Superduke-tråden

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Jag va o testade en i dag, shit vilken maskin. Ska sälja min hoj nu o köpa en superduke direkt!

Är de någon av er som bytt till ett mindre drev fram???

Japp det har nog en hel del gjort, gör det! stor skillnad kraften kommer ännu snabbare:D

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Är det någon som vet om skylthållaren från Hattech (Tüskland) finns att köpa över disk i Sverige?

8132402.jpg

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
funderar på en superduke

Har provkört superduke 07a å tyckte den va SKITKUL:näsblod nu till min fråga vad skiljer årmodelerna emellan, fynderar på en begangnad, tacksam för svar.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Har provkört superduke 07a å tyckte den va SKITKUL:näsblod nu till min fråga vad skiljer årmodelerna emellan, fynderar på en begangnad, tacksam för svar.

-05 & -06 är nästa precis likadana. Vad jag förstått så gjorde man några småjusteringar här & där men inget du varken märker eller ser. Men till -07 har man bytt ut tank, plast & fixat till motorn så den ska klara dom nya hårdare miljökraven.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ni som vill vältra er i självgodhet för att ha fattat det kloka beslutet att köpa en SD -07 kan läsa senaste Performance Bikes där Dale skriver en två sidor lång kärleksförklaring till SD efter en provkörning av en -07:a.

Vi andra står avundsjukt vid sidan om, tittar på och önksar att vi också hade råd! :)

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Tjena! Nybliven SD-ägare jag med :) och jag har en snabb fråga. Min har gått ca. 700, när är nästa service? 750 eller 850?

Kodden

Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Tackar!
Åh, segt att lämna in den på service direkt.. men men, sånt e livet. :tummenupp

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Tjena! Nybliven SD-ägare jag med :) och jag har en snabb fråga. Min har gått ca. 700, när är nästa service? 750 eller 850?

Jag frågade Ragnar på Lelles för något år sedan. Han svarade (och jag höll med) att intervallet är 750 mil mellan servicarna. Är den servad vid 100 mil så blir alltså nästa vid 850 mil. Nästa därefter vid 1600 osv.

Den finns på Lelles.

Någon som vet om den finns någon annanstans (skylthållaren alltså)? Har relativt nära till Lelles, men är så ofantligt trött på att behöva jaga en försäljare för att få den stora förmånen att handla där... Även med ovanligt lite kunder i butiken är alla förbannat upptagna. :va

Last edited:

Kodden

Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Jag frågade Ragnar på Lelles för något år sedan. Han svarade (och jag höll med) att intervallet är 750 mil mellan servicarna. Är den servad vid 100 mil så blir alltså nästa vid 850 mil. Nästa därefter vid 1600 osv.

Det låter ju betydligt mycket bättre! Då hinner jag med lite köra innan det är dags.. :yoparty

Jag tänkte lämna in hojen på Superbike för lite garantifix (startmotorn skramlar), någon som vet om de är bra att ha att göra med? Hur lång tid brukar man få vänta?

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Någon som vet om den finns någon annanstans (skylthållaren alltså)? Har relativt nära till Lelles, men är så ofantligt trött på att behöva jaga en försäljare för att få den stora förmånen att handla där... Även med ovanligt lite kunder i butiken är alla förbannat upptagna. :va

Ingår miniblinkers, eller måste dessa köpas löst?

Last edited:

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
KTM SuperDuke 07
Nu har den kommit, på tisdag tar man hem den och kommer väl sova med den tills vägarna tillåter lite bus:yoparty

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011

Tja 05-06 likadana! =07 ändring i design plus R modell med bland annat ännu värre bromsar etc.

Köp min 2005 massor med hoj för pengarna!

Kodden

Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Jo de kan jag inte sticka under stolen med..... Blir ju kort säsång dessutom iomed att knodden kommer i aug.... Har du snackat med Superbike än?
/matte

Jepp det skulle gå på garantin som tur é, ska bara boka upp ett datum med dom så ordnar det sig nog..
Du får passa på å köra fram tills knodden kommer.. när det väl blir dags kommer du nog glömma allt vad mc heter och bara vara en stolt farsa. :)

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Jepp det skulle gå på garantin som tur é, ska bara boka upp ett datum med dom så ordnar det sig nog..
Du får passa på å köra fram tills knodden kommer.. när det väl blir dags kommer du nog glömma allt vad mc heter och bara vara en stolt farsa. :)

Jo så är det säkert. Framför allt så kommer jag med all säkerhet inte få lov att köra för frun.... :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln