Sumpat nycklarna till R1:a m immobiliser.

BALLAN

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2005
Hoj
Yamaha R1-08
Måste man köpa ett helt nytt kitt med lås, nycklar och immobiliser för 24000 kr som Yamahacenter påstår. Eller finns det något annat sätt att lösa problemet på?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
du måste väl kunna koda om cykeln till en ny nyckel? så gör man iaf på bilarna!

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Vet inte, men med all säkerhet så har Yamahacenter alldeles galet.

Måste kunna gå att koda in en ny nyckel, om du kan visa upp att det är din hoj och att du är du...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vet inte, men med all säkerhet så har Yamahacenter alldeles galet.

Måste kunna gå att koda in en ny nyckel, om du kan visa upp att det är din hoj och att du är du...

Bara om man har kvar den röda nyckeln. Är den röda och dom 2 svarta nycklarna borta är man körd

Yamahacenter har rätt men alternativet är att köpa en ECU från ebay utan imobilizer samt ett nytt tändningslås

Nicotin

Guest
Yamaha kan utan bekymmer gå in i ECU´n och plocka ur koderna och koda in dom i dom nya nycklarna...så på sin höjd behöver du en nytt tändningslås om du behöver köpa nya nycklar...

BALLAN

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2005
Hoj
Yamaha R1-08
Bara om man har kvar den röda nyckeln. Är den röda och dom 2 svarta nycklarna borta är man körd

Yamahacenter har rätt men alternativet är att köpa en ECU från ebay utan imobilizer samt ett nytt tändningslås

Låter vettigt. Ska kanske prova ebay.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Yamaha kan utan bekymmer gå in i ECU´n och plocka ur koderna och koda in dom i dom nya nycklarna...så på sin höjd behöver du en nytt tändningslås om du behöver köpa nya nycklar...

Så du menar att vilken tjuv som helst kan slanga ner yamahas program och börja programera nycklar?

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Blir till att byta ut allt tyvärr. Skulle det gå att koda om nycklar utan huvudnyckel ja du fattar då skulle motorcykelstölderna se helt annorlunda ut:D:D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Bågen var med i en olycka, de e polisen som sumpat nycklarna enl förre ägaren.

Låter som en riktigt märklig förklaring. Varför skulle polisen ha alla nycklarna? Försäkringsbolagen brukar väl kräva in nycklar i samband med stöld, inte polisen. Om det var en olycka och polisen tog hand om motorcykeln skulle möjligtvis en nyckel sitta i tändningslåset.

Ägde en bil under många år. Det fanns en Master Key som var vinröd. Blev man av med den var man tvungen att byta ut alla styrboxar. Man kan ju tycka att tillverkarna borde kunna gå in och programmera om styrboxarna. Ibland tror jag det går. För säkerhetsskull skulle jag kontakta Yamaha och fråga vilka alternativ du har.

Nicotin

Guest
Så du menar att vilken tjuv som helst kan slanga ner yamahas program och börja programera nycklar?

njaee...programet är nog svårfångat men den firman som jag hade kontakt med krävde regbevis,ID handling men visst går dessa handlingar att förfalska men jag var även i kontakt med i detta fallet suzukis huvudkontor och dom sa att det går att plocka ut koderna ur ECU där dom ligger lagrade och koda in dessa i nya nycklar.

och om sukki kan det så kan garanterat yamma..hur annars gör dom orginal nycklarna ??

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jag har oxå pratat med två olika personer som säger sig kunna koda nycklar...jag har nämligen behövt byta antenn...

• Gilla
Reaktioner: tcg

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
OM det är som ballan säger att polisen har nycklarna eller "slarvat" bort dom så fattar jag inte problemet, då är det väl bara kräva nycklarna av polisen eller att polisen skaffar fram nya.

seså ballan, ta en sväng förbi stationen så (antingen låser dom in dej) eller så går du därifrån med ett knippe nycklar!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vi kodade precis om två nycklar på jobbets bilar. Det verkade då inte vara något man gjorde i en handvändning. Oerhört viktigt att man hade koderna till nyckeln annars blev det problem.

Varför skriver man inte upp koden någonstans? Man behöver inte ha en fysisk nyckel. Enbart kodningen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning