Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Men i 220+ så tycker jag hojjen är allt annat än rolig att svänga med. Det känns som det släpper i bak och nästan på gränsen till att det ska börja vobbla alt. som att man kör med en rullande burnis. Flyttar man bak rumpan så långt det bara går blir det lite bättre men känslan finns kvar. Antar att det har med inställningen av bakdämparen att göra? Ska man prova hårdare eller mjukare? Känns grymt bra i lägre farter så blir lite osäker på vad man ska göra.

Det bästa att börja med är nog att ställa in fjädringen för din vikt. Sedan kan du börja laborera med dämpning o kompression. Standard och sport inställningarna fungerar väldigt bra tycker jag. Jag kör på sport när jag kör på bana och annars kör jag på ett mellanting av standard och sport. Funkar bra för mig.

På min gamla Duke II hade jag ställt förspänningen bak alldeleles för hårt ett tag. Då vobblade den fram när det gick lite fortare. Men det försvann när jag hade passagerare. Efter korrekt inställning gick den som på räls.
I ditt fall där den ormar sig bak kan jag tänka mig att du behöver sjustera fjädringen fram.
Vi kan titta på det vid tillfälle.

Nästa gång vi kör Bulten GP får du ta o hänga med. :tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Haha, låter ju som man skulle passa in då. Knäskrap är jag lite för feg för
wheelchair.gif


Håller utkik inför nästa körning!
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Tabbade mig idag och körde med dragkjedjan nere mellan färjorna på Rindö, första repan på cykeln, den är 1 cm och minimal men den är ändå där. Plasttank så det går inte att polera bort heller, någon som vet vart man kan hitta färgkoderna till Superduke, svart metallic letar jag efter.

Var ruskigt trevligt idag, Bogan och Bulten, tack för trevligt sällskap och att ni väntar in mig :)

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Var ruskigt trevligt idag, Bogan och Bulten, tack för trevligt sällskap och att ni väntar in mig :)

Tack själv! Det var apaskoj!
Du får det att låta som om du kör som en gammal tant. Så är det ju faktiskt inte. Dessutom är du snabbast på strippen. Dina starter är ju helt sjukt snabba. Du försvann ju som en raket i varje rejs. :tummenupp

Några som ska åka i morgon?

Tänkte dra till Rosenhill/bulten runt 1000........

/Magnus

Vågar inte svara på det än. Jag har lite jet lag och har en viss förmåga att sova jätteskönt fram till lunch ungefär.
Vi kan väl höras imorrn. Sixx var ju sugen på att åka oxå, men han är väl bakis förstås. :tungan
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Tabbade mig idag och körde med dragkjedjan nere mellan färjorna på Rindö, första repan på cykeln, den är 1 cm och minimal men den är ändå där. Plasttank så det går inte att polera bort heller, någon som vet vart man kan hitta färgkoderna till Superduke, svart metallic letar jag efter.

Var ruskigt trevligt idag, Bogan och Bulten, tack för trevligt sällskap och att ni väntar in mig :)

/A

Följande bör du kunna läsa ut färgkoderna från. Du kör ju -07, men jag tror ju att färgerna är dom samma, åtminstone den svarta (det är väl mattsvart du letar, inte metallic? )
 

Bifogat

  • Färgkoder KTM LC8.jpg
    Färgkoder KTM LC8.jpg
    197.5 KB · Visningar: 99

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Nu har jag vaknat i alla fall.
Är startklar vid 12 om jag inte måste åka o hämta möbler. Vem är på?
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Följande bör du kunna läsa ut färgkoderna från. Du kör ju -07, men jag tror ju att färgerna är dom samma, åtminstone den svarta (det är väl mattsvart du letar, inte metallic? )

Tack, vart hitade du den där rackarn? Finns det för 07orna också? Jag har lite glitter i det mattsvarta på min tank.



Fy bubblan för att jag har 9 mil till bulten enkel idag, jag tror att jag sparar mig till Rörken imorgon faktist.

Drack för dåligt med vatten igår och är ofärtjänt "bakis", UTAN ALKOHOL :(

Kör försiktigt.

Ta bilder.

/A
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nu har jag vaknat i alla fall.
Är startklar vid 12 om jag inte måste åka o hämta möbler. Vem är på?

Jag är sugen som fan men drack vin igår kväll och det är som dom säger "tvekar man på att man ska köra ska man ge fan i det", spec på knarren :(
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Tack, vart hitade du den där rackarn? Finns det för 07orna också? Jag har lite glitter i det mattsvarta på min tank.



Fy bubblan för att jag har 9 mil till bulten enkel idag, jag tror att jag sparar mig till Rörken imorgon faktist.

Drack för dåligt med vatten igår och är ofärtjänt "bakis", UTAN ALKOHOL :(

Kör försiktigt.

Ta bilder.

/A

Bladet som jag la in kommer ur en PDF med lite fler färgkoder, men den räcker bara upp till -06 tyvärr. Hittar någon dom nyare förgkoderna så är jag spekulant på dom till kåpset nummer 2, tänkte mej en lite annorlunda lack på dom, men med någon slags kombination av KTM:s originalfärger
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Mailat Ragnar nu och hoppas på svar snabbt, vill fixa till det snabbt.

Har även börjat rita på en städad svans, ångrar att jag inte fixade rumpan under vintern, efter ha sett en cykel med miniskylt på rosenhill så inser jag vad det gör för designen på cykeln.

Den ser en halvmeter kortare ut, riktigt läckert.

/A
 
Last edited:

lacamilla

La Camilla
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Hunnebo
Hoj
Ktm Superduke
Slirkoppling

Tjena. Tänkte köpa slirkoppling till min superduke. Skall jag köpa Ktm:s orginal eller beställa Sigma Slipper Clutch från England? Eller finns det andra alternativ?
/ Jocke
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ahhh 26 mil kurviga vägar idag:tummenupp
Känndes riktigt skönt idag.

Min hoj verkar nästan helt slutat dricka olja..
har inte fyllt på nåe alls sista 80-90 milen:va

Nu blir det pilsner å macka i soffan känner jag!
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Lägga om däck

Behöver omgående lägga på ett nytt bakdäck.

Har hjulet löst och även ett nytt däck, vem fixar detta i Sthlm med dessa kriterier?

Drop in
Bra pris



Vissa mc firmor tar ca 500:- för att lägga om ett däck om man inte köper däcket där:gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top