Superduke-tråden

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ingen som provat dissikera katten från orginaldämparen och bromsat?
Personligen tycker jag orginalburken är snyggare än de runda Akra som jag har.Verkar förövrigt vara svalt intresse av superduke bromsningar här.Är det bara jag som är intressraqd av sådant?.....eller har jag missat något?

Det finns ett par liggande Leo Vince-burkar till SD som är grymt snygga om du vill ha något annorlunda jämfört med de vanliga, "stående" burkarna.

Med liggande menar jag att de ovala rören ligger på samma sätt som de gör på t.ex R1 fr.o.m. -04 och Ducce 916/996/998.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Det finns ett par liggande Leo Vince-burkar till SD som är grymt snygga om du vill ha något annorlunda jämfört med de vanliga, "stående" burkarna.

Med liggande menar jag att de ovala rören ligger på samma sätt som de gör på t.ex R1 fr.o.m. -04 och Ducce 916/996/998.

Precis vad ja letat efter... Finns det bilder på dom???
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska se om jag kan hitta bilderna...

Inte mycket till bilder men här finns några i alla fall: http://www.zimo-motorrad.de

Gå in på: Zum shop - Produktübersicht - Auspuffanlagen - Endschalldämpfer - Leo Vince - Leo Vince SBK - KTM - 990 Superduke och sedan har du de längst ned. Det är de dämpare som heter (Endtöpfe querligend) på slutet.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Såå. Ska leta på superduke.net.
Har bromsat orginal/akra/akra+insatser. Akra givetvis med map. Insatserna gör ingen glad.
Ska bli mycket intressant att se hur mycket effekt akra vs orginal ger med akra map. Misstänker vinsten blir ytterst marginell frånsett vikten då förståss....men det får bänken visa.

Har du några kurvor? Vore skoj att se. Om inte, vad fick du för siffror?
Enligt de diskussioner jag följt på superduke.net så var det ingen större skillnad på akra vs. akra+insatser, en skillnad på ca 1/2 pålle om jag inte minns fel.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Inte mycket till bilder men här finns några i alla fall: http://www.zimo-motorrad.de

Gå in på: Zum shop - Produktübersicht - Auspuffanlagen - Endschalldämpfer - Leo Vince - Leo Vince SBK - KTM - 990 Superduke och sedan har du de längst ned. Det är de dämpare som heter (Endtöpfe querligend) på slutet.


Snyggt! Tackar. Har funderat på om man kan montera dit Akra burkarna från en R1 -04 faktist. Tror de skulle bliva jeffligt najs.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Snyggt! Tackar. Har funderat på om man kan montera dit Akra burkarna från en R1 -04 faktist. Tror de skulle bliva jeffligt najs.

Du skulle ju försöka få tag på Akra-burkar i kolfiber och med hexagonala slutstycken i kolfiber, de är grymt läckra! Jag tror de bland annat finns till ZX-10R -06 men de är "stående" om jag inte minns helt fel.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Du skulle ju försöka få tag på Akra-burkar i kolfiber och med hexagonala slutstycken i kolfiber, de är grymt läckra! Jag tror de bland annat finns till ZX-10R -06 men de är "stående" om jag inte minns helt fel.

Ser de inte ut ungefär som evo burkarna till superduken då?
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Du skulle ju försöka få tag på Akra-burkar i kolfiber och med hexagonala slutstycken i kolfiber, de är grymt läckra! Jag tror de bland annat finns till ZX-10R -06 men de är "stående" om jag inte minns helt fel.

Jo dom e läckra som fan. Polarna har sånna på sina superstockhondor. Men det blir för djeffla dyrt... Vill ha burkar som inte är så förbannat höga som både race & evo blir. Passar taskigt tycker ja. Ja ja ska se om ja kan låna en akra burk till en retta & testa om de passar på den gamla hojen.
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
liggande burkar

Om man vill ha liggande burkar så kan man ju köpa Sebring, det har jag på min och jag tycker det ser bra ut.
Bättre än Acra hexagonal det tycker jag e fula.
 

Bifogat

  • sd11.JPG
    sd11.JPG
    29.5 KB · Visningar: 295

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
eller akra :yoparty som jag har på min, ljuvligt ljud med för den delen.
 

Bifogat

  • 4770128060.jpg
    4770128060.jpg
    61.9 KB · Visningar: 248

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ser de inte ut ungefär som evo burkarna till superduken då?

Det är samma modell fast jag tror inte SD-burkarna finns med hela ljuddämparen i kolfiber, inte sist jag kollade i alla fall men det var något år sedan. Då fanns de bara med slutstycket i kolfiber. Man vill ju gärna ha så mycket svart guld som möjligt! :)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det är samma modell fast jag tror inte SD-burkarna finns med hela ljuddämparen i kolfiber, inte sist jag kollade i alla fall men det var något år sedan. Då fanns de bara med slutstycket i kolfiber. Man vill ju gärna ha så mycket svart guld som möjligt! :)

Aha, nej såna har jag inte sett till SD. Låter snyggt.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jo dom e läckra som fan. Polarna har sånna på sina superstockhondor. Men det blir för djeffla dyrt... Vill ha burkar som inte är så förbannat höga som både race & evo blir. Passar taskigt tycker ja. Ja ja ska se om ja kan låna en akra burk till en retta & testa om de passar på den gamla hojen.

Jag tror Rettans (från -04 och framåt) originalburkar skulle kunna vara snygga på en SD, med "snett" slut på burkarna som följer hojens linjer. Sedan är det ju bara att tömma burkarna på allt skräp inuti så att du får ljudet! :yoparty

Men vänta nu, har inte du köpt en R? Den är väl snygg nog som den är där bak?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Vad är egentligen skillnaderna mellan en 06:a och en 07:a. Är det värt pengarna man får lägga extra för att få en 07:a?

Har blivit erbjuden en ny svart 06:a med Acrapovic monterat, mappat och klart för 108000:-. Vad tror ni om det?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Vad är egentligen skillnaderna mellan en 06:a och en 07:a. Är det värt pengarna man får lägga extra för att få en 07:a?

De skillnader jag kommer på rakt av är:
  • radialmonterade bromsok
  • annan bränslesnålare mappning (samma effekt), spelar väl ingen större roll när den ska ändras i alla fall...
  • andra blinkers - klarglas, spetsiga
  • annat bakljus - klar-rökigt glas
  • jag tror det är LED bakljus
  • annan frontkåpa med liten spoiler som tydligen ska göra mer än den ser ut för
  • ny instrumentering
  • 18,5 liters tank
  • nytt färschema, i alla fall för orange
  • 16 kuggs framdrev
  • annan framskärm
  • andra däck (Dunlop har jag för mig)
  • andra speglar oxå

Det var det jag kunde komma på nu. Det är säkert något jag missat.
Om det är värt det får man väl sen fundera på. Jag tyckte det i alla fall.

Har blivit erbjuden en ny svart 06:a med Acrapovic monterat, mappat och klart för 108000:-. Vad tror ni om det?

108000:- för en 06 med akra låter bra! :tummenupp
 
Last edited:

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Jag tror Rettans (från -04 och framåt) originalburkar skulle kunna vara snygga på en SD, med "snett" slut på burkarna som följer hojens linjer. Sedan är det ju bara att tömma burkarna på allt skräp inuti så att du får ljudet! :yoparty

Men vänta nu, har inte du köpt en R? Den är väl snygg nog som den är där bak?

Jo visst fan är den snygg men orginalburkarna med kattar å skit är inget för mig. De ska låta lite gott.
 

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
De skillnader jag kommer på rakt av är:
  • radialmonterade bromsok
  • annan bränslesnålare mappning (samma effekt), spelar väl ingen större roll när den ska ändras i alla fall...
  • andra blinkers - klarglas, spetsiga
  • annat bakljus - klar-rökigt glas
  • jag tror det är LED bakljus
  • annan frontkåpa med liten spoiler som tydligen ska göra mer än den ser ut för
  • ny instrumentering
  • 18,5 liters tank
  • nytt färschema, i alla fall för orange
  • 16 kuggs framdrev
  • annan framskärm
  • andra däck (Dunlop har jag för mig)

Det var det jag kunde komma på nu. Det är säkert något jag missat.
Om det är värt det får man väl sen fundera på. Jag tyckte det i alla fall.



108000:- för en 06 med akra låter bra! :tummenupp

18,5 liters tank=Tååååååring:D :D


Skämtosido 108 för en 06 är bra pris.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ny Duke ägare här.. vart köpa slipons??

Välkommen in... Svaret på din fråga beror på vad du vill ha och om det är nätbutik eller vanlig butik du är ute efter. Enklast var att "få" med dom på köpen när man beställde hojen, då ingår normalt mappningen dessutom.

Du kan ju alltid kolla på exempelvis Twinshack...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top