SUPERBIKE i GBG har gjort mig besviken!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Långa farbron skrev:
Sen när man dessutom försöker lura i mig att det är nyskick på en framfälg som har en 10 cm lång buckla då är det bara en förolämpning mot mig som person.

det är mer än lågt att försöka sig på en sån grej.

brukar ta med mig verktyg i en rygga om jag ska byta på plats, lite mycket begärt att få låna verktyg i alla lägen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lantz skrev:
2286935 Tack till alla som förstår mig..

Om man har jobbat från 8 på morgonen till 8 på kvällen i en hel vecka för att folk ska kunna ha kul med sina hojar så är man inte så sugen på att gratis jobba på en frdag em när man inte är säker på att man ska kunna gå hem i tid den dagen heller.

Jag lånar inte ut mina verktyg till någon. Det är inte för att vara taskig utan för att jag ska slippa vänta på att någon annan ska bli klar med dom när jag själv behöver dom.

Mvh Anders Lantz.

Vi lånar aldrig heller ut verktyg, dom stjäls/tappas bort/går sönder/lämmnas igen skitiga
Vi fyllde en verktygslåda med verktyg som vi lånade ut, allt som kunde tänkas behövas, på 14 dar var lådjäveln tom, ytterligare ett par dagar senare stals den tomma verktygslådan.
Lånar man ut ett verktyg en halvtimme innan stängning för ett femminuters jobb så får man likförbannat stå och vänta på att få igen det så man kan gå hem.

Jag jobbar 9:30-17:30 i butik/verkstad
Sommartid har jag i bästa fall hunnit låsa dörren 18:00, sen ska kassorna slås ut och räknas, pengar bankas och man kommer hem och ska börja laga middag vid 18:30-18:45, man har ätit och plockat bort 19:30.
Det är fan inte många kvälls aktiviteter man hinner vara med på då och att själv hinna till butiker och handla är uteslutet, finns det inte på den kvällsöppna stormarknaden får jag be någon att köpa det åt mig.

Allt detta till den fantastiska lön som Handelsanställdas förbund tycker att man är värd...

Och sen tycker kunderna att man är grinig ibland....

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag är inte heller imponerad av superbike. Kompisens tank var inlämnad där som försäkringsärende någon gång i februari, och den är fortfarande inte klar. Han fick hämta ut den i det skick den var bara för att kunna köra öht denna säsongen.

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
gluffis skrev:
2274923 Verkar vara delade meningar. Men jag kan förstå mek killen. Det är precis som i IT branchen. Folk verkar tro man jobbar alla timmar på dygnet och att man inte vill nått annat än svara på frågor eller fixa folks hem-pc på sin fritid... Jag har numera gett upp all form av support till vänner och bekanta, med undantag för att dom betalar 500:- i timmen plus minst 500:- i 'startavgift' ...

Här på landet så brukar jag rulla in hos Italia Bike Center. Ruskigt bra service trots man inte åker italienskt ;)

Word! Hade man fått 100kr i timmen för allt extrajobb man har gjort genom åren, så skulle jag kunna pensionera mig nu...

Reb0

Mary

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
KTM 690 Duke
De har fakiskt inte gjort rätt en enda gång när jag har lämnat hojen eller beställt delar där, tycker de går bort.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Märkligt. Superbike GBG köpte jag min nuvarande tävlingshoj ifrån - en sprillans ny GSXR-1000 -05. Tror aldrig en affär gått så fort. Ringde, kom överens om ett pris, tog en skåpbil och körde från Sthlm till GBG och hämtade upp prylarna. Allt låg färdigt, bara att lasta på, skriva på papper och åka hem. De fixade även så att den felaktigt registrerade personen som stod som första ägare kom bort ifrån VV's register och jag stod som första ägare (vilket är en detalj, men en viktig sådan).
Sedan förstår jag också om man inte lånar ut verktyg, men om jag får komma med ett konstruktivt förslag så är det att ha en "verktygsvägg" utanför med de vanligaste verktygen (typ några hylsor, insexor och skruvmejslar) som sitter fast med stålvajjer (inte hylsorna då uppenbarligen :)), ungefär som de flesta skidorter har för att du skall kunna fixa bindningen på hojen. Det är möjligt att de stjäls allihopa, men en låda biltema med motsvarande verktyg kostar en 500:- och är det där "lilla extra" som får en att åka till olika ställen. Tänk så lite som ger så mycket.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag beställde en extra framskärm till min nya husaberg FS650e -01 den 27:e maj 2001 från Lej motor (hade varit där och hämtat cykeln och ville ha en extra framskärm så jag kunde kapa den ena). De skulle ringa när den hade kommit, de har fortfarande inte hört av sig.

Eller som när balansaxellager på ovan nämnda båge hade havererat (std. fel på de husorna, garanti). Lämnade in bågen till Lej och de skulle fixa det. Efter nästan 10 veckor (tror det var typ.. 8-9 veckor) så ringde jag (för 100:e gången) och bad att få prata med mekanikern. De kopplade mig till Lars-Erik själv och han förklarade att dte var lager till balansaxel (som jag redan visste) och det är inget man lagar mellan 12 och middag. Gick upp i taket och pratade med alla på hela firman + alla på hela husaberg tror jag, två dagar senare var den klar...

Så sluta klaga på att du inte fick låna verktyg. Du kunde åkt till Claes O och köpt en, tagit med en när du redan åkte dit eller tittat i verktygssatsen.

Jag jobbar med datorer och det är så jäkla mycket "kan du bara kolla en snabb grejj på datorn" så tar det tre timmar sen, antar att detsamma gäller för fler andra yrkesgrupper med...

- Johan

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har aldrig varit inärheten av denna butik.
Men jag förstår deras sits...
Bara för att du står 5 meter ifrån betyder inte att allt kommer funka.
Han som då meckar får hålla lite koll på dig.
Och med stor sanolikhet så kommer du fråga honom något o inte allt för sällan så ber personen även om hjälp av personen som han lånade det av...
Och resultatet att mekanikerna inte får gjort sitt jobb o kundens hoj som skulle vara klar blir inte det..

Men o andra sidan så... glada kunder kommer tillbaka..

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Zam skrev:
2288145 Jag är inte heller imponerad av superbike. Kompisens tank var inlämnad där som försäkringsärende någon gång i februari, och den är fortfarande inte klar. Han fick hämta ut den i det skick den var bara för att kunna köra öht denna säsongen.

Det är inte vi som lackar..

Om det är någon som känner till en snabb och duktig lackerare i göteborg så ring och tipsa. 031-129473.

Moroso

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Ingen just nu
Frågvisa idioter som lånar verktyg och tar upp tid, en mek på en firma måste dra in pengar till sin lön. Han som alla andra löntagare vill ha betalt och kunna ha en fritid. Man kan inte vara kompis med alla i hela världen, då har man till slut inget eget liv. :tungan

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Moroso skrev:
2289684 Frågvisa idioter som lånar verktyg och tar upp tid, en mek på en firma måste dra in pengar till sin lön. Han som alla andra löntagare vill ha betalt och kunna ha en fritid. Man kan inte vara kompis med alla i hela världen, då har man till slut inget eget liv. :tungan

Jag skiter i om dom lånar ut verktyg eller inte,jag har hela källaren full med verktyg.

Men att inte kunna leverera beställda saker och ha iaf hyfsat god ton mot sina kunder är ett av dom snabbaste sätten att bygga ett dåligt rykte.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
Så här är det !! jag har själv jobbat som meck i 6 år ,

Lånar man ut en 10ans Nyckel tex, Så kommer frågan 1 min senare , Kan du bara hjälpa till med detta , Man ser att han som lånar mitt fina värktyg börjar sabba den , Men ber snällt om att han ska boka en tid för man inte har tid , Sen blir det ett jävla liv om att man inte kan hjälpa han på engång!!!

tycker de va bra att han inte lånade ut den ,

Nu låter jag säkert gring Men man är Jävligt stressad när man står där å jobbar!!!

Så boka en tid eller köp egena grejer så blir alla glada ,

//David

Moroso

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Ingen just nu
Som sagt ,antingen har man verktyg plats att meka och inte tummen mitt i näven eller så lämnar man in hojen hos en fackman. Att tro att man kan rulla in hojen till fackmannen och låna hans verktyg och meka själv, då e man bra kokt. :tungan

sandstream

Guest
Man kan ju vända på det hela också och fundera på hur mycket Superbike har förlorat på den här tråden.
En utlåning av det aktuella verktyget hade troligtvis varit "billigare".

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hehe........... ok. Har bara väntat på att liknande skall komma upp.

Vill inte komentera det som trådägaren har laggt in för det känns som om jag inte vet tillräckligt mycket om det. Men som någon annan skrev, nöjda kunder kommer alltid tillbaka!

För mig kan det verka som om Superbikes personal ibland kan ha en jäkligt konstig inställning! Skall man bli väl bemött så skall man antingen vara en KTM åkare (motardåkare) eller rejsåkare (tävla)! Kan funka om man har en massa "coola" atribut som fräck frisyr och coola tatueringar också :tungan

Har vid ett flertal tillfällen själv varit där utav olika anledningar. Bla så har jag köpt lite små prylar till några hojar jag har haft, miniblinkers (som det satt vita lampor i fast det skulle vara gula, beställde rätt variant av dom iom att de inte skulle vart meningen att sälja den varianten jag hade fått men inte har det kommit några lampor :rolleyes: ) diodbaklampa mm
Inte mycket saker men jag har även kollat lite på andra grejor som de haft som bla en MVAgusta Brutale som stog där ett tag. Var sugen på en sådan men fick inte någon kontakt med dom när jag var där. Tycker hela deras atityd lyser av nonchalans (stavas nog inte så)! Jag vet att jag inte springer runt och ser cool ut eller verkar ball men efter att ha ägt ett 50 tal hojar så vet de flesta i min omgivning att när det gäller hojar så köper jag det jag vill ha för stunden!

Var där inne senast några veckor sedan. Kom dit ca 40 min innan lunch. Skulle köpa mig en offroad utr (har fått för mig att jag skall köra lite sådant ett tag). Började med att titta ut lite saker som verkade bra. Byxor, jacka, hjälm mm. Tänkte att de kommer väl fram någon och frågar om jag vill ha hjälp (var en väldans massa folk i butiken och vad jag såg så var de inte vanl kunder iaf!). Men efter ca 20 min så tröttnade jag på att vänta. Så jag gick fram till disken. Då GICK den personen som stod där? Väntade lite till (sprang runt en massa folk som jag skrev tidigare, om de jobbade där eller bara var vänner/beundrare vet jag inte?) men efter ett tag så kom det ingen och erbjöd mig hjälp så jag gick in till (vad ser ut som) deras kontor och frågade (vad jag vet) chefen om ifall jag kunde få någon hjälp. Varpå denna säger att, nja det är ju lunch nu, kan du inte komma tillbaka senare. Klockan hade nu alltså närmat sig lunch tid (de har alltså lunch stängt), jag hade varit där i 40 min för att försöka få hjälp men inte fått någon!

Detta tillsammans med den konstig atityden man alltid får när man är där gör att jag för sista gången åker dit för att handla eller fundera på ny hoj!
Om jag skall köpa mig en KTM så väljer jag Bike i Trollhättan istället.
Där behöver man inte vara hävdningsbenägen för att passa in iaf :lol

Slutade med att jag åkte till Ahlqvist istället och fick bra service utav den tjejen som jobbar där. Så det blev en komplett utr från dom istället :)

Edit; Detta är ingen elak kritik utan bara någonting som jag vill säga efter att ett flertal tillfällen har blivit behandlad som beskrivet. Konstruktiv kritik tror jag det kallas :)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
sandstream skrev:
2289998 Man kan ju vända på det hela också och fundera på hur mycket Superbike har förlorat på den här tråden.
En utlåning av det aktuella verktyget hade troligtvis varit "billigare".

Kan jag nog hålla med om. Detta kanske får dem att ändra lite attetyd lite grann. Har tänkt mycket på detta varför jag blir så sur, brukar nämligen inte bli så sur i vanliga fall.. Det ända jag kan komma fram till då är att det var hans attetyd som gjorde det hela. men men.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Davve84 skrev:
2289750 Så här är det !! jag har själv jobbat som meck i 6 år ,

Lånar man ut en 10ans Nyckel tex, Så kommer frågan 1 min senare , Kan du bara hjälpa till med detta , Man ser att han som lånar mitt fina värktyg börjar sabba den , Men ber snällt om att han ska boka en tid för man inte har tid , Sen blir det ett jävla liv om att man inte kan hjälpa han på engång!!!

tycker de va bra att han inte lånade ut den ,

Nu låter jag säkert gring Men man är Jävligt stressad när man står där å jobbar!!!

Så boka en tid eller köp egena grejer så blir alla glada ,

//David

Jag jobbar som resande servicetekniker. Inte skulle då jag låna ut verktyg till någon som inte jobbade på det företaget som jag var dit ringd till. Helt rätt, inget att skämmas för att man vill behålla sina verktyg. Riktiga verktyg är faktiskt dyra att återanskaffa plus den irritation som uppstår när det tar 30 minuter att göra ett jobb som borde ta 5 minuter, bara för att det fattas eller är trasiga verktyg.

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Dom gånger jag har varit på Superbike har jag blivit riktigt illa bemött.
Det är tack vare dom jag kör en Honda CRF istället för en 525.

Och ni som tycker att det var riktigt gjort av mekanikern måste ju vara helt jävla korkade, klart som fan att man lånar ut en 10nyckel till en kund som har varit inne och handlat, och det är jag helt säker på att ägaren till SB också tycker. Sådant uppförande gör verkligen att dom tappar kunder.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Varför förstår inte ALLA butiker och tjänst-säljare att även om ens tjänster inte är de bästa, så vinner man endå en jävla massa kunder på ett trevligt och schysst bemötande!?

Säg att jag åker till världens jävla märkeshandlare som har riktiga kvalitetsprylar, och dom bemöter mig som du blev bemött, inte fan handlar jag där något mer då..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept