Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Årets tredje trip igår, men den första riktigt riktiga..

Var ut till Vaxholm med herr Hobbes och luftade lite.. Fortfarande kallt i backen och dammigt och gegg.. Men inget grus på Bogan än :).

Snabbare än Ulla 57 i sin Saab 900, men det var knappt.. Jäklar vad man behöver avrostning!
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Årets tredje trip igår, men den första riktigt riktiga..

Var ut till Vaxholm med herr Hobbes och luftade lite.. Fortfarande kallt i backen och dammigt och gegg.. Men inget grus på Bogan än :).

Snabbare än Ulla 57 i sin Saab 900, men det var knappt.. Jäklar vad man behöver avrostning!

Var lite smart! Gå en 2-dagars licenskurs på bana, få rr-licens, avrostning och utbildning på samma gång. Om bara en vecka dessutom.

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=91

Det kostar 1600:- för 2 dagar men fan, det ingår fika, instruktörer och det är ju en licenskurs! Då kan man välja att köra i licensgruppen på bandagarna framöver! :yoparty

/HW
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Ska bli kul att höra vad du tycker om Battlax-däcken.
Yes, vi fixar dina fjädrar oxå.

Håhåjaja, har ni hunnit bli fyra eller fem på Lurings Dämparkurs? Blir sjukt sugen på att va me´ även om jag inte har Batlaxinput att komma med...? Men jag kan vissla lite istället om det är OK...!?! Nä, nu vet jag – rykande färska Mac-knep (inkl Quicksilver!) kanske funkar bättre....:D ?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har R'en dioder i baklyset? :va

Japp, kolla mitt garage så syns det lite iaf. Kan ta en bättre bild om nån verkligen vill se hur det ser ut, hitta inga bra bilder via Google.

*EDIT* Hitta en bild, så nu fick du något att göra i helgen :tummenupp
 

Bifogat

  • LED.jpg
    LED.jpg
    137.3 KB · Visningar: 99
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Håhåjaja, har ni hunnit bli fyra eller fem på Lurings Dämparkurs? Blir sjukt sugen på att va me´ även om jag inte har Batlaxinput att komma med...? Men jag kan vissla lite istället om det är OK...!?! Nä, nu vet jag – rykande färska Mac-knep (inkl Quicksilver!) kanske funkar bättre....:D ?

Ooh har du ngt att klippa film med? *klappa på nya MacBooken*

/A

Var lite smart! Gå en 2-dagars licenskurs på bana, få rr-licens, avrostning och utbildning på samma gång. Om bara en vecka dessutom.

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=91

Det kostar 1600:- för 2 dagar men fan, det ingår fika, instruktörer och det är ju en licenskurs! Då kan man välja att köra i licensgruppen på bandagarna framöver! :yoparty

/HW

Taget om jag var snabb nog, får bli nästa år om jag lyckas få upp farten.

Fick min nota för körningen i Maj idag :)

/A
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Läge att sluta tidigare i morgon ? ser ut att bli fint väder på fredag..
Det blir en sväng helt klart och jag ska smita tidigare från jobbet :D

Så Rosenhill är en rätt central mötesplats om man ser till lämpliga mc-vägar däromkring :yoparty
Skulle tippa på att jag/vi är där ca 14:00 ..
Så gör som jag smit från jobbet och åk hoj i stället:D sen blir vädret sämre..
vi ses .
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Ooh har du ngt att klippa film med? *klappa på nya MacBooken*

iDVD är givna alternativet. Håller inte på med sånt själv (för lat) med då kan du direkt göra din egen DVD med avsnitt/rubriker/klickbarhet etc precis som på en.. ja, DVD. Sweet som fan säger mina filmmakarpolare:)
L

Fick min nota för körningen i Maj idag :)

/A

Hmm, tack för info inte hört flaska. Ringer nog i morrn.
L Too
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Äntligen har jag lyckats bestämma mig. Det blev en Superduke -07 och inte Buell XB12 eller Monster 1000.

Lycklig som en dagisunge på studiebesök i godisbutiken :D

Nu skall den hämtas hem på måndag sen skall MC-kortet fixas den 23 april sen skall jag inte slå ihjäl mig när jag väl får övningsköra på egen hand....:yoparty
 

Bifogat

  • small-SD.JPG
    small-SD.JPG
    175.6 KB · Visningar: 110

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Äntligen har jag lyckats bestämma mig. Det blev en Superduke -07 och inte Buell XB12 eller Monster 1000.

Lycklig som en dagisunge på studiebesök i godisbutiken :D

Nu skall den hämtas hem på måndag sen skall MC-kortet fixas den 23 april sen skall jag inte slå ihjäl mig när jag väl får övningsköra på egen hand....:yoparty

Grattis och välkommen i klubben!
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Så, då har man åkt årets första längre sväng (i går). Duken går riktigt fint, fast jag tycker faktiskt att den vibrerar en del. Kanske inte direkt så det stör, men ändå märkbart. Annars är den kanon. Draget känns bra mycket mera än ihopkrypen på en sporthoj. :tummenupp
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Första repan i år avklarad:yoparty

Blev en sväng till Rosenhill, en del grus och annat skit på vägen så man fick ta det lite lungt.

Har tidigare åkt med originalmappning, nu har jag lagt på den senaste mappning från KTM till Akra-burkarna.

Upplever ingen skilnad på 2 och 3:ans växel,
Ingen skilnad på topp vad jag kan känna.
Dock så går den bättre mellan 2 och 4 tusen.

Problemet är att den smäller mycket mer än tidigare när man släpper på gasen, någon mer som har upplevt detta efter mappning :confused:

Kan det vara så att den går fetare på låg/mellan så att det kommer ut mer oförbrända gaser vid avslag på gasen?


/Magnus
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Tog oxå första riktiga rundan idag. Molnigt , lite halvruggigt , stela fingrar , grus överallt o lite ringrostig.... Men fan vad kul !!!...:tummenupp. Ettan...ba gasa lite...framhjulet ba rätt upp. O jag ba växla...fan...flina hela tiden ba. Alla bilar ba blinka va ? Vifta med händerna ba... o ja ba vinka tebax o tyckte livet va underbart ba:tungan
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Såg att mina däck är lite sisådära ..bakdäcket har rullat ca 700mil och framdäcket ca 450mil..
Fundrar på vilket däck man ska satsa på,Fursten verkar ha bra priser på Dunlop ialf de han rear ut http://www.swt-racing.com/
Förslag någon ?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Såg att mina däck är lite sisådära ..bakdäcket har rullat ca 700mil och framdäcket ca 450mil..
Fundrar på vilket däck man ska satsa på,Fursten verkar ha bra priser på Dunlop ialf de han rear ut http://www.swt-racing.com/
Förslag någon ?

Jag slog till på Bridgestones nya BT-016, ligger och väntar i garaget.
Har fått väldigt bra betyg i de tester jag läst! :)
 

Bifogat

  • 19313.jpg
    19313.jpg
    44.5 KB · Visningar: 86
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Äntligen har jag lyckats bestämma mig. Det blev en Superduke -07 och inte Buell XB12 eller Monster 1000.

Lycklig som en dagisunge på studiebesök i godisbutiken :D

Nu skall den hämtas hem på måndag sen skall MC-kortet fixas den 23 april sen skall jag inte slå ihjäl mig när jag väl får övningsköra på egen hand....:yoparty

Grattis, snabbaste färgen också ;)

/A

Såg att mina däck är lite sisådära ..bakdäcket har rullat ca 700mil och framdäcket ca 450mil..
Fundrar på vilket däck man ska satsa på,Fursten verkar ha bra priser på Dunlop ialf de han rear ut http://www.swt-racing.com/
Förslag någon ?

Ska du börja köra med sportgummi? Då kommer du blir galet snabb.

Köra ngt i veckan?

/A

Handlade genom jobbet, bra med personalrabatt ibland :)
Ca 2750kr för fram + bak (1200+1550) på http://www.mcdackonline.com/ om jag kollade rätt.

Fin fina priser, du måste tvinga dig till en bana eller Bulten så du kan avlägga rapport, själv har jag fått en förkärlek till att fota cykeln med gummimoln bakom, sexigt men dyrt :(

/A
 
Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Fin fina priser, du måste tvinga dig till en bana eller Bulten så du kan avlägga rapport, själv har jag fått en förkärlek till att fota cykeln med gummimoln bakom, sexigt men dyrt :(

/A

Hehehe...ja mitt gamla Diablo ska hyvlas ordentligt innan det byts, bilder kommer :D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Omoget att ryka däck...:tummenupp :tummenupp

Köra ngt i veckan?
Om vädret är fint så blir det åka :tummenupp

Fan.. mkt man vill ha nu få se , nya blinkers "pimpning" Crashpuckar och däck..
Argh pengarna räcker inte till allt :huvet
Ska skicka in alla vab dagar så får vi se :tungan Annars blir bara backdäket bytt och fram får sitta ett tag till så kanske det löser sig ..
Mvh
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top