Superduke-tråden

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Någon som vet om det är några skillnader mellan 2005 samt 2006 års modell?

Får väl passa på att ansluta mig till klubben som kör SD nu då. Hämtar en 2005:a imorgon. Skall bli kul att åka upprätt igen. :D

Tror inte det är några skillnader. Grattis till en skitkul hoj :tummenupp
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Tror inte det är några skillnader. Grattis till en skitkul hoj :tummenupp

Tack, har inte provkört någon än, men imorgon blir det av.
Hittade en 05:a, som var inreggad 06 och knappt inkörd.

Då så var den hemma i garaget. Rätt udda upplevelse efter att ha åkt runt på en 1000RR ett tag. Känns som denna cykel kommer att trivas att pendla till jobbet genom centrala s-holm lite bättre. :tummenupp
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Då så var den hemma i garaget. Rätt udda upplevelse efter att ha åkt runt på en 1000RR ett tag. Känns som denna cykel kommer att trivas att pendla till jobbet genom centrala s-holm lite bättre. :tummenupp

Kanoners! :tummenupp
Grattis!

Jag hoppas kunna hämta hem min på lördag.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Avgasrör??

Tjena,, min kompis har en superduke och är sugen på lite mer ljud,, är det nån här som har tips på bra avgassystem och några bra websidor att kolla på.....:p
 
Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Plockade ur batteriet i helgen, och upptäckte att batterikåpan samt kablarna hade olja på sig. Vad jag har förstått efter läsande på olika forum, så har KTM haft trassel med läckande packningar. Någon som har haft liknande problem som fått det åtgärdat? 05:a utplockad 06, med 180 mil körda.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Plockade ur batteriet i helgen, och upptäckte att batterikåpan samt kablarna hade olja på sig. Vad jag har förstått efter läsande på olika forum, så har KTM haft trassel med läckande packningar. Någon som har haft liknande problem som fått det åtgärdat? 05:a utplockad 06, med 180 mil körda.

Känner bara till ett fall av oljeläckage, och det är runt cylinderfoten på en 950 SM-05. Ska gå på garantin på den hojen iaf... Ägaren kanske själv uttalar sig om vi har tur.:)

Min egen SD är tät än (ta i trä).
 

VIIIII

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsxr 1000 K7
På tal om garanti... Jag har ett problem med startmotorn (har läst att fler har samma problem) , den ger ifrån sig fula ljud när jag ska starta den ibland, så man får prova någon gång för att den ska starta. Detta går väll på garantin? Det är en 06:a. Hur går man till väga för att få det på garantin? Jag köpte den i Falund och jag bor i Skellefteå, det går att reparera hos en auktoriserad KTM - återförsäljare närmare mig va?

Tacksam för svar
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
Ägaren kanske själv uttalar sig om vi har tur.:)

Ibland, ytterst få gånger har man tur här i livet...:)

Har/Haft två läckage på min.
Det ena efter kopiöst slarv vid 100mila servicen. Den packning som tätar mellan ventilkåpan och röret som går ner till tändstiftet glömdes/fel monterades. Vilket gjorde att jag kom ca 200m innan jag befann mig i ett oljerökmoln och hela cykeln var full av olja. (Snacka om hjärtklappning.)
Det andra läckaget är väl nästan synd att kalla läckage om man jämför med ovan. Men det fuktar lite vid cylinderfotspackningarna. Detta ska visst bero på skiftande kvalitet på packningen och är lite utav en barnsjukdom. För mig skulle det iaf inte vara några problem med garantiservice.

Plockade ur batteriet i helgen, och upptäckte att batterikåpan samt kablarna hade olja på sig.
I detta fall låter det ju som det skulle vara läckage vid ventilkåpan, ventilkåpsluftningen, andra slangar eller rör då det rör sig om relativt mycket olja...

Jag har ett problem med startmotorn
Har även detta, men mycket sällan så jag ser det inte som ett problem.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Min hoj har fuktat lite vid inspektionsröret. Ingen som vart med om de? Annars har jag inte märkt något.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top