Nickeluring
Lurig som få...
Men i 220+ så tycker jag hojjen är allt annat än rolig att svänga med. Det känns som det släpper i bak och nästan på gränsen till att det ska börja vobbla alt. som att man kör med en rullande burnis. Flyttar man bak rumpan så långt det bara går blir det lite bättre men känslan finns kvar. Antar att det har med inställningen av bakdämparen att göra? Ska man prova hårdare eller mjukare? Känns grymt bra i lägre farter så blir lite osäker på vad man ska göra.
Det bästa att börja med är nog att ställa in fjädringen för din vikt. Sedan kan du börja laborera med dämpning o kompression. Standard och sport inställningarna fungerar väldigt bra tycker jag. Jag kör på sport när jag kör på bana och annars kör jag på ett mellanting av standard och sport. Funkar bra för mig.
På min gamla Duke II hade jag ställt förspänningen bak alldeleles för hårt ett tag. Då vobblade den fram när det gick lite fortare. Men det försvann när jag hade passagerare. Efter korrekt inställning gick den som på räls.
I ditt fall där den ormar sig bak kan jag tänka mig att du behöver sjustera fjädringen fram.
Vi kan titta på det vid tillfälle.
Nästa gång vi kör Bulten GP får du ta o hänga med.