Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Va ute en sväng igår kväll å huliganiserade :yoparty
fan jag hade glömt bort hur skoj det var:)

Svängde förbi Lelles på lunchen och skall få min styrdämpare monterad med nya fästet, fick en Honda CBF 1000 som låneklubba, bra med fart men noll ljud och noll karaktär.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Någon som vet vad priset är på KTM 07/08 blinkers?
135kr st :tummenupp
Att superduken skulle vara instabil tycker jag inte riktigt stämmer :va
Ialf med min ringa erfarenhet av banåka så tycker jag att ev nevositet försvinner om man ändrar fjädringen till sport inställningen :yoparty
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
135kr st :tummenupp
Att superduken skulle vara instabil tycker jag inte riktigt stämmer :va
Ialf med min ringa erfarenhet av banåka så tycker jag att ev nevositet försvinner om man ändrar fjädringen till sport inställningen :yoparty

Som total fjädrings novis (dom andra fixar det:rolleyes: )
Kan du specificera lite mer vad du menar?

För någon elektronisk funktion finns där inte, så mycket vet jag iaf:gnissla
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Som total fjädrings novis (dom andra fixar det:rolleyes: )
Kan du specificera lite mer vad du menar?

För någon elektronisk funktion finns där inte, så mycket vet jag iaf:gnissla

Kolla i manualen på sid 20 & 80, där står hur och vad du ska göra för att ändra till "Sport settings". Jag ändrade från basic till sport under KTM-dagen på Sviestad förra året och det blev en otrolig skillnad, tycker jag i alla fall..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Verkar bli soligt till helgen... ska vi spika nått ?
Rosenhill lör/sön ? :yoparty
Jag kanske brassar en sväng redan på fred...få se om jag kommer loss.
Jävligt åksugen nu:squid
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Testade RC8 idag, sjukt bra drag i den!! Vill ha den motorn i ett SD chassi, gillar inte att ligga och köra. Men den skapade mycket habegär.
Den måste ni testa.

Väntar på en 1190 SD:tuttar
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Last edited:

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Super Duke R -08
Finns det nån återförsäljare av Graves-pipor i sverige? Alt. vart köpte du ifrån/tänkte köpa från?

Kolla superduke.net innan du köper graves, kommer inte ihåg vad tråden hette men det var en kille som var grymt missnöjd med dem. Det slutade med att han slog sönder dem och monterade orginal igen. Tror iof att det var nåt med att hn tyckte att han luktade avgas av dem. Dom är ju jäkligt snygga iallafall, fast jag tycker nog att HP:s är ännu snyggare.

/Jesper[/QUOTE]

Jag var inne o läste lite om Graves på superduke.net. Dom flesta var missnöjda pga att dom lät för mycket. Detta problem har Graves nu löst med modifierade insatser. Det varken syns eller påverkar kraften. Ljudet blir lite dovare och inte så skrikigt... Man kan även få en mappning mailad till sig eller köpa en förprogrammerad PClll som passar duken. // Daniel..
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Verkar bli soligt till helgen... ska vi spika nått ?
Rosenhill lör/sön ? :yoparty
Jag kanske brassar en sväng redan på fred...få se om jag kommer loss.
Jävligt åksugen nu:squid

Jag är på, kanske tom kan ta med mig stativet och movie-kameran. Tyvärr har jag inte fått ordning på helmetcam:en, blir att köpa nytt, någon som har tips om 480-520 linjers bulletcam för "rätt" pengar?

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hola boys!
Klart vi ska ha en fjadringsmeckardag. Jag ar upplard av sjalvaste Z. :tungan
Ar det nagon som har ett garage vi kan vara i?
Jag ar hemma forst i maj.

For ovrigt sa rockar Karibien fett! Det blaser pung har, sa det blir mycket tid pa och ovanfor vattnet - Iiiihaaaa!!! :yoparty
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hola boys!
Klart vi ska ha en fjadringsmeckardag. Jag ar upplard av sjalvaste Z. :tungan
Ar det nagon som har ett garage vi kan vara i?
Jag ar hemma forst i maj.

For ovrigt sa rockar Karibien fett! Det blaser pung har, sa det blir mycket tid pa och ovanfor vattnet - Iiiihaaaa!!! :yoparty

Jäkla lyxlirare, njut för oss också.

Dåligt med plats hos mig, vi kan skruva en cykel i taget här, alltid ngt.

/A
 

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Hej!

Nybliven Superduke-ägare här! Hämtade hojjen igår kväll, en 05a som varit inne på service + garantiåtgärder hos Lelles. Känns hur bra som helst, grym hoj!! :yoparty

En liten fråga dock. Imorse körde jag 2,5 km för att sedan låta den gå på tomgång ca.1 min. Den blev väldigt varm. Tempmätaren (stapeln) blinkade och oljelampan började lysa. På lunchen tänkte jag fylla på vatten och se om det blir bättre. Vad kan det annars vara? Är detta ett vanligt problem?

MVH
Henke
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hola boys!
Klart vi ska ha en fjadringsmeckardag. Jag ar upplard av sjalvaste Z. :tungan
Ar det nagon som har ett garage vi kan vara i?
Jag ar hemma forst i maj.

For ovrigt sa rockar Karibien fett! Det blaser pung har, sa det blir mycket tid pa och ovanfor vattnet - Iiiihaaaa!!! :yoparty

Ditt lilla as :D jag är inte ett dugg avis! Vi kan nog vara på mitt jobb, där klämmer vi lätt in några hojar. Om ni nu orkar ta er till Tälje såklart..
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hej!

Nybliven Superduke-ägare här! Hämtade hojjen igår kväll, en 05a som varit inne på service + garantiåtgärder hos Lelles. Känns hur bra som helst, grym hoj!! :yoparty

En liten fråga dock. Imorse körde jag 2,5 km för att sedan låta den gå på tomgång ca.1 min. Den blev väldigt varm. Tempmätaren (stapeln) blinkade och oljelampan började lysa. På lunchen tänkte jag fylla på vatten och se om det blir bättre. Vad kan det annars vara? Är detta ett vanligt problem?

MVH
Henke


Varmt välkommen!

Inte haft de problemen du beskriver på min. Visst går den upp en pinne eller två på displayen men aldrig så att den blir FÖR varm.

Sixx skrev:
Ditt lilla as jag är inte ett dugg avis! Vi kan nog vara på mitt jobb, där klämmer vi lätt in några hojar. Om ni nu orkar ta er till Tälje såklart..

Tälje fungerar för mig. Annars har jag tillgång till ett nästan tomt 1000kvm garage i Saltsjöbaden om nån inte gillar Tälje?! Plats är nog sista bekymmret. Vad siktar vi på? Mitten på Maj eller?

Hoppas livet leker Nicke! *avis* :)
 

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Varmt välkommen!

Inte haft de problemen du beskriver på min. Visst går den upp en pinne eller två på displayen men aldrig så att den blir FÖR varm.

Tack!

Pratade med Ragnar på Lelles nyss. Han tror det är luftbubblor i kylsystemet. Jag åker upp med hojjen till Uppsala ikväll så skulle han fixa det.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej!

Nybliven Superduke-ägare här! Hämtade hojjen igår kväll, en 05a som varit inne på service + garantiåtgärder hos Lelles. Känns hur bra som helst, grym hoj!! :yoparty

En liten fråga dock. Imorse körde jag 2,5 km för att sedan låta den gå på tomgång ca.1 min. Den blev väldigt varm. Tempmätaren (stapeln) blinkade och oljelampan började lysa. På lunchen tänkte jag fylla på vatten och se om det blir bättre. Vad kan det annars vara? Är detta ett vanligt problem?

MVH
Henke


Kolla oljan...

Känner inte igen problemet, men för lite olja leder lätt till högre temp, och de flesta drar lite olja..
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Varmt välkommen!

Inte haft de problemen du beskriver på min. Visst går den upp en pinne eller två på displayen men aldrig så att den blir FÖR varm.



Tälje fungerar för mig. Annars har jag tillgång till ett nästan tomt 1000kvm garage i Saltsjöbaden om nån inte gillar Tälje?! Plats är nog sista bekymmret. Vad siktar vi på? Mitten på Maj eller?

Hoppas livet leker Nicke! *avis* :)

1000 kvm i Saltis är ju lysande, och kan vi ses före Sviestad-helgen den 18/5 så är det ännu bättre. Gärna en vardagkväll, eller vad säger ni andra?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top