag.
Att påstå att invandringen inte för med sig kulturella influenser, både positiva och negativa, är ju bara tramsigt. Skärp dig, likväl som kebaben är importerad så är hedersvåldet det också. Två av tusentals exempel, på bra respektive dåliga saker som kommit med invandring.
Och bespara mig gärna från parallellen till annat relationsvåld. Tack på förhand.
Att påstå att invandringen inte för med sig kulturella influenser, både positiva och negativa, är ju bara tramsigt.
Att påstå att invandringen inte för med sig kulturella influenser, både positiva och negativa, är ju bara tramsigt. Skärp dig, likväl som kebaben är importerad så är hedersvåldet det också. Två av tusentals exempel, på bra respektive dåliga saker som kommit med invandring.
Hedersvåld är vidrigt. Men varför blir det så mycket värre om det utövas här? Eller tror du att hedersvåld smittar så att vi svenskar börjar hedersvålda? Min uppfattning är snarare den motsatta, även om sverige får fler fall till antalet så beror det ju på att hitflyttade drabbas på svensk mark istället för på hemmaplan... Lika vidrigt oavsett men till skillnad från om de inte kommit till sverige så är jag övertygad om att hedersförtrycket MINSKAR gruppen som stort och fler hedersförtryckare kan lagföras för sina motbjudande tilltag...
Kan du inte komma med något konstruktivt.
Njae, det vet jag inte. Men du kanske har rätt, min uppfattning är i stort sett uteslutande baserad på Stockholm City.
Angående Shibuya så skulle jag säga att det nog beror på 1) att den korsningen är så pass vältrafikerad att du skulle få springa gatlopp för att hinna (och troligen misslyckas och få skämmas), 2) att det är olagligt och straffbart (mig veterligen är det "bara" olagligt i Sverige, men inte straffbart) samt 3) underskatta inte Deru kugi wa utareru
Det som är smart där är att de även har övergångställen diagonalt!
Kan du inte komma med något konstruktivt. Egentligen borde bevisbördan som sagt ligga på "er", alltså alla som antyder eller rakt ut påstår att svensk kultur är på väg att utrotas eller att de själva känner sig förhindrade att utöva sin svenska kultur.
Du har än så länge bara skrivit ifrågansättande oneliners utan att skriva några ens argumenterande inlägg.
Jag har förklarat, om än semi-seriöst och anektodiskt(självupplevt och inga lögner) om hur MIN upplevelse av ev. samhällsförändringar och kulturförändringar och framförallt varför JAG inte känner MIN kultur hotad.
Jag skrev iofs ett kåserande inlägg där jag använde "mig" för att gestalta det "svenska" som jag egentligen hade sett hos mina svenska grannar, mest för att vara ödmjuk inför det faktum att de flesta av oss har rätt många irrationella beteenden och små egenheter som kanske skulle kunna härröra ur något som kan kallas för kultur... Så även om jag har öppet hus och bjuder på mat så gör inte mina svenska grannar det, samtidigt som jag säkerligen är full av andra "svenska" egenheter som är rätt löjeväckande om man skärskådar dem.
Fortfarande var mina inlägg bara argumentaion för hur JAG ser saker, vad JAG har iaktagit och varför JAG inte känner att svensk kultur är hotad, varför JAG inte känner att MIN kultur eller MIN rätt att utöva min kultur skulle vara begränsad...
Det är DU som hela tiden dumpar meningslösa ifrågasättande meningar som antyder att du är av motsatt åsikt... Och då det i tråden verkar råda en allmän uppfattning om att svensk kultur är hotad, att man inte skulle få vara stolt och utöva sin svenska kultur så borde som sagt bevisbördan ligga hos er..
VAD är det DU upplever som hotande för DIN kultur, som förhindrar dig att utöva din kultur, som hotar/förändrar det du upplever som svensk kultur?
Om jag börjar tjata om att världens undergång är nära så ligger trots allt bevisbördan hos mig. Det är inte du som skall behöva bevisa motsatsen och än mer meningslös blir diskussionen om jag börjar gorma:
-"världen är på väg att gå under, det vet jag och de som inte ser de är naiva och blinda"..
...för att sedan endast nöja mig med att ifrågasätta de som argumenterar för motsatsen utan att själv bidra med något som stödjer påståendet som föranlett själva diskussionen.
Då är vi absolut olika där. Jag anser inte att någon annan måste tycka fullt ut som jag eller fira samma saker som jag för att jag ska kunna leva i samråd med denne någon.
Tvärtom ser jag det snarare som en fördel när någon är helt olik mig så att jag kan få influenser och andra infallsvinklar av andra.
Herregud så tråkigt det skulle bli om alla man känner åt Tacos på fredagar, hejade på AIK, röstade på Carola i schlagern och drack Åbro på helgerna.
Såna ställen finns men avfolkas pga ovannämnda anledning....
Förlåt mig??? Hata Japaner?? Jag kan verkligen inte förstå hur du kan tolka något sånt?
Japan är mitt paradis på jorden, den mest fantastiska plats jag någonsin besökt.
Hur kan du ha fått den bilden av mig??
Kan du inte komma med något konstruktivt. Egentligen borde bevisbördan som sagt ligga på "er", alltså alla som antyder eller rakt ut påstår att svensk kultur är på väg att utrotas eller att de själva känner sig förhindrade att utöva sin svenska kultur.
Jo Shibuya är väl lite extremt kan man säga. Vad betyder Deru..?
Vilken svensk kultur menar du är så hotad?
Kalle på julafton?
Halloween?
Mc Donald´s?
Big Bang Theory?
eller värderingar om solidaritet och välfärdsstaten?
Vilket årtionde pratar vi om?? Har de verkligen funnits en tid då alla svenskar bodde i Bullerbyn och inte var korrumperade av utländsk kultur?
jag är väl medveten om att du och jag sannolikt befinner sig så långt ifrån varandra som det är möjligt att göra vad gäller syn på livet och samhället samtidigt så gillar jag dig för att du alltid är trevlig och sällan provocerad av mothugg.
Vad jag menar med inlägget, som du inte behöver svara på, är att du utgår ifrån en dröm som aldrig har funnits och inte ens ser att vår kultur redan nu förändras och då inte i första hand av muslimska influenser. För fem år sedan firade ingen svensk Halloween, det gör vi nu och mer kommer det att bli. Är det bra eller dåligt? Ska det stoppas eller inte?
Sen att vi bara tar till oss andras positiva saker pekar på att du aldrig varit ungdom, eller umgåtts med några när du var det.
Lustigt att den stora mängden suddar ut dåliga egenskaper i den lilla, men om förhållandet är omvänt såsom i våra förorter sker ingen påverkan på den lilla utan dåliga egenskaper....
Allt skulle fungerat om inte människor klumpas ihop under åratal i ett vakuum väntandes på uppehållstillstånd, eller hamnar i stora volymer i förorter.
Så, som JAG ser det är människorna vi tar hit VÅRAT ansvar, som det är nu uppfyller vi inte ansvaret att ta god hand om dom, nu skiter det sig istället ganska snabbt.
Den kultur jag skulle skylla på är inte någon som "importerats" utan snarare den kultur som odlats och växt fram i dessa områden där det är status att skita i skolan, förakta alla typerav myndigheter och auktoriteter, skaffa sig respekt med våld och där den viktigaste religionen är pengar och den aldrig sinande tron att det finns något som heter enkla, snabba pengar...
Denna kultur börjar präglas in i ungarna i tidig ålder eftersom de så länge, utan direkt inflytande av vuxna, år ut och år in kan uppfostra varandra i gängen i kvarteren. I brist på vuxna eller meningsfull sysselsättning går det rätt snabbt från det att en liten snoris är skötsam, till han kastar en gatsten genom ett fönster för att få respekt i gänget tills dess att han misshandlar någon för att få respekt i kvarteret tills han rånar en bank/värdetransport eller smugglar vapen/droger för att få respekt i stan med sin pimpade bil....
Visst är det i slutänden alltid individens ansvar men vill "vi", som samhälle se att färre går i samma spår så krävs ju långa rader insatser på alla plan.
När det gäller de som redan är långt inne på brottets bana krävs givetvis helt andra, mer hårdhänta insatser.
Hårdare påföljder för upprepad brottlighet. Hårdare straff för vapenbrott. Punktmarkering av kända kriminella, avlyssning. Samkörning av register t.ex för att se vilka som köper fordon som deras inkomst inte kan motivera o.s.v.
Kalifat på g
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |