superbike + supersport på eurosport 23.45!!! missa inte!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mattias skrev:
Åhfyfan... Superbike ÄR numera gärdsgårdsserien, officiellt. Vilka trista hojar, vilka trista race. Urrk. Jag kunde inte ens hålla mig vaken under supersport. Jag kommer inte att slita mitt hår om jag råkar missa nåt race direkt. Och Sandy Berlin, var han inte kassare än nånsin?
Medhåll. Såg inte hela arrangemanget lite B ut? Tafflig inramning, dåligt med publik och så vidare?

Reflexioner:

1. Pirellis intermediate-däck måste vara sensationellt usla! Inte fan kraschar Haga på inspektionsvarvet annars?

2. Var det bara jag som tyckte att de flesta hojarna såg otroligt instabila ut rakt fram med intermediate-däck?

3. Vermulen imponerar, men hans start i Heat 2 höll Chrille-klass! :hihi

4. Ten Kate-CBR:en har inte den feta sving som AMASB-CBR:en har. Snart kommer sågningen från Ny Teknik...

5. Jävlar vad nära Haga var att krascha bort sig i ledning!

6. SS600 låter åtminstone som en riktig rejsklass; ett koppel radfyror med 16000 rpm är häftigt, fiskekuttrarna i WSBK är bara trist.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja, vad ska man säga, det sög ganska hårt, jag somnade bort från det och missade WSS-loppet.
Iofs tror jag det kalla vädret störde rejsen, så det kan kanske bli en aning bättre. Ska kolla Phillip Island också, ser det inte betydligt bättre ut då, så lägger jag nog inte ner mer tv-tittande på det igen..

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Sömnpiller zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

När ska dom ta bort dessa regler som bara verkar gynna Ducatitåget, det är ju bara pinsamt :kocko

Superbike suger, enda solstrålen på himlen var Tenkatehondan som lyckades kvala starkt, men vad pysslade han med i starten :va

Jag får se det från den ljusa sidan, DET KAN INTE BLI SÄMMRE :huvet

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Axxexs skrev:
En liten analys av WSS600 racet.. :3freak ....)

Börres hemsida skrev:
Fra 19.startspor hang Kai Børre brukbart med de første meterne etter en forsiktig start til ham å være. I den andre svingen var han plutselig helt nede på 26.plass og VM-poeng så ikke ut til å være innen rekkevidde.
- Jeg ble nesten presset ut av banen ned mot andre sving og måtte slippe flere kjørere forbi meg. Jeg ville til mål og ta poeng, da er det dumt å havne i grusen på den første runden, mente en målbevisst Kai Børre etterpå.
Bedre ble det ikke på den tredje runden da en konkurrent "blåste" motoren rett foran ham. Oljen sprutet og nordmannen måtte "ut i skogen" for ikke å kjøre i oljesølet og den havarerte sykkelen. Minst 15 sekunder tapte han på den unnamanøveren, men han var fremdeles med i løpet.
Resten av de 23 rundene gikk forholdsvist problemfritt og han jobbet seg sakte, men sikkert, oppover på resultatlisten for å kunne fullføre på en poengplass. Det var også målsettingen før denne VM-runden. Han hadde den 8.beste rundetiden under løpet og var den eneste av de 30 startende som hadde like bra rundetid under løpet som under kvalifiseringen.
Resultatet kunne like gjerne ha vært en plass blant de 10 beste, men tekniske problemer og manglende utsortering av nye sykler gjorde det vanskelig i denne omgang.

Varför hade Börre så mycket sämre toppfart under racet mot kvalet?? tio knyck upplever jag som mycket??

Och för Börres rapports del: verkar det inte som om norrbaggen behöver lära sig att kvala som de stora killarna??

KBA imponerar iaf. poäng är inte kattskit!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Varför hade Börre så mycket sämre toppfart under racet mot kvalet?? tio knyck upplever jag som mycket??

Och för Börres rapports del: verkar det inte som om norrbaggen behöver lära sig att kvala som de stora killarna??

<ironi> Bara en ynka poäng? Lika bra han åker hem istället, han har ju bara köplatser att hämta, bäst han kör veided för det vinner han ju iaf..
</ironi>

Såg som sagt inte rejset, men gott att höra att han kan slåss om poängen :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
twinner skrev:
Men twinnarna vinner ändå:) Varför går det så illa för jappsarna? dåliga förare..sämre prestanda?

Inga fablikssatsningar, kanske inte de bästa förarna, kommer kanske få till inställningarna framöver, kör det med någon restriktion typ varvtalsgräns?, mm.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
<ironi> Bara en ynka poäng? Lika bra han åker hem istället, han har ju bara köplatser att hämta, bäst han kör veided för det vinner han ju iaf..
</ironi>
...

:hihi FAN också, tänkte inte på det. Han har säkert bara sin styrning för att hans farsa har mycket pengar. ...
:7peta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Teo skrev:
Inga fablikssatsningar, kanske inte de bästa förarna, kommer kanske få till inställningarna framöver, kör det med någon restriktion typ varvtalsgräns?, mm.

Bortsett från Corser och i viss mån Vermuelen och Walker så är det ju tunt med namnkunniga icke-Ducatiförare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Bortsett från Corser och i viss mån Vermuelen och Walker så är det ju tunt med namnkunniga icke-Ducatiförare.
Vermulens uppkörning, efter Chrille-starten :hihi , var imponerande. Ten Kate / Vermulen blir farliga vad det lider.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Vermulens uppkörning, efter Chrille-starten :hihi , var imponerande. Ten Kate / Vermulen blir farliga vad det lider.

Vänta bara tills vi hamnar på samma bana ?! Jävla påhopp minsann. Jag har startat bra också ....nån gång sommaren 2002....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:

Det är inte alls omöjligt att de blir, Ten Kate är duktiga på att bygga motorer och Vermuelen lekte hem SS600 ifjol. Allra coolast är dock att gamle Pierfrancesco är med och krigar från start! Han är grym...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det är inte alls omöjligt att de blir, Ten Kate är duktiga på att bygga motorer och Vermuelen lekte hem SS600 ifjol. Allra coolast är dock att gamle Pierfrancesco är med och krigar från start! Han är grym...
Vilket väl tyvärr också säger lite om nivån på WSBK. Tror Herr Roberts hade synpunkter på detta för ett par år sedan.....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Leon Haslam var med i topp också. Det säger också en del om nivån, liksom att FP1 kom på pallen, och att Fuertes ledde ett tag och... etc... osv...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Vad gnälliga ni är! :fatta!

Själv blev jag mest glad att äntligen få se lite rejs igen. Jag har saknat den underhållningen ett tag nu, och är inte så kräsen.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:

Kanske 5km/h medvind på kvalet och 5km/h motvind under racet!

Långskott.... :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inskickat av Börres hemsida skrev:
Fra 19.startspor hang Kai Børre brukbart med de første meterne etter en forsiktig start til ham å være. I den andre svingen var han plutselig helt nede på 26.plass og VM-poeng så ikke ut til å være innen rekkevidde.
- Jeg ble nesten presset ut av banen ned mot andre sving og måtte slippe flere kjørere forbi meg. Jeg ville til mål og ta poeng, da er det dumt å havne i grusen på den første runden, mente en målbevisst Kai Børre etterpå.
Bedre ble det ikke på den tredje runden da en konkurrent "blåste" motoren rett foran ham. Oljen sprutet og nordmannen måtte "ut i skogen" for ikke å kjøre i oljesølet og den havarerte sykkelen. Minst 15 sekunder tapte han på den unnamanøveren, men han var fremdeles med i løpet.
Resten av de 23 rundene gikk forholdsvist problemfritt og han jobbet seg sakte, men sikkert, oppover på resultatlisten for å kunne fullføre på en poengplass. Det var også målsettingen før denne VM-runden. Han hadde den 8.beste rundetiden under løpet og var den eneste av de 30 startende som hadde like bra rundetid under løpet som under kvalifiseringen. Resultatet kunne like gjerne ha vært en plass blant de 10 beste, men tekniske problemer og manglende utsortering av nye sykler gjorde det vanskelig i denne omgang.

Chrille skrev:

Hm... Inte ens en dålig omskrivning av sanningen?? Gjorde en dubbelkoll nu och ser att hans bästa varvtid i racet var 14:de snabbaste tid och inte 13:de som jag skrev innan! (Missade hans tid som blev svartflaggad). Av dom som kom i mål var hans snabbaste varvtid dock 10:de snabbaste!

Och 30 startande?? Dom måste ha räknat in saftycar och nånting mera...

Och den ende som var långsammare på racet än mot kvalet?? Den ende som faktiskt var snabbare på racet än mot sin kvaltid var V. Carrasco som körde 0,030 sek snabbare på racet!

Är ochså fundersam på varför han tappade 10km/h i toppfart? Bästa toppfarten för honnom var kval 2 då han var lite blåslagen efter vurpan i kval 1. Kanske kändes det värre dan efter..

Men trotts allt! Detta var Norges första poäng någonsin i ett roadracing VM!!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det var tydligen inte bara jag som somnade. Jag vet att jag hade lovat mig själv och andra att inte titta men jag kunde inte låta bli. Den trista racingen genomleds tack vare de vackra Duccarna och den snygga Hondan men när Chili körde upp sig till andraplatsen på fjolårshojen så blev det bara för mycket, då föll ögonlocken ihop. Konstigt nog blev skraj när tävlingen började, jag menar att jag verkligen kännde obehag av att se hojarna sladda kors och tvärs. När Troy sedan försökte sig på en ytterrökare och fick en highsider knep det till ordentligt i magen. Det kanske inte är så konstigt eftersom jag inte lagt ett varv sedan i början av juni förra året då fick revbenspjäll till lunch på Gelleråsen. Obehaget brukar gå bort under första vårträningen, så även i år hoppas jag.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!