Superduke-tråden

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Finns det nån återförsäljare av Graves-pipor i sverige? Alt. vart köpte du ifrån/tänkte köpa från?

Kolla superduke.net innan du köper graves, kommer inte ihåg vad tråden hette men det var en kille som var grymt missnöjd med dem. Det slutade med att han slog sönder dem och monterade orginal igen. Tror iof att det var nåt med att hn tyckte att han luktade avgas av dem. Dom är ju jäkligt snygga iallafall, fast jag tycker nog att HP:s är ännu snyggare.

/Jesper[/QUOTE]

Vart hittar man HP's? Har sökt som fasiken utan att hitta.
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Va ute och testa R en idag jälar va den går haha! körde 95-100 Kmh och vred fullt på gasen ingen koppling alltså och hojen går upp på bakhjulet direkt hahaha! galet! sjuukt kul hoj ! Knäppte lite bilder på den också. Håll till Godo Länkar från mitt garage!

galleri


http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69062

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69063
 

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Va ute och testa R en idag jälar va den går haha! körde 95-100 Kmh och vred fullt på gasen ingen koppling alltså och hojen går upp på bakhjulet direkt hahaha! galet! sjuukt kul hoj ! Knäppte lite bilder på den också. Håll till Godo Länkar från mitt garage!

galleri


http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69062

http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=69063

Hel läcker hojj. :tummenupp Om en månad står 2008 års R i mitt garage. Dags att börja in handla diverse slip-on m,m så det finns när hojjen kommer.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Här: http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html

Kolla superduke.net innan du köper graves, kommer inte ihåg vad tråden hette men det var en kille som var grymt missnöjd med dem. Det slutade med att han slog sönder dem och monterade orginal igen. Tror iof att det var nåt med att hn tyckte att han luktade avgas av dem. Dom är ju jäkligt snygga iallafall, fast jag tycker nog att HP:s är ännu snyggare.

/Jesper

Vart hittar man HP's? Har sökt som fasiken utan att hitta.[/QUOTE]
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Va ute och testa R en idag jälar va den går haha! körde 95-100 Kmh och vred fullt på gasen ingen koppling alltså och hojen går upp på bakhjulet direkt hahaha! galet! sjuukt kul hoj ! Knäppte lite bilder på den också. Håll till Godo Länkar från mitt garage!
Riktigt smaskiga bilder :tummenupp
Visst är det en härlig känsla att bara dra upp han på gas på 3an :yoparty
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290


Har HP slipon på min båge. Du kan kika i mit garage så ser du hur det blir att se ut. Grymt ljud som attan i dom =)[/QUOTE]

Sjukt snygg hoj den har Mange.:yoparty

HP sliponen ser skitbra ut. Precis dom rören vill jag ha fast i kålfiber. Har snöat in på kålis ett tag nu. :tuttar

Är dom kortade eller är det standardlängd?
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Så kom den äntligen :)
Nu är det bara extra fälgarna som ska :) bära slicks sen ska den smiskas på bannorna i Sverige :yoparty
 

Bifogat

  • DSC00320 copy.jpg
    DSC00320 copy.jpg
    91.6 KB · Visningar: 62

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Gött! :) Beställde du från Twinshack?
Får man fråga vad kalaset gick på med ink frakt och allt, lite småsugen jag med..

Det blev från twinshack.
Det gick på 204pund hem till lådan, jag klarade mig utan tull och moms.
Exakt vad det kostade i Kr minns jag inte beställde och betalade för ganska länge sedan.

Jag tycker det är ett typ måste med styrdämpare på hojen den är ju skit instabil när man kör den på bana.
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Riktigt smaskiga bilder :tummenupp
Visst är det en härlig känsla att bara dra upp han på gas på 3an :yoparty


Tack
det är grymt! fattar ärligt inte hur den kan resa sig så jäla lätt i den farten!
med enbart gas! Det gjorde inte ens min Gixxer å den hade nästan 160hk
Men denna motor har ju en helt annan karaktär. Galet kul alla fall :yoparty

Hur gööööööööööör man :gnissla

Ligg i ca 90-100 knutar jämn fart.. vrid sedan gasen fullt hastigt då skall du se den reser sig.. så gör jag alal fall. men om din inte går upp ändå kan du ta till det gamla knepet gasa till släpp å gasa kraftigt till igen med lite lut bakåt. va berädd med bak bromsen bara..annars kan de gå illa :tummenupp

Har HP slipon på min båge. Du kan kika i mit garage så ser du hur det blir att se ut. Grymt ljud som attan i dom =)

Sjukt snygg hoj den har Mange.:yoparty

HP sliponen ser skitbra ut. Precis dom rören vill jag ha fast i kålfiber. Har snöat in på kålis ett tag nu. :tuttar

Är dom kortade eller är det standardlängd?[/QUOTE]

tack kul å höra detsmma=)
Dom är nog i princip lika längd. dom smälter ju in bra på hojens design alal fall.
 
Last edited:

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Det gör man om man köper från ett EU-land...

Så är det förstås:tummenupp
Något trött i skallen bara motgångar idag:huvet

Inte fick man dit dämparen heller.

Någon mer som sett att styrkronan skrapat i tanken?

Det verkar som min tank tryckt sig lite fram mot styret, så inte fan fick man ner skruven så den tog gängor, inte utan att bruka lite väl mycket våld och det vill man ju inte på sin kära ägodel.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top