Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Helvete!!!
Jag skulle tvärvägrat o behålla den. De hade allt fått fixa fram en ny maskin med olja i. Men o andra sidan så står det antagligen i manualen att man ska kolla oljan innan varje körning. Det står det i våran manual.

Ja det gör ju säkert det, så man kan säkert inte ställa dom kraven. Men hur som helst är det riktigt jävla illa. Får se hur den historien slutar. Vill bara poängtera att det INTE var Triumph i Länna som levererade hojen från början.

Om nu en SD med Evosystem ger ifrån sig 96 db, så Måste en Triple med Arrowsystem klara sig under 95 db. Var lite oroliga för det, det finns inga insatser att tillgå nämligen. Bra med en referens! :tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Tjena ! Vi va där ca 15:50 och dom släppte in 16:30 och då va det väl ca 50 hojjar skulle jag tippa på..

IQ du körde riktigt bra med din duke :Bugar

Och det va 95db som gäller i 4000varv ialf i går på Sviesta och Anders "R" med evo utan insatser hade 96db och killen som mätte va snäll så han fick åka ialf :tummenupp

Jag fick åka med buttpluggsen i.. lite trist men va gör man inte :tungan


Det roligaste var när jag hakade på instruktören med en 1098 första passet. Då var det riktigt jäkla kul. Duken står sig riktigt bra även på rakan. Doch fick man ju lite pisk av 2 R1 or. En 03 som jag nästan hängde med och en 06 som jag förlorade 50-75m på varje gång på rakan... Men det får man ta. Jag är övertyga av att jag hade roligare än de på R1:eek:rna i alla fall.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Så den har nu gått de 5 första milen utan motorolja!
Aha, vad det därför den rassla så :tummenupp
Nee,låter som en dålig Norge historia ..

Om nu en SD med Evosystem ger ifrån sig 96 db, så Måste en Triple med Arrowsystem klara sig under 95 db. Var lite oroliga för det, det finns inga insatser att tillgå nämligen. Bra med en referens!
Visst, men på en radfyra mäter dom visst vid 5000varv om jag minns rätt och på en tripple ? jag vet inte men höjs varvet så höjs nog ljudnivån..
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Apropå ljudkraven på Sviestad så tror jag inte de är lika hårda på helgerna. När jag var där o körde formelbil så var vi tvungna att sluta innan 16.00 p.g.a. att då skulle det vara tyst. I torsdags så var det ju körning efter kl. 16.
Tydlligen är det en förståndshandikappad aktiv miljöpartist som köpt ett hus nära banan. Så fort det är något störande ljud kl. 16.01 så lämnar han in en anmälan till kommunen. Han gör allt vad han kan för att stänga ner Sviestad. Smart att köpa ett hus precis bredvid banan då... :dummer

Visst, men på en radfyra mäter dom visst vid 5000varv om jag minns rätt och på en tripple ? jag vet inte men höjs varvet så höjs nog ljudnivån..

Varvtalet man mäter på beror på slaglängden i motorn. I alla fall är det så på besiktningen. Det är i.o.f.s. ganska bra ifall landsfiskalen stoppar en o ska mäta ljudet (om de mot all förmodan skulle ha en bullermätare med sig). Jag har svårt att tro att de skulle ha koll på slaglängden på olika hojar.
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Nu är duken hemma igen efter att ha varit hos MÖR i Södertälje.

Mankan på MÖR har gjort ett bra jobb, äntligen slut på oljedroppandet:tummenupp
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag har lite bilder från Sviestad i tisdags. En kompis tog drygt 400... Ni som var där kan PM:a så kan jag e-posta lite bilder på er.
I morogn ska jag på strippkörning i Västervik (bor där) och de ska bli kul som satan. Såg att det var 13 hojar anmälda och en massa bilar. Själv ska jag jobba på evenemanget i stället.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
55mil i sadeln idag, första gången jag fått träsmak :gubbe Men fan så kul denna hoj är, av dom 55 så var nog 45 under "inspirerad körning" och jag skrattar mest hela tiden :D

Men två funderingar.. Soppaförbrukning? Är det nån som ligger under 1L milen om man inte bara kör till jobbet/motorväg i normalt tempo? Min dricker soppa som vuxna karlar dricker öl ungefär :va

Samt, högfarts"vobbel".. Var ute & busa lite med IronMike & hans Mille R nu på kvällen. Vart lite transport på motorväg och jag försökte hänga på så gott det gick. Men i 220+ så tycker jag hojjen är allt annat än rolig att svänga med. Det känns som det släpper i bak och nästan på gränsen till att det ska börja vobbla alt. som att man kör med en rullande burnis. Flyttar man bak rumpan så långt det bara går blir det lite bättre men känslan finns kvar. Antar att det har med inställningen av bakdämparen att göra? Ska man prova hårdare eller mjukare? Känns grymt bra i lägre farter så blir lite osäker på vad man ska göra.
 

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
55mil i sadeln idag, första gången jag fått träsmak :gubbe Men fan så kul denna hoj är, av dom 55 så var nog 45 under "inspirerad körning" och jag skrattar mest hela tiden :D

Men två funderingar.. Soppaförbrukning? Är det nån som ligger under 1L milen om man inte bara kör till jobbet/motorväg i normalt tempo? Min dricker soppa som vuxna karlar dricker öl ungefär :va

Samt, högfarts"vobbel".. Var ute & busa lite med IronMike & hans Mille R nu på kvällen. Vart lite transport på motorväg och jag försökte hänga på så gott det gick. Men i 220+ så tycker jag hojjen är allt annat än rolig att svänga med. Det känns som det släpper i bak och nästan på gränsen till att det ska börja vobbla alt. som att man kör med en rullande burnis. Flyttar man bak rumpan så långt det bara går blir det lite bättre men känslan finns kvar. Antar att det har med inställningen av bakdämparen att göra? Ska man prova hårdare eller mjukare? Känns grymt bra i lägre farter så blir lite osäker på vad man ska göra.

Jodå, tankkortet går varmt här oxå. Jag har legat mellan 1-1.5 och det var under inkörningen:gnissla . Men det har det varit värt var enda krona:yoparty . Jag mappade min direkt och vet inte om den är lite snålare utan??
Angående bakdämparen skulle jag nog vänt mig till någon som kan den biten, då det kan bli väldigt fel, alt göra mycket små ändringar åt gången. Där är ju en del olika justeringar på dämpningen. Rådfråga ett proffs:)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Testade soppaförbrukningen på min nyss!
15 mil(touring) i 110-120 gav ett snitt på cirkus 0,6 och senare på dagen 11 mil (varav9 mil bana på sviesta) som gav ett snitt på cirka litern. Då tyckte jag att jag höll i som satan... Min SD är dock helt orginal i nuläget.
Trodde att det skulle vara mycket mera.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vilka var det man mötte (3?st) ute på Värdmö? Ni var på väg in mot stan från färjan. Hobbes, Micke65 och Nicke?

Grymt skön körning idag och riktigt kanonväder!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vilka var det man mötte (3?st) ute på Värdmö? Ni var på väg in mot stan från färjan. Hobbes, Micke65 och Nicke?
Stämmer bra det :tummenupp
Vi va på väg till Rosenhill efter lite bogan åka.. du måste haka på nästa gång :yoparty

Bulten är bara för kul, det närmaste bana man kan komma häromkring :tuttar

Kul KUL..Skål :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Stämmer bra det :tummenupp
Vi va på väg till Rosenhill efter lite bogan åka.. du måste haka på nästa gång :yoparty

Bulten är bara för kul, det närmaste bana man kan komma häromkring :tuttar

Kul KUL..Skål :)

Jo, tänkte nästan jag skulle vända men var på väg upp mot Bålsta (hej omväg) med skrevraketen som låg precis före. Men ska försöka vara lite alertare i tråden inför nästa vända så hänger jag nog på! Är det knäskrap i varenda kurva eller? :D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Är det knäskrap i varenda kurva eller?

Jag har inte ens möjlighet att ha puckar på mina braxxor :tungan ... så det är rätt soft.. Men nicke kör med knäskrap i nästan varje kurva, men det beror nog mest på hans ben är längre än Hobbes är från tå till hjälm :D
Bara att haka , det ända som gäller är att ha kul , på ett eller 2 hjul :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top