Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
vad gäller vid en sån här körning?
krav på hojjen?
Va tittar dom på vid besiktning av hojjen?

de ja tänker på framförallt är ju om man måste ha orginalsystem på eller om det funkar med annat system med/utan insattser/db killer osv..

Om det är gälleråsen så tror jag att det är lugnt med ljudet :)

Det de framförallt kollar är väl däck och bromsbelägg, viket går åt i stora mängder på bana! När jag körde på Gälleråsen i somras blev det 25mil bana och det nya bakdäcket var halvslitet efter den dagen... Fick redan bytt bromsbelägg fram med efter att hojen knappt rullat 700 mil.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
sweeta bananer..
När är körningen planerad till?
skulle vara brutalt kul å köra på bana!
e ju "bara" 13,5 mil till gälleråsen =)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
sweeta bananer..
När är körningen planerad till?
skulle vara brutalt kul å köra på bana!
e ju "bara" 13,5 mil till gälleråsen =)

Inget planerat alls än (vad jag vet iaf). Jag har tagit en första kontakt med SMC men inväntar svar. Skulle vi inte bli tillräckligt många för en egen dag så är det ju bara att man bokar in sig på en vanlig BKK med lite framförhållning.

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Ska vi försöka få ihop en LC8 körning med SMC på Gelleråsen? Kan ju börja med att se hur många som skulle vara sugna. Bara fylla på listan och tipsa SuMo-pojkarna så ser vi vart det leder!

1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
9. b0bl00i (fast till våren, nu lär det inte bli många fina dagar)

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Inget planerat alls än (vad jag vet iaf). Jag har tagit en första kontakt med SMC men inväntar svar. Skulle vi inte bli tillräckligt många för en egen dag så är det ju bara att man bokar in sig på en vanlig BKK med lite framförhållning.

Jag har precis snackat med Mange som kommer att kolla med lämpliga personer inom SMC. Mange som är instruktörslärling har bra kontakter där.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag har precis snackat med Mange som kommer att kolla med lämpliga personer inom SMC. Mange som är instruktörslärling har bra kontakter där.

Bra jobbat pojkar.

Ska vi försöka få ihop en LC8 körning med SMC på Gelleråsen? Kan ju börja med att se hur många som skulle vara sugna. Bara fylla på listan och tipsa SuMo-pojkarna så ser vi vart det leder!

1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
10. Hobbes aka Andreas

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Eller en KTM twin dag, så kan boysen på RC8'orna vara med o köra ifrån oss oxå... :tungan

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Tänkte på det jag också men antog att ingen ville jobba "i onödan" så jag började rodda själv så att det verkligen blir av. Men precis som du säger så är ju han en bättre person! :tummenupp

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
Hade inte KTM en bandag i somras? Jag har för mig att jag läste det på deras hemsida. Jag hänger gärna på och åker!

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hade inte KTM en bandag i somras? Jag har för mig att jag läste det på deras hemsida. Jag hänger gärna på och åker!

Jo, och dom pratade även om att det skulle anordnas vid flera tillfällen under 2009, istället för vid ett tillfälle som det varit de senaste två åren. Men det var inget som var klart. Man kan ju alltid hoppas :)

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jag håller på och jobbar på detta och har fått en del positiva indikationer.
Om det är möjligt att köra det under SMC så skulle det vara samma upplägg som en sporthojskurs.

Återkommer när jag vet mer!

Kanonbra med listan, fyll på med era namn:)

1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson

Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Kanonbra med listan, fyll på med era namn:)

Snyggt Mange!
Har just ägnat mig åt lite lobbyingverksamhet på SuMo-tråden för att slippa vara enda katten i Hertigdömet:D

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD

1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson[/QUOTE]
12. ZigBee (Hawar)

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson
12. ZigBee (Hawar)
13. Samme

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
1. Henrik
2. Sixx
3. Luring
4. Igor
5. frefeh
6. #1725 (Fredrik)
7. IQ (Johan)
8. Mooseman2
10. Hobbes aka Andreas
11. Mange Knutsson
12. ZigBee (Hawar)
13. Samme
14. Niklasinorr, eftersom jag jobbar som SMC Sporthojsinstruktör så kommer jag gärna och kör en kurs med Er

Bandag med SMC är det inte kö körning? Eller är det fri åkning med omkörningar mm?

Vi kör i regel tre hastighetsgrupper per timme (20 min per grupp) Före varje körpass är det teori och en övningsgenomgång. På körpasset övar man på den övning man fått. (Kan vara gaskontroll, motstyrning, körställning eller liknande)
Efter körpasset är det ca 10 minuter feedback. Sen vilar man 10 minuter innan nästa teoripass börjar. Själva körningen är individuell och man kan gasa friskt, men kör man för fort för sin förmåga så lär man sej ingenting och då är själva kursen bortkastad.
Ju fler instruktörer vi får ihop desto mer indivudell feedback kan var och en av er få, desto mer lär man sig och desto roligare blir det:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...