Sundsvall

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Ullis skrev:
Å vi övriga som inte tog STORA vägen hem för att undvika farbror blå, vi var hemma kl 23,30.....tog tydligen samma väg som Ni.

Fan här sitter man å tänker ut små roliga mess :rolleyes:
Så blir man ignorerad
Va fan ä nästa steg ,ska ni sluta hälsa när vi möts på hojen :va
Ps skämt ok !!
Blir det åka av nån kväll i veckan ??
Ja just det jag kanske inte får följa med :gråta
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Legenden skrev:
Haha!!!
Har fått veta vem det var som lånat zx10:an nu!!

Jo men ändå , vi måste ge han lite credit!
Jag menar han ville ju byta upp sig till en 1000
Nu kan han säkert kast byta :rofl
Hur hög är inte pinsamhets faktorn på å crasha en demo ??? :(
 

Gixxer Mike

Guest
164 på rullen skrev:
Tjena Micke
Va ju bra att du kom hem helskinnad :yoparty
Bra rakor det enda jag kan komma på är sättna banan inge rolig men rak !!
Annsa kan visa hur man kommer dit (men laglig det vete fan !)
Har fått papprena men som det sägs att det kan bero på luftfukt, missvisande bänk, hemlängtan osv osv.......
Men jag håller med det låter högt med tanke på prylarna du har i din ,i förhållande till effekt !!
Sköt om dig å nästa gång får vi se till å träffas :tummenupp

Jasså du har fått dom..ok
Ska luska lite och kolla exact vad som kan påverka värdenena ..men du har ju kanske fått tag i drömhojjen som alla vill ha..men du får testa min när jag kommer upp så kan du jämföra..du vet väl vem Ante är?
Han testade min hoj ..fråga honom vad han tyckte hi hi hi
Du måste ju bjussa på bulle och saft på jobbet nån dag..du har inte lust att baka en RIKTIGT stor Prinsess tårta tills jag kommer upp? fyller ju 30 på Tisdag ;=) :fyllisar
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Hojvädret i Sundsvall

Har dragit ihop information om vädret i Sundsvallstrakten så att vi kan planera våra körningar lite lättare. Håll till godo, SH-vänner.

0.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


45.jpg


golkartXwebtv4vnor.jpg


Vädret i Sundsvall under fm, em, kväll och natt sant fyra dagar frammåt (DN)

Prognos för Sundsvall, fem dagar (SVT)

Vädret i Sundsvall nu och fem dagar framåt (Aftonbladet)

Vädret fem dagar frammåt i Sundsvall (Passagen)

Vädret i Sundsvaall med solens upp- och nedgång, vind och lufttryck (sundsvalls.se)

Temperaturer i Sverige (SMHI)

Luftfuktighet i Sverige (SMHI)

Vägtemperaturer Södra Norrland (MSN)

Radarbilder över Norra Norrland (TV4)

Satellitbilder över Europa (TV4)

Trafikinformation E4, Råsta, Norra Sundsvall (Väg Verket)
 
Last edited:

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Pool man

Abloy fixa bättre väder prognoser ser inge vidare ut. :( En till Hayabusa till sport hojs himlen körde som en vilde på götgatan (sth) hamnade i skyltfönstret. :(
 

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Gixxer Mike

Tjena Micke! Va rondellen vid häggvik bra ??? mötte dig där i lördags förmiddag du såg inget :( blev det några mil , hur gick det med bakdäcket :confused: Har ni problem med hk på hjulet eller. Hadet.
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Gixxer Mike skrev:
Jasså du har fått dom..ok
Du måste ju bjussa på bulle och saft på jobbet nån dag..du har inte lust att baka en RIKTIGT stor Prinsess tårta tills jag kommer upp? fyller ju 30 på Tisdag ;=) :fyllisar

Hmm Lust å lust men va fan man blir ju bara 30 en gång :banana :banana
Det klart bagarn ordnar en sån om du :Bugar mot mig på vängåvan :hihi
Närå skämt åsido ,Jag fixar det åt dig !
Vi som vet vad en Allmänning är måste ju hålla ihop :tummenupp
Skriv ett mess å påminn när du är på väg = Jag har minne fiskpinne
 
Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag hänger på om det blir vettigt väder......

annsan_r1 skrev:
Hudiksvalls Flygraka 15/5 kl 10-16 för oss som gillar att gasa rakt fram,det kostar 100kr/pers.Fuel media har div. uppvisningar o utställningar av mc-handlare..ni hänger väl på??? Jag ska iallafall!!! :tuttar
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
annsan_r1 skrev:
Hudiksvalls Flygraka 15/5 kl 10-16 för oss som gillar att gasa rakt fram,det kostar 100kr/pers.Fuel media har div. uppvisningar o utställningar av mc-handlare..ni hänger väl på??? Jag ska iallafall!!! :tuttar


Å jag ska meeeeee......å sen ska vi gratta vår "Härnökille" som fyller 30!!!! :fyllisar
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Bra initiativ att ragga lite folk så att måndagskörningarna vekligen blir av.
visst vore det en bra idé att lägga ut en ny tråd med en rubrik där det framgår att möjligheten finns att köra på måndagar?

Tror inte att informationen till alla som kan tänkas vara intresserade nås annars.


annsan_r1 skrev:
Hur har vi det med intresset??Fick frågan i dag av Krister när vi var på banan o körde..han kör igång måndagskörningarna om vi ställer upp med respons o det gör vi väl??!!!! Återkommer om det så snart allt är klart :tuttar
 

Gixxer Mike

Guest
988R skrev:
Tjena Micke! Va rondellen vid häggvik bra ??? mötte dig där i lördags förmiddag du såg inget :( blev det några mil , hur gick det med bakdäcket :confused: Har ni problem med hk på hjulet eller. Hadet.

Ahh jag va inte ensammen va?
tror vi va på väg till Bogesund :=)
va en Röd Ducati 998 SP som låg bakom hi hi hi
Vi körde väl en 30 mil, fick lite lite släpp i ett par kurvor så bakhjulet är snorhalt (för min körstil) men det släppte kontrollerat så man kunde ligge på lite ställ i vissa kurvor..rätt nice..men man kunde inte klippa på som man ville direkt :=)
Ska nog köpa upp mig på ett gäng med Pro Extreme den modellen va klockren när det gäller både grepp och balans.
jag vill ju ha mer effect så jag börjar fundera på om jag ska byta ut kammarna och topplockspackningen..och EV porta toppen...men det blir ju lite stålar som måste fixas fram..suck..

Inte ett samtal från varken dig eller kicki trots ni va här hela helgen..vi skulle ju köra lite nån dag..vad hände?
:lol
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Påminner om kortegen, bara sexton som skrivit upp sig än. Det är ju lite klent, vi var ju sjutton personer när vi körde i Torsdag.

MC-Kortegen 29 maj

Vilka är på??

1. Abloy
2. per_svall
3. p.grip
4.988R
5.Gixxan6
6.annsan_r1
7. Ninjagirl
8. Holger
9. Fudpucker
10.superbeast
11. Daniel-San <- Bytt från Gazreglage
12. smiler
13. AtlantiZ
14.Succes
15. Jone
16. Ullis
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Hej alla glada fick höra om detta idag

Kul att det händer nått.....jag har känt mig lite utanför nere på bänken i nått år nu bland alla glidare (dom har tagit över nu och dom flesta sportisar har åkt förbi) men kanske det blir lite ändring nu eller.....

Race On..... :tungan
 

annsan_r1

Guest
Tomasol skrev:
Hej alla glada fick höra om detta idag

Kul att det händer nått.....jag har känt mig lite utanför nere på bänken i nått år nu bland alla glidare (dom har tagit över nu och dom flesta sportisar har åkt förbi) men kanske det blir lite ändring nu eller.....

Race On..... :tungan
Hej o välkommen..ännu en timråbo..va skönt!!!Nu är du inte ensammen någe mer iallafall..nu tar vi över "bänken" igen..Ha det gött så syns vi :tuttar
 

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Touring

Gixxer Mike skrev:
Ahh jag va inte ensammen va?
tror vi va på väg till Bogesund :=)
va en Röd Ducati 998 SP som låg bakom hi hi hi
Vi körde väl en 30 mil, fick lite lite släpp i ett par kurvor så bakhjulet är snorhalt (för min körstil) men det släppte kontrollerat så man kunde ligge på lite ställ i vissa kurvor..rätt nice..men man kunde inte klippa på som man ville direkt :=)
Ska nog köpa upp mig på ett gäng med Pro Extreme den modellen va klockren när det gäller både grepp och balans.
jag vill ju ha mer effect så jag börjar fundera på om jag ska byta ut kammarna och topplockspackningen..och EV porta toppen...men det blir ju lite stålar som måste fixas fram..suck..

Inte ett samtal från varken dig eller kicki trots ni va här hela helgen..vi skulle ju köra lite nån dag..vad hände?
:lol
Va då låg först det såg ut som om du kämpade tappert för att hinna med :7peta :7peta :( Tja! Va ut på sporthoj i fredags inget PM men däremot i går när vi kom hem & startade burken kom det fram :( :(
 

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
I Metropolen Allsta
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
annsan_r1 skrev:
Hur har vi det med intresset??Fick frågan i dag av Krister när vi var på banan o körde..han kör igång måndagskörningarna om vi ställer upp med respons o det gör vi väl??!!!! Återkommer om det så snart allt är klart :tuttar

Fasiken åka bana tackar man ju inte nej till!!!
Men å andra sidan är man lite grön på bankörning , men vill ni så hakar jag på :banana
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
Känner mig helt borta. Bankörning hör i närheten? Var åker ni då då? inte för att min hoj är som gjord för bana precis, men med lite vilja och rätt mycket muskler skulle det kunna gå...

Om inte annat vore det fint med en varmkorv och lite härligt motorljud i bakgrunden. :hihi

//daniel
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
danielg skrev:
Känner mig helt borta. Bankörning hör i närheten? Var åker ni då då? inte för att min hoj är som gjord för bana precis, men med lite vilja och rätt mycket muskler skulle det kunna gå...

Om inte annat vore det fint med en varmkorv och lite härligt motorljud i bakgrunden. :hihi

//daniel

Midlanda Motorpark, här har du lite information om banan.
http://www.n-r-s.se/mmp.htm
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
164 på rullen skrev:
Fasiken åka bana tackar man ju inte nej till!!!
Men å andra sidan är man lite grön på bankörning , men vill ni så hakar jag på :banana


Bankörning det är riktig avrostning det och det är på banan man lär sig att hantera glidarna......nej nej sporthojarna menade jag :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top