superbike + supersport på eurosport 23.45!!! missa inte!

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
pw50
superbike + supersport på eurosport 23.45!!! missa inte! :yoparty

och ni som redan vet resultaten behöver inte berätta! :fatta!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
japp! Tack! Jag glömmer skitlätt, så jag har startat TVn o den skrålar med EuroSport på! Får inte missa!!!

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Swedie skrev:
japp! Tack! Jag glömmer skitlätt, så jag har startat TVn o den skrålar med EuroSport på! Får inte missa!!!

slår man på tv:n för tidigt tvingas man se på massa fotboll och annat onödigt.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
BrInK skrev:

Aah!! Jag som har såå svårt att inte berätta slutet på filmer eller berätta resultat som jag vet om!!! :4skrika

Kai bö... eh! Honda... eh!! Oki!! Får vänta ett tag... :huvet :lol

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Men twinnarna vinner ändå:) Varför går det så illa för jappsarna? dåliga förare..sämre prestanda?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
twinner skrev:
Men twinnarna vinner ändå:) Varför går det så illa för jappsarna? dåliga förare..sämre prestanda?
Precis, vilken fördel har egentligen ducati av reglementet? Får twinarna vara lättare eller vad är det?

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
twinner skrev:
Har inte rad fyrorna begränsning på insuget? eller dar de tagit bort de till i år?

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
hermes skrev:
Har inte rad fyrorna begränsning på insuget? eller dar de tagit bort de till i år?
Jag letade lite efter det här i rejsdelen och hittade en tråd där det stod att insugsbegränsningen bytts ut mot en varvtalsreglering. :va

Och kawa floppar i 600. *suck*

Last edited:

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Ugluk skrev:
Jag letade lite efter det här i rejsdelen och hittade en tråd där det stod att insugsbegränsningen bytts ut mot en varvtalsreglering. :va
faan va dåligt, höj den med 2000 vpm. och hur mycket får de varva?

"Och kawa floppar i 600. *suck*"
och vad hade du väntat dig :hihi .

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
hermes skrev:
faan va dåligt, höj den med 2000 vpm. och hur mycket får de varva?

14.000 varv tror jag d är..

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
hermes skrev:
<snip>
"Och kawa floppar i 600. *suck*"
och vad hade du väntat dig :hihi .
Jaja.. :brinnerup
Drömma kan man väl få göra? Det hade ju varit kul om dom faktiskt fått till det nu när dom till slut börjat satsa lite på riktiga rejsmaskiner. Kawa har ju några riktigt roliga rejshojar i sin historia. :)

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
BrInK skrev:
superbike + supersport på eurosport 23.45!!! missa inte! :yoparty

Nu blev man allt litet gladare, efter all fotboll, golf och annat elände som tv-kanalerna är fulla av under vintern... :banana
Ännu kuligare hade det varit om man hade fått se fighten om 3:e plats under sista varvet, istället för ett helt varv med täta bilder på Haga i sin ensamhet på väg mot målflaggan... :gnissla
Och kul att Kai-Börre körde supersport! Och fick poäng också, även om enda anledningen var att ett par-tre andra körde av... :)

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Ugluk skrev:
Precis, vilken fördel har egentligen ducati av reglementet? Får twinarna vara lättare eller vad är det?

Mjao..e inte sååå insatt men har förstått att de flesta japanska tillverkarna är knutna till dunlop o michelin. I år är reglementet ändrat till att alla ska köra med enhetliga däck (Pirelli) Så därför finns dt inget fabriksteam från Yamaha, kawazaki, (??suzuki, Honda??) i år som en ren protest. Hur mycket snabbare det hade gått me fabriks racers går väl bara o spekulera i men samtidigt så är dt början på säsongen med helt nya cyklar ( CBR, YZF, ZXR) så d kommer ta ett tag innan d blir lite snurr i maskinerna.

Verkar som Ducati Cup fortsätter... :7peta

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
En liten analys av WSS600 racet.. :3freak

RACE.
Snabbaste varvtid: 1.39:065. P. Broces, CBR, Sattes på varv 2. DNF. körde 20 varv.
Kai Börre Andersen:1.40:958. 13 snabbaste tid av 27 startande, sattes på varv 20. Kom på 15 plats av 16 i mål
Snabbaste varvtid av den långsammaste:1.43:065. G. Bussei, 749R, sattes på varv 2. DNF. Körde 22 varv

Högsta toppfart: 263,4km/h. L. Lanzi, 749R, sattes på varv 14. blev 4:a.
Kai Börre Andersen: 248,2km/h. Sattes på varv 4,5,21,22, näst lägsta toppfart ihop med M. Lagrive, GSX, som blev 11:a.
Långsammaste toppfart: 246,5km/h. J. Fores, GSX, sattes på samma varv som han vurpade = på varv 2.

Alla passen i helgen. (Sammanlagt av fria träningar/kval/race)
Snabbaste varvtid:1.37:765. K.Muggeridge, CBR, (kval 2)
Kai Börre Andersen: 1.40:039, (kval 2) 19:de snabbaste av 29.
Snabbaste varvtid av den långsammaste: 1.46:784. C.Eli, CBR, (kval 2)

Högsta toppfart: 265km/h. B. Parces, CBR och K. Curtain, R6. (båda på kval 2)
Kai Börre Andersen: 258km/h. (kval 2) delad 14:de snabbaste ihop med K.Fujiwara, S. Crucianti, M. Baiocco, V. Iannuzzo.
Långsammaste toppfart: 245km/h. C. Eli, CBR, (kval 2)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Det var inte konstigt att KBA inte körde på topp efter craschen på kvalet, men det kommer säkert. Sen tycker jag inte Kawwa floppade, det finns bara 2 st kawwor med i WSS. I WSBK är allt skit tråkigt, då ingen japps kommer köra med fabriksteam pga däcksreglementet vilket kommer att innebär att det är bara Ducati och kanske Vermulen på Honda som kommer ligga i topp. När det gäller Kawwa i WSBK, så är det 2 hyffsade placeringar, kom ihåg att Kawwa inte har kommit ut med något kit till sin ZX10, vilket innebär att teamen får komma upp med egna lösningar.

Sen när det gäller Superstock som är den verkliga måttstocken av gatcyklarna, visar det sig att R1:an är väldigt bra. Men kawwa hade endast 2 hojjar med och placerade sig på 5 & 7 plats vilket är ganska imponerande. Tyvärr gick det inte så bra för Honda, bästa placering 14:e.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Åhfyfan... Superbike ÄR numera gärdsgårdsserien, officiellt. Vilka trista hojar, vilka trista race. Urrk. Jag kunde inte ens hålla mig vaken under supersport. Jag kommer inte att slita mitt hår om jag råkar missa nåt race direkt. Och Sandy Berlin, var han inte kassare än nånsin?

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!