superbike + supersport på eurosport 23.45!!! missa inte!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mattias skrev:
Leon Haslam var med i topp också. Det säger också en del om nivån, liksom att FP1 kom på pallen, och att Fuertes ledde ett tag och... etc... osv...

Nivån på Superbike har väl iofs aldrig varit lägre men så jäkla dåligt är det inte. FP1:an kan mycket väl ha fått upp ångan och Corser är ingen kass förare. Haga,McCoy och Laconi är rätt snabba de med, och Chilis kapacitet är det väl ingen som tvivlar på?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Kan oxå hålla med om att det klagas en herrans massa. Är det bra racing med tajta omkörningar så tycker i alla fall jag att det är kul. Hur kul är det att se Rossi gå upp i ledningen på första varvet för att sen utöka???
Visst, det är säkert snabbare och bättre förare i GP-cirkusen, men det är f*n inte kattskit som kör WSB/SS. En tajt fajt är kul, oavsett var...och ändå lite roligare än VM i bob, eller nåt.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Orkade inte heller titta så mycket eftersom det tyvärr var så tråkigt som jag befarade. SS600 såg jag inte heller men lite imponerande av Jurgen vd Goorbergh att vinna med tanke på skadorna. Vi får se hur många fler racetittar det blir, men jag kommer nog inte ställa klockan för att inte missa om man säger så.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
ZoulFly skrev:
Kan oxå hålla med om att det klagas en herrans massa. Är det bra racing med tajta omkörningar så tycker i alla fall jag att det är kul. Hur kul är det att se Rossi gå upp i ledningen på första varvet för att sen utöka???
Visst, det är säkert snabbare och bättre förare i GP-cirkusen, men det är f*n inte kattskit som kör WSB/SS. En tajt fajt är kul, oavsett var...och ändå lite roligare än VM i bob, eller nåt.

Visst, tycker själv att supersportracet var helgens behållning.
Ducatis nya hoj i den klassen verkar gå fint, fin upp körning av Lanzi från 12:e till 4:e plats.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Efter att ha bandat det och sett det i efterhand så kan jag konstatera att det var slöseri på el att titta på WSBK. Det sög getpung och tolv (12!) italienska hojar mot privatteam på japsar. Den serien som den ser ut idag är dömnd att gå under.
Supersport var lite kul men allt runtomkring var B. Sandy lät bakfull och ointresserad, producenten valde konstiga bilder och det var för få kameror.
Att "KBA" fick poäng för att lyckats ta sig i mål var kul men inte vad man hoppats på direkt.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!