Superduke-tråden

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Första repan i år avklarad:yoparty

Blev en sväng till Rosenhill, en del grus och annat skit på vägen så man fick ta det lite lungt.

Har tidigare åkt med originalmappning, nu har jag lagt på den senaste mappning från KTM till Akra-burkarna.

Upplever ingen skilnad på 2 och 3:ans växel,
Ingen skilnad på topp vad jag kan känna.
Dock så går den bättre mellan 2 och 4 tusen.

Problemet är att den smäller mycket mer än tidigare när man släpper på gasen, någon mer som har upplevt detta efter mappning :confused:

Kan det vara så att den går fetare på låg/mellan så att det kommer ut mer oförbrända gaser vid avslag på gasen?


/Magnus

Det gör min också, jobbigt eller tufft:confused:. Körde ett tag med DB-killers i men dom åkte ur efter ett tag:yoparty
Men jag vet inte varför,kan ju vara det med bränslet. Ska fråga nästa gång jag är hos handlaren i Bromölla.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är det för kallt för att åka en sthlm-sväng i kväll?

Vaxholm, Bulten eller vad som...

Någon?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
En liten fråga till alla andra SD-ägare här inne...

Hade min 07a inne på 100 mila idag och den fick då tydligen en ny mapp. Är det någon som vet vad dom har ändrat i mappen?
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Har nu lyckats montera mina kraschpuckar, blev RG´s motorpuckar uppe och nere samt KTM orginal på hjulaxlarna fram och bak.
Till helgen så blir det till att såga lite på plastläppen bak och montera hattech skylthållaren... slänger upp en bild när jag är färdig med allt.

/ :)
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Har nu lyckats montera mina kraschpuckar, blev RG´s motorpuckar uppe och nere samt KTM orginal på hjulaxlarna fram och bak.
Till helgen så blir det till att såga lite på plastläppen bak och montera hattech skylthållaren... slänger upp en bild när jag är färdig med allt.

/ :)

Bra val av moddar :tummenupp känns igen :)
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Tjena. Nu är det dagsatt sälja husan och köpa sig en Duke. Har spanat på den nya R:en. Är det bara att handla eller...? Har inte kört den men gillar utseendet skarpt.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tjena. Nu är det dagsatt sälja husan och köpa sig en Duke. Har spanat på den nya R:en. Är det bara att handla eller...? Har inte kört den men gillar utseendet skarpt.

Provsitt en R först och fundera på om du kan leva med plankan dom kallar sadel. Jag va själv inne på en R men efter att ha provsuttit en så blev det en vanlig, insåg att jag skulle bli tokig på att sitta där en längre stund.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Sadeln på en R

EBS skrev:
Provsitt en R först och fundera på om du kan leva med plankan dom kallar sadel. Jag va själv inne på en R men efter att ha provsuttit en så blev det en vanlig, insåg att jag skulle bli tokig på att sitta där en längre stund.

När man bara står och trycker på den så är den ju bra hård, inge snack om saken. Men under färd så är det inget man tänker på, iaf inte jag. Att välja bort R'en enbart för sadeln är inget jag ens skulle fundera på så länge jag inte var bra på att ragga, nu får ju cheyerna åka buss.. Sen har väl inte "vanliga" 08'or fått upp effekten med titanventiler osv än?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
En liten fråga till alla andra SD-ägare här inne...

Hade min 07a inne på 100 mila idag och den fick då tydligen en ny mapp. Är det någon som vet vad dom har ändrat i mappen?

Jag skall in på 100-mila service på min "nya" 07:a i morgon och mekanikern sade att det inte är någon ny mappning på 07:er. Kan din ha varit en tidig 07med 06-mapp?
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag fick min SD idag, den har stått på firman i väntan på våren. Weehoo! Nu ska bara den vita jävla skiten försvinna från marken så man kan fixa ihop hundra mil.
Nå'n här som är reggad på superduke.net? Jag reggade mig i januari och har fortfarande inte fått mitt konto aktiverat. Mailen studsar bara mot info@superduke.net, så om nå'n här är reggad kanske de kan snacka med en moderator där?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Har nu lyckats montera mina kraschpuckar, blev RG´s motorpuckar uppe och nere
Nice. Drog du dom med momentnyckel eller höftade du bara ?

Ang "R" som min kompis har så är den lite hård enligt honom. han funderar på att köpa en extra sadel och klä/stoppa om.. det kan va en ide` om den upplevs som hård..
Mvh
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Nu har jag äntligen fått på de nya blinkarna och en enkelt byggd skylthållare. Tog en tre millimeters aluplåt och bocka till.

Det jä*la vädret gör att jag har 65 mil kvar att åka innan första service då ett par kortade Graves i kål ska på. Vet ännu inte hur man ska mappa den, men det löser sig nog. :tummenupp

Lite dåliga mobilbilder är tyvärr det enda jag har att bjuda på så länge.

nya blinkare1.JPG nya blinkare2.JPG

nya blinkare3.JPG

Angående R:ens sadel så var det en av orsakerna till att jag valde just R:en. Trivs fint med hårdheten. Fin känsla och lätt att förflytta sig. Ingen träsmak än. Vill tjejen åka med får hon köpa en egen leksak :D

Blir det fint väder i helgen blir det nog avrostningen på Sviestad under söndagen. Nån som är sugen? Annars är jag nu anmäld i gatgruppen på samma ställe den 15 maj. :yoparty
 
Last edited:

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Var för andra gången ute och körde Super Duke idag, exakt lika roligt som förra gången, förstår till 100% varför ni kör den, den nya 08an i vitt som jag körde hade något ruskigt helsystem på, mullrade vansinnigt gött! fixar sig allt så kommer jag vara med i eran tuffa tråd om inte allt för länge! =P ;-).
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Nu har jag äntligen fått på de nya blinkarna och en enkelt byggd skylthållare. Tog en tre millimeters aluplåt och bocka till.

Det jä*la vädret gör att jag har 65 mil kvar att åka innan första service då ett par kortade Graves i kål ska på. Vet ännu inte hur man ska mappa den, men det löser sig nog. :tummenupp

Lite dåliga mobilbilder är tyvärr det enda jag har att bjuda på så länge.

View attachment 229667 View attachment 229668

View attachment 229669

Angående R:ens sadel så var det en av orsakerna till att jag valde just R:en. Trivs fint med hårdheten. Fin känsla och lätt att förflytta sig. Ingen träsmak än. Vill tjejen åka med får hon köpa en egen leksak :D

Blir det fint väder i helgen blir det nog avrostningen på Sviestad under söndagen. Nån som är sugen? Annars är jag nu anmäld i gatgruppen på samma ställe den 15 maj. :yoparty

Snyggt blev det med blinkers och skylt. Blir säker något liknande om man handlar en Duke. Var skall du köpa dina Graves och varför just graves? Ang mappning så borde man väl kunna få hjälp av någon som har dynojet eller KTM åteförsäljare? Sista fråga. Vad ligger försäkringen på?
 

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Nice. Drog du dom med momentnyckel eller höftad
e du bara ?

Ang "R" som min kompis har så är den lite hård enligt honom. han funderar på att köpa en extra sadel och klä/stoppa om.. det kan va en ide` om den upplevs som hård..
Mvh

Ingen momentnyckel drog till på känn. Tror inte de kommer att lossna direkt...
får väl kotrolldra efter någon längre åktur. Har du också köpt puckar?
 

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Ort
Gbg
Hoj
Superduke -06
Var för andra gången ute och körde Super Duke idag, exakt lika roligt som förra gången, förstår till 100% varför ni kör den, den nya 08an i vitt som jag körde hade något ruskigt helsystem på, mullrade vansinnigt gött! fixar sig allt så kommer jag vara med i eran tuffa tråd om inte allt för länge! =P ;-).

Bra det! Såg att den vita superduken hos Johansmc hade fått GPR slipon?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ingen momentnyckel drog till på känn. Tror inte de kommer att lossna direkt...
får väl kotrolldra efter någon längre åktur. Har du också köpt puckar?
Japp , beställt Puckar och -07 blinkers av Ragge :tummenupp
Blir till att meka lite i helgen .
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Snyggt blev det med blinkers och skylt. Blir säker något liknande om man handlar en Duke. Var skall du köpa dina Graves och varför just graves? Ang mappning så borde man väl kunna få hjälp av någon som har dynojet eller KTM åteförsäljare? Sista fråga. Vad ligger försäkringen på?

Jag föredrar liggande dämpare i kålfiber, eftersom hojen är svart i övrigt. Har planer på mer kålfiber med början på framskärm och kedjeskydd, sen får vi se. Måste inhandla ett par puckar först så det inte blir så förbaskat dyrt om man lägger den. :gnissla

De liggande Gravesdämparna är helt i min smak, dock vill jag korta dem en decimeter. Känns lite märkligt att börja såga i nya rör, men det ska nog gå bra :tummenupp

Jag pröjsar 7 helår för halvförsäkring, 30+, garage och bor centralt (ej i sthlm). Bra mycket billigare än en japsräser.

Jag har förövrigt tröttnat på att åka fort (menar jättefort). Jag har ju 16 drev fram men reagerar ändå på att sexans växel känns helt onödig. Kanske känner annorlunda när jag provat på att åka bana, men jag funderar skarpt på att dreva ner den ytterligare. 15 fram eller 42 bak? Billigare att byta fram, men blir steget för stort? Vilken drevning kör ni med? :va
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Dreva ner du.. Jag har inte drevat som det är nu, men fartgränsen känns som att den sätts av fartvinden, inte motorn.. Över 200 är enkom för att testa, hände typ 2 ggr i fjol tror jag..

Klart överreklamerat varje gång. kanske om man vore mental Hulken så man vågade hålla 200 stumt när det svängde att det vore kul att känna kraften av nedlägg i den farten.. Nu är det mest blåsigt!!
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
100-mila service avklarad.....och som av en händelse så hade de ett par Akrapovic Race-burkar liggande... Fick en bra deal tycker jag. 10000kr för service och burkarna inkl mappning. (är det en bra deal?) Allt gjort på ATV Racing i Eskilstuna, jättetrevliga och snabba. Jag ringde igår och kollade om de kunde ta den.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top