Sugen på twin, vilken ska man ha?!

Millejonären

Rik på annat än pengar!
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
RSV1000R Factory BOTT + Dorsoduro 750
Tack millejonären för alla svar! Vet du när det bär av mot uppsala?

Jag är i Uppsala nu, men tyvärr inte cykeln. Hade tänkte ta med den nästa v men nu har jag fått ett jobb på annat håll inbokat på månda o eftersom måndagar är Rörkendagar så får cykeln stå kvar hemma. Hoppas på veckan därpå istället.

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
De ser mycket fräcka ut iaf. Men de lär kosta en slant(har inte läst nått bara kollat på hojarna på den sajten.Morini,hmm. Låter som nått urgammelt märke som har blivit återuppväckt till liv igen.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag är i Uppsala nu, men tyvärr inte cykeln. Hade tänkte ta med den nästa v men nu har jag fått ett jobb på annat håll inbokat på månda o eftersom måndagar är Rörkendagar så får cykeln stå kvar hemma. Hoppas på veckan därpå istället.

Det var ju tråkigt... Men vi hoppas på solsken veckan efter nästa då!:tummenupp

Det var ju tråkigt... Men vi hoppas på solsken veckan efter nästa då!:tummenupp

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Softishman: Satsa på en nyare Mille R!

Rackarns otrevlig hoj för folk med japanska muskelmaskiner, även rena nybörjare åker FORT på Aprilian.

Är det några speciella årsmodeller man ska se upp för? Hört att 99:an haft lite strul med koppling... Sen har jag nog inte råd med en alltför ny... Runt 65 har jag satt gränsen....

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Min kompis kolla på TLR och TLS, det skiljer en hel del kan jag säga! Iaf här i uppsala!!!

Det enda som är samma på TL-R och -S är "TL" och att det är en V-twinn på 90-grader från Suzuki. I princip allt annat skiljer :hihi
På gott och ont...

Hade jag köpt en Ny twin i dag hade jag köpt en Mille, Touon eller en Hypermotard.

Hade jag köpt en begagnad blir ju valet betydligt svårare. Allt beror ju på vilken prisklass.
TL är billiga, men börjar bli lite till åren och man får meka lite ibland.
Äldre Ducati är ju bara för dyra att äga för att vara intresanta.
SP1/2an är för obekväm att köra omkring på (imho). I övrigt så är det ju en fin hoj.
Äldre Mille är ju bra, men som TL så börjar de bli lite till åldern. Dessutom fula som stryk (imho).
Sv1000S :trött Möjligen kunde man pimpa till SV1000N (kåplös) lite. :)

Tja.. .hade nog blivigt en TL igen... :rolleyes: :hihi

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det lutar mer åt en SP1 för mig, kär i den hojjen! Så vacker, så rå och vilken sång (helsystem)....... *tårögd*

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Det lutar mer åt en SP1 för mig, kär i den hojjen! Så vacker, så rå och vilken sång (helsystem)....... *tårögd*

Kan inte annat att hålla med när de gäller ljudet i Hyndan helt sagolikt gött twin ljud. En Aprilia med Hondans välljud måste bara vara den optimala korsningen:yoparty

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Kan inte annat att hålla med när de gäller ljudet i Hyndan helt sagolikt gött twin ljud. En Aprilia med Hondans välljud måste bara vara den optimala korsningen:yoparty

En v60 med rätt pipa/pipor slår vilken sp1/sp2 som helst...v60 ger vassare ljud än v90.

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Köp en sånhär, du lär inte bli missnöjd :) Billiga i försäkring också.

Bifogat

• Duccen sport.JPG
    Duccen sport.JPG
    51.3 KB · Visningar: 38
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar