Superduke-tråden

svartakatten

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Yamaha FZ1N
Psychodad skrev:
2679770 Akra-mappning i kombination med originalburk ska inte vara någon bra kombination rent tekniskt för hojen enligt expertisen.

Du har kanske rätt. Men jag undrar vad mer bränsle och tändning kan ställatill med? Ventilskador,eller dödas bara catten fortare? Kan det vara så att "expertisen" är akra försäljare? Jag är nyfiken att göra en bromsning med orginalburken,tror man vinner ytterst marginellt med effekt med akra.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
svartakatten skrev:
2686195 Du har kanske rätt. Men jag undrar vad mer bränsle och tändning kan ställatill med? Ventilskador,eller dödas bara catten fortare? Kan det vara så att "expertisen" är akra försäljare? Jag är nyfiken att göra en bromsning med orginalburken,tror man vinner ytterst marginellt med effekt med akra.

Jag tror mig ha hört att det har med värme i katten att göra, och att den därför "bryts ner". Bryr man sig inte om det så kanske det inte spelar någon roll.

gogge the duke

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
Super duke 06a
hej alla sd galningar..
tänkte bara kolla om det är ögat som spelar mig ett spratt eller har 07:an ett tonat glas till baklyset?ser super snyggt ut på den bild jag såg men det kan ju vara en stylad engångs bild.... om det finns så åker det garanterat på min 06:a....

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
gogge the duke skrev:
2698386 hej alla sd galningar..
tänkte bara kolla om det är ögat som spelar mig ett spratt eller har 07:an ett tonat glas till baklyset?ser super snyggt ut på den bild jag såg men det kan ju vara en stylad engångs bild.... om det finns så åker det garanterat på min 06:a....

Nja, snarare klarglas. Du kan se det i mitt garage.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Sitter och sneglar på en SuperDuke. Ni som har den kanske kan vara vänliga och svara på ett par frågor. Har precis sålt min CBR1000RR och letar något nytt:
Marschfart? Mao den fart man kan ligga och tuffa i utan att nacke samt motor skall plågas alltför mycket?
Försäkring hel samt halv på ett ungefär? 30+ boende i stockholm,

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
07 vs 06

Verkar som om även framskärmen blivit marginellt omdesignad på 07an, synd att den inte är lackad delvis som på 06an utan mattsvart.
Det är ju så lite som är lackat ändå och jag tycker att det mattsvarta är svårare att göra rent.

Raderad medlem 21068

Guest
superdukeägare vad har ni för batteriladdare?
hörde att man ska ha nån speciell laddare.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
insaniac skrev:
2700422 superdukeägare vad har ni för batteriladdare?

Det har inte jag hört något om. Har en vanlig "intelligent" laddare som jag har tänkt koppla in vilken dag som helst nu, lär väl fungera antar jag.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
insaniac skrev:
2700422 superdukeägare vad har ni för batteriladdare?

Det fanns en tråd om batteriladdar för någon vecka sedan och Ctek var det överlägset mest populära märket. Jag har en sådan själv och kan inte annat än instämma, fungerar klockrent!

Raderad medlem 21068

Guest
Tack för snabbt svar ska undersöka detta.
Det var väl bara säljaren som ville lura på mig en dyr laddare för 1700:-,
med argumentet att man var tvungen att ha den för det är ett speciellt batteri på SDn.

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
batteriet

Ser ut som ett helt vanligt 12V batteri och det står på nere i högra hörnet vilken laddström man ska ha vid snabbladdning resp längre laddning.
Måste ju gå bra med vilken laddare som helst.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Någon som vet om det är några skillnader mellan 2005 samt 2006 års modell?

Får väl passa på att ansluta mig till klubben som kör SD nu då. Hämtar en 2005:a imorgon. Skall bli kul att åka upprätt igen. :D

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...