SUPERBIKE i GBG har gjort mig besviken!

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Jag kanske har fel i det jag säger nu, i så fall får n hjälpa mig på bättre tankar för just nu är det :mad: :mad: :mad:

Har länge försvart superbike inför mina kompisar som gnäller om det mesta när det gäller den butiken. Jag tycker det är synd att jag nu måste framföra lite kritik för Jessica som jobbar där brukar alltid ge mig bra service...

I alla fall så ringer jag dem förra veckan och beställer ett kopplingshandag.. Det var inte gratis dirket när vi snackar Suzuki orginal delar :huvet får dock bita i det sura äpplet då det inte finns några sådana här delar beg. till min gsxr1000 -03.

De säger att det skall ta ca 1-2 dagar och att de sickar mig ett sms... tiden går och idag fredag 5 dagar senare böjar jag få lite panik och ringer dem... de rotar runt och hittar det tillslut i någon låda där och jag blir glad och åker ner efter mitt jobb.

Är framme 17:00 (de stänger 18:00) betalar och går ur butiken till min motorcykel. Eftersom jag har ganska långt att åka innan jag är hemma + att jag inte har några verktyg hemma (precis flyttat och har dem hemma hos mina päron) så tänker jag att det vore bra att montera handtaget dirket på plats.

Mekanikern på superbike står utanför den 10 kvadratmeter stora verkstadlokalen och mekar lite på någon ny cykel..

-Hej tänkte höra om du har tid att montera på detta handtaget åt mig.
-NEJ HAR INTE TID så här sent på en fredag.

-Hmm.. kan jag få låna verktyg och montera på det själv då?
-NEJ

-Shysst (lite ironiskt)
-Det har kommit bort och gått sönder så många verktyg som jag lånat ut.

-Men Jag står ju precis här och mekar på det 5meter ifrån dig (vill mena på att det minsan inte kommer bort nått, + att en 10:ans nyckel knappast går sönder??)

-NEJ DET ÄR EN PRINCIP SAK!

:argpådato

Inser nästan själv att det är jag som blir sur när jag inte borde, men det måste varit upplägget som gjort mig så sur som jag nu är!

PRINCIP sak var nästan det värsta "#¤"#!
Blir tvungen att hänga ut hela butiken här nu av ren PRINCIP SAK :fatta!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Ta det inte så hårt!

Det var ju en grinskalle som du hade att göra med. Bara att räkna till 10 tyst för dig själv och sen andas lite fint ett tag (fast man vill ge han på käften). Tänk på att det kunde säkert ha varit värre på något vis. Det brukar funka för mig iaf :)

"Lugn, det ordnar sig"

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har ingen erfarenhet av Superbike så där tänker jag inte utlåta mig. Men däremot är det väl inte speciellt vanligt att verkstaden har samma öppetider som butiken? Den erfarenhet jag har är att verkstaden normalt har öppet mellan 8-17. Är så fallet jobbar han redan över, dessutom en fredag, vilket säkert påverkar hans mindre vänliga attityd.

Hade jag varit mekaniker hade jag dessutom inte i alla läget gillat att bli "störd" i mitt arbete. Fråga personalen bakom kassan nästa gång, dom har betalt för att vara trevliga :tummenupp

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Får väl slänga in en en snabb kommentar. Jag vet att mekanikerna har otroligt mycket att göra nu under sommarmånaderna med mycket övertid som resultat och kunder som pressar på för att få verkstadstid och få ut sin hoj så snabbt som möjligt.

Har själv varit där lite mer off-season och fått kanonhjälp av mekanikerna med bromsproblem samt fått låna verktyg. Det är säkert så att en del verktyg lånas ut och försvinner och alla kan ha en dålig dag. Sedan är det knappast butikens skyldighet att låna ut verktyg bara för att man har köpt ett kopplingshandtag.

Kunde man köra dit med hojen kan man väl köra hem och byta det.

Superbike i Gbg och Biscaya i Alingsås är de butiker jag kommer åter till hela tiden och jag rekommenderar dem till mina hojåkanda kompisar.

/Felix

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Felix skrev:
Superbike i Gbg och Biscaya i Alingsås är de butiker jag kommer åter till hela tiden och jag rekommenderar dem till mina hojåkanda kompisar.

/Felix
Biscaya vet jag inget om, men Superbike i GBG är bra. Jäkligt bra faktiskt. Det gör skillnad när folk gör sitt bästa. Vilket de alltså gör där. Toppenställe :)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Tja får väl försöka komma över det då =) Kan hålla med om att de inte är skylldiga att låna ut verktyg m.m.

Hade inte sagt nått om det inte vore otorligt SIMPELT vi snakar ju om 1 skruv... tians nyckel och en tid på 20 sekunder...

klart jag kunde ta mig hem, men att koppla med ett halvt handtag är ganska jobbigt, dessuom var man ju sugen på ett nytt när man nu hade det inom rekhåll. Dessuom hade jag ju fått vänta ganska mycket längre än planerat på handtaget. Hade jag inte ringt hade jag kunnat få väntat mycket länge har jag en känsla av =)

sammix

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
R1-02 krash & stunt en R1 03 pose edition
Den bästa butiken som finns är mc-delen i kungsbacka. Där stannade killarna kvar efter stängning så meka vi tillsammans i 2tim när ja hade problem med min hoj. Dom hade så mycket att göra med alla servicar på dagtid så dom hann inte då. byte även däck åt mig slutnotan 250kr för däcks bytet

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Tja, vet inte. Jag har en sv 650 och handlar alla min delar på superbike i GBG, men har aldrig blivit illa behandlad, kanske bara att mekanikern hade en dålig dag??

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
:7peta Tians nyckel finns ju att finna i verktygssatsen(du vet den där som skramlar när man sätter ner hårt efter en stoppie)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
GixxerJensa skrev:
2273920 :7peta Tians nyckel finns ju att finna i verktygssatsen(du vet den där som skramlar när man sätter ner hårt efter en stoppie)

Ja just det, där sa du nått =) Misstänker dock att passformen är så där? Skall försöka komma ihåg det till nästa gång :tungan

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Superbike är enligt min mening aldrig serviceminded, jag och kompisar har varit där många gånger, dyra och nonchalanta tycker jag, kunde vara trevligare och bemöta kunderna på ett bättre sätt. lovar och lovar men ringer aldrig upp eller någonting.

bara min mening, kanske bara haft dåliga dagar när jag varit där.

BIKE trollhättan är riktigt bra enlig mig.

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Gissar att han fått den frågan förut.
Har jobbat i butik och sålt och monterat bilstereoprylar, och så här kan det vara:
Brukar börja med att man ska "bara" följa med ut och titta på en sak, sen låna ut verktyg, sen hjälpa till att hålla "2 sekunder", sen skruva dit prylen själv medan kunden tittar på och ställer dumma frågor, sen byta en annan pryl när det visar sig att det inte var pryl nr1 som var sönder, sen har 20 min mekande gått åt och man har en montering som är försenad och en annan (betalande) kund som blir sur för att man är sen, dessutom har man gjort ett jobb som man kunnat ta betalt för helt gratis (man kan ju inte med att ta betalt eftersom det inte var överenskommit från början).
Jag förstår meken på Superbike till 100%

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Superbike är bra, och är det en principsak så är det ju inte riktat emot dig utan gäller alla, eftersom dom fått tillbaka trasiga verktyg och tom verktyg som försvunnit.
Försvinner det då ett verktyg så kanske man får ägna massa tid till att behöva köpa ett nytt i nån butik och bara det tar tid och mekandet blir lidande.

Så jag säger tat lugnt och Jessica är alltid trevlig :)

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Catway skrev:
2274161 Ja just det, där sa du nått =) Misstänker dock att passformen är så där? Skall försöka komma ihåg det till nästa gång :tungan
Det är väl ingen kamasa nyckel direkt, men den duger gott till nödmeck. :tummenupp

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Förstår inte hur folk är funtade ? Lånar man ett verktyg o man slarvar bort det ( helt omöjligt om man inte är en slarvgris ) så får man panik och åker o köper ett nytt på en gång. Samma sak är om man tar sönder det så fixar man väll ett nytt.
Eller hur gör alla ? Tänker folk att det är inte mitt så jag skiter väll i det ?

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
folk säger aldrig nåt om dom har sönder några verktyg dom bara hänger tillbaka dom om de ens kommer tillbaka några verktyg jag vet de efter att ha jobbat i verkstad ett tag
bike i trollhättan :fatta! :huvet dom ska man inte ens prata med sämre service änn där får man aldrig

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Verkar vara delade meningar. Men jag kan förstå mek killen. Det är precis som i IT branchen. Folk verkar tro man jobbar alla timmar på dygnet och att man inte vill nått annat än svara på frågor eller fixa folks hem-pc på sin fritid... Jag har numera gett upp all form av support till vänner och bekanta, med undantag för att dom betalar 500:- i timmen plus minst 500:- i 'startavgift' ...

Här på landet så brukar jag rulla in hos Italia Bike Center. Ruskigt bra service trots man inte åker italienskt ;)

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Tack till alla som förstår mig..

Om man har jobbat från 8 på morgonen till 8 på kvällen i en hel vecka för att folk ska kunna ha kul med sina hojar så är man inte så sugen på att gratis jobba på en frdag em när man inte är säker på att man ska kunna gå hem i tid den dagen heller.

Jag lånar inte ut mina verktyg till någon. Det är inte för att vara taskig utan för att jag ska slippa vänta på att någon annan ska bli klar med dom när jag själv behöver dom.

Mvh Anders Lantz.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag har aldrig fått bra hjälp hos Superbike,fast jag har varit där flera gånger.

Väntar forfarande på mina delar jag beställde förra året.

Visst ,saker går fel och blir konstiga men fan inte 3 gånger i rad med 3 olika saker.

Sen skall vi inte tala om vissa anställdas attityd,aldrig mer Superbike säger jag och flera med mig.

Edit:

Sen när man dessutom försöker lura i mig att det är nyskick på en framfälg som har en 10 cm lång buckla då är det bara en förolämpning mot mig som person.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...