Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vardagkväll före sviestad låter bra..

(Fredag är inte en vardag)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ditt lilla as :D jag är inte ett dugg avis! Vi kan nog vara på mitt jobb, där klämmer vi lätt in några hojar. Om ni nu orkar ta er till Tälje såklart..

Ooh sajtseeing i Kringelstan, pax för en mosbricka där vi stannade sist.

/A

Hej!

Nybliven Superduke-ägare här! Hämtade hojjen igår kväll, en 05a som varit inne på service + garantiåtgärder hos Lelles. Känns hur bra som helst, grym hoj!! :yoparty

En liten fråga dock. Imorse körde jag 2,5 km för att sedan låta den gå på tomgång ca.1 min. Den blev väldigt varm. Tempmätaren (stapeln) blinkade och oljelampan började lysa. På lunchen tänkte jag fylla på vatten och se om det blir bättre. Vad kan det annars vara? Är detta ett vanligt problem?

MVH
Henke


Du som hämtade den orange:a? Jag va också där och pillade på garantigrejjer igår, äntligen sitter styrdämparn som den ska.

Grattis till en fin cykel i rättfärger :)

/A

Varmt välkommen!

Inte haft de problemen du beskriver på min. Visst går den upp en pinne eller två på displayen men aldrig så att den blir FÖR varm.



Tälje fungerar för mig. Annars har jag tillgång till ett nästan tomt 1000kvm garage i Saltsjöbaden om nån inte gillar Tälje?! Plats är nog sista bekymmret. Vad siktar vi på? Mitten på Maj eller?

Hoppas livet leker Nicke! *avis* :)

1000kvd? Ja jäklar.

Vardagkväll före sviestad låter bra..

(Fredag är inte en vardag)

Läge att iggnorera den här "Hund", innerstinne vill han åka R1a och bo på landsbyggden söder om slussen med en tjej som lyssnar på Micke Rickfors och Autosoltrimmar sin Virago 250cc

*puss*
/A
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Läge att iggnorera den här "Hund", innerstinne vill han åka R1a och bo på landsbyggden söder om slussen med en tjej som lyssnar på Micke Rickfors och Autosoltrimmar sin Virago 250cc

*puss*
/A

Lätt att ignorera den här Hobbes punkt.. (Iggnorerar)


Killen som drömmer om att fylla gården med plastiga literhojar för att posera på Rosenhill så fort han fyllt 30 så han har råd att försäkra dem kanske inte ska vara så högljudd..

..Jag lurar på att gränsla plastraket för att jag blir granne med Sviestad, och "vänner" har visat att det är farligt att åka gata.

Vad är din ursäkt?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Lätt att ignorera den här Hobbes punkt.. (Iggnorerar)


Killen som drömmer om att fylla gården med plastiga literhojar för att posera på Rosenhill så fort han fyllt 30 så han har råd att försäkra dem kanske inte ska vara så högljudd..

..Jag lurar på att gränsla plastraket för att jag blir granne med Sviestad, och "vänner" har visat att det är farligt att åka gata.

Vad är din ursäkt?

Så länge jag kommer i mitt damställ stlk 40 och inte finns med på BMI skalan finns det ingen anledning för mig att sätta mig på en 170 hk + cykel, det är för killar med ölkagge och hävdelsebehov.

Jag har ingen lust att spela in youtube rullar med dödsmetall i bakgrunden och ha Potatiströjja.

Smaken är som baken och min är finare än andras.

/A
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så länge jag kommer i mitt damställ stlk 40 och inte finns med på BMI skalan finns det ingen anledning för mig att sätta mig på en 170 hk + cykel, det är för killar med ölkagge och hävdelsebehov.

Jag har ingen lust att spela in youtube rullar med dödsmetall i bakgrunden och ha Potatiströjja.

Smaken är som baken och min är finare än andras.

/A

Hahaha..

Jaja, jag tar ingen skit om plastlåda så länge den ska in i garaget utan speglar, skylt och sånt.. It just ain´t the same thing
 

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Du som hämtade den orange:a? Jag va också där och pillade på garantigrejjer igår, äntligen sitter styrdämparn som den ska.

Grattis till en fin cykel i rättfärger :)

/A

Ja, stämmer. De bytte kolvar och justerade ventiler. Höll på att gå åt helvete direkt när jag gav lite mycket gas med nytvättade däck, resulterade i en klassisk bredsladd :galen

/Henke
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Japp, drygt 35x35m stålslipad betong och med några pelare för tighta hårnålar vid mini-motoracing. :tummenupp Är inte mitt personligen, men jag är ju chef på stället så vem ska stoppa en? :D

Oh måste köpa minimoto till 5åringen så jag kan låna. :)

Miniretta?

Idag blir det åkning, någon som är sugen?

/A

Ja, stämmer. De bytte kolvar och justerade ventiler. Höll på att gå åt helvete direkt när jag gav lite mycket gas med nytvättade däck, resulterade i en klassisk bredsladd :galen

/Henke

Det är en klassiker, jag har driftat bra många gånger därifrån, avancerat arbete? Måndagsex? Jag trodde det va lådan dom jobbat med.

/A
 
Last edited:

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
De bytte kolvar [/QUOT
Tjena Brillfisk :)
Hur kommer det sig att dom bytte kolvar om man får fråga..

Den drog tydligen lite för mycket olja. Jag ägde den inte när den lämnades in, men enligt Ragnar så såg kolvarna bra ut men de byttes ändå (garanti), växellådan har även den kontrollerats. Ventilerna justerades också så nu ska den vara tipp topp förutom att dem ska lufta kylstemet då.

Det är en klassiker, jag har driftat bra många gånger därifrån, avancerat arbete? Måndagsex? Jag trodde det va lådan dom jobbat med.

/A

Dem har kollat det mesta på den, det känns bra att veta att den är OK.

/Henke

Kolla oljan...

Känner inte igen problemet, men för lite olja leder lätt till högre temp, och de flesta drar lite olja..

Ja kollade nu och det fanns gott om olja. Man får väl lita på Ragnar som säger att det är luftbubblor i kylsystemet som spökar.
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Oljeläckage

Har haft och har problem med oljeläckage. :mad:

Konstaterade för ett år sedan att det droppade olja vid stödet.

Oljetrycksgivaren läckte och byttes.

Droppade i alla fall olja.

Lokaliserade att det läckte vid tryckstången till kopplingscylidern.

MÖR bytte packboxen i vintras.

Och nu droppar det olja igen :huvet

Misstänker att det kan vara packboxen till utgående axeln:va

Är det någon som har bytt den, är det enkelt att byta den från utsidan?

Börjar bli lite less på detta oljekladd.
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Perfa att ni har bra stallen att vara pa o mecka.
Saltis eller Talje spelar ingen roll for mig.
Daremot tror jag att det ar bast att gora det pa en helg eftersom det ar sa manga. Det tar en liten stund att fixa.
Jag ar hemma den 5 maj, sa kanske helgen efter?
Se till att ha kollat vatskorna och ha halvtank med soppa. Samtliga bor oxa fixa ett hammarskaft eller dylikt. Det gar at ca ett skaft per cykel nar man drar runt forspanningen bak. Ifall ingen har ett riktigt verktyg forstas, men det antar jag att ingen har.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Äntligen har det varit väder för lite åka =) Har 16 mil på hojen nu och fy fan vad härlig den är. Tråkigt att köra in, men det är lika bra med gruslagret och knappt plusgrader.
Jämfört med min CBF 600S är det milsvid skillnad... CBFen må vara snäll och lättkörd, men superduken inger mycket mer förtroende.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top