Ditt lilla as jag är inte ett dugg avis! Vi kan nog vara på mitt jobb, där klämmer vi lätt in några hojar. Om ni nu orkar ta er till Tälje såklart..
Hej!
Nybliven Superduke-ägare här! Hämtade hojjen igår kväll, en 05a som varit inne på service + garantiåtgärder hos Lelles. Känns hur bra som helst, grym hoj!!
En liten fråga dock. Imorse körde jag 2,5 km för att sedan låta den gå på tomgång ca.1 min. Den blev väldigt varm. Tempmätaren (stapeln) blinkade och oljelampan började lysa. På lunchen tänkte jag fylla på vatten och se om det blir bättre. Vad kan det annars vara? Är detta ett vanligt problem?
MVH
Henke
Varmt välkommen!
Inte haft de problemen du beskriver på min. Visst går den upp en pinne eller två på displayen men aldrig så att den blir FÖR varm.
Tälje fungerar för mig. Annars har jag tillgång till ett nästan tomt 1000kvm garage i Saltsjöbaden om nån inte gillar Tälje?! Plats är nog sista bekymmret. Vad siktar vi på? Mitten på Maj eller?
Hoppas livet leker Nicke! *avis*
Vardagkväll före sviestad låter bra..
(Fredag är inte en vardag)
Läge att iggnorera den här "Hund", innerstinne vill han åka R1a och bo på landsbyggden söder om slussen med en tjej som lyssnar på Micke Rickfors och Autosoltrimmar sin Virago 250cc
*puss*
/A
Lätt att ignorera den här Hobbes punkt.. (Iggnorerar)
Killen som drömmer om att fylla gården med plastiga literhojar för att posera på Rosenhill så fort han fyllt 30 så han har råd att försäkra dem kanske inte ska vara så högljudd..
..Jag lurar på att gränsla plastraket för att jag blir granne med Sviestad, och "vänner" har visat att det är farligt att åka gata.
Vad är din ursäkt?
Så länge jag kommer i mitt damställ stlk 40 och inte finns med på BMI skalan finns det ingen anledning för mig att sätta mig på en 170 hk + cykel, det är för killar med ölkagge och hävdelsebehov.
Jag har ingen lust att spela in youtube rullar med dödsmetall i bakgrunden och ha Potatiströjja.
Smaken är som baken och min är finare än andras.
/A
Du som hämtade den orange:a? Jag va också där och pillade på garantigrejjer igår, äntligen sitter styrdämparn som den ska.
Grattis till en fin cykel i rättfärger
/A
1000kvd? Ja jäklar.
Japp, drygt 35x35m stålslipad betong och med några pelare för tighta hårnålar vid mini-motoracing. Är inte mitt personligen, men jag är ju chef på stället så vem ska stoppa en?
Ja, stämmer. De bytte kolvar och justerade ventiler. Höll på att gå åt helvete direkt när jag gav lite mycket gas med nytvättade däck, resulterade i en klassisk bredsladd
/Henke
Jag har ingen lust att spela in youtube rullar med dödsmetall i bakgrunden och ha Potatiströjja.
/A
Ditt lilla as jag är inte ett dugg avis! Vi kan nog vara på mitt jobb, där klämmer vi lätt in några hojar. Om ni nu orkar ta er till Tälje såklart..
De bytte kolvar [/QUOT
Tjena Brillfisk
Hur kommer det sig att dom bytte kolvar om man får fråga..
De bytte kolvar [/QUOT
Tjena Brillfisk
Hur kommer det sig att dom bytte kolvar om man får fråga..
Den drog tydligen lite för mycket olja. Jag ägde den inte när den lämnades in, men enligt Ragnar så såg kolvarna bra ut men de byttes ändå (garanti), växellådan har även den kontrollerats. Ventilerna justerades också så nu ska den vara tipp topp förutom att dem ska lufta kylstemet då.
Det är en klassiker, jag har driftat bra många gånger därifrån, avancerat arbete? Måndagsex? Jag trodde det va lådan dom jobbat med.
/A
Dem har kollat det mesta på den, det känns bra att veta att den är OK.
/Henke
Kolla oljan...
Känner inte igen problemet, men för lite olja leder lätt till högre temp, och de flesta drar lite olja..
Ja kollade nu och det fanns gott om olja. Man får väl lita på Ragnar som säger att det är luftbubblor i kylsystemet som spökar.
Oki . Grattis till en Super hoj
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |