Tjena Nickeluring, kul att du har bytt hoj, nu är det bara börja träna wheelisar och stoppies. Har du kvar duke II'an eller är den såld, vore kul att höra vad du fick för den isf. Syns på vägarna i sommar.
/Skager
Hej alla ! nybliven ägare till SD, om man byter till 16 drev måste man kapa kedja eller går det bra ändå ?
Blidde en Superduke för mig med.
Så det är 16 kugg fram som gäller, äter koppling som det är nu.
Hur har det gått för er som bytt till xeonlyse, finns det tillräckligt med plats för tänddonet?
Sen vore det sköj me en superduketräff i sommar!!
Tänkte bara höra med er vart man köper drev?
Hade en R1:a tidigare o beställde nya drev o fick dom då utan "gummisidor", vilket fick till följd att det ven så in i vassen när man kom upp i lite hastigheter...
Har inte en aning om hur det är på SD:n men jag antar att det är samma sak där?!
Hur upplever du skillnaden mot R1:an, är du nöjd med ditt byte och isåfall varför?
Tack/D. (funderar lite i samma banor men tycker R1:an är suverän)
Grattis till hojen!
Jag har precis beställt ett xenon kit (som jag inte fått hem än) och jag har höftat lite med både ögonmått och synvinkel och tror att det ska få plats en ballast bakom helljuset. Jag återkommer när jag kunnat testa på riktigt.
Hej.
Att jämföra en R1 och en SD är ju som det där med Äpplen o Päron...
Anledningen till att jag bytte var att jag ville pröva annat, plus att jag kände att R1:an gick att köra så in i h..vetes fort... (inte för att SD:n går sakta ) men SD:n kan man ju sitta mer upprätt på utan att köra i 110+ för att hålla sig uppe av fartvinden...
Körkortet satt ju löst så fort man titta på startknappen
Nöjd både ÄR jag, och VAR jag... och om du skulle få för dig att byta tror jag inte du kommer bli besviken, men med tanke på att de är så olika så skadar nog inte en provkörning först.
Lycka till /Markus
Tack för svaret!
Då bytade du av samma anledning som jag eventuellt kommer att göra. Det enda jag vill undvika är att köpa en SD och sedan göra som många andra verkar göra....lägga en massa pengar och energi på att trimma upp effekten. Då kan man lika bra behålla R1:an och köra av sig med den tills man är lugn nog för att köpa en SD.
mvh /D.
Grattis till hojen!
Jag har precis beställt ett xenon kit (som jag inte fått hem än) och jag har höftat lite med både ögonmått och synvinkel och tror att det ska få plats en ballast bakom helljuset. Jag återkommer när jag kunnat testa på riktigt.
Nickeluring, vet du vad det är för lampsockel?
Halvljuset är väl en vanlig H4 men helljuset är storleken mindre...
Nej, halvljuset är H7, helljuset är H3.
Tackar!
Då blir de hem o handla en ny lampa! =)
Det tycker jag.
Jag hoppas att mitt kit har kommit idag så jag kan montera det ikväll. Men det är ju inte direkt någon brådska, vädret inbjuder ju inte direkt till några äventyr på 2 hjul...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |