Vad tappar man i toppfart att dreva ner en tagg fram....?
Mvh
Min förra gjorde 254 med 17 & 230 med 16.
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...2878788Kollade precis på vad en SD-07 skulle kosta i försäkring, gissa om jag blev förvånad!
6600:- hel/hel.
Trodde aldrig att jag skulle ha råd att försäkra en SD !
Man blir lite sugen på att byta.......
Funkar dom bra?
Hade en duke-00 för några år sen och den strulade en hel del, man vill ju inte sätta sig i samma träsk igen... Duccen strular ju duktigt mycket, trots att den är helt ny.....
Ragnar brukar leverera sina med fixad startmotor, iaf på min 06a.
Mail funkar oftast till Ragnar, dock kan man få svar på okristliga tider. Jag hade ett elfel på min och blev bärgad 3 ggr på ett dygn och fick ha hojen ståendes på Lelles en vecka. Jag har ändå inte ett enda negativt ord att säga om hur Ragnar styrde upp och tog tag i saker. 100% service.
Jag lämnar in min på 100a mila service+akra montering imorrn.
Waxholm + bulten hela helgen bokat.
Ses där?
/A
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...
Tack på förhand!
/Jens
Ok. det kan jag leva med. Frågan är då bara hur mycket roligare får jag om jag drevar ner...
Vilket bolag? Jag är sugen på en SD-07 men har inte hunnit kolla up någon försäkring ännu. Nån som kan ställa upp med ett reg nummer så att jag kan kolla? Vaa PM förståss...
Tack på förhand!
/Jens
Ok. det kan jag leva med. Frågan är då bara hur mycket roligare får jag om jag drevar ner...
DR-Zätare du som har varit så aktiv i denna tråden, du kan la hänga på hehe
så du blir mer sugen på o skaffa en
Hej.undrar om det är startmotorfel på alla 06 or. Är det ett garantifel,skall
den fixas även om allt verkar ok.
Effter 100mil servicen är nästa sevice vid 750 mil??????.
"tänkte uppdatera intresset för superduketräffen!"
de som har fyllt i listan är följande
#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#birza södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg
....kapade lite text.
//insaniac
Om du inte hört ngt så är det antagligen tillfixat innan leverans, tuta och kör.
Du åker med 750mils intervaller, dvs du ska in och skruva igen vid 850mil.
/A
# hobbes Stockholm
Jag vill gärna va med och leka
Idag var man förbi Lelles i uppsala.. snackade med en trevlig säljare(ragnar).
och det slutade med att jag bytte in dremeln(cbr600rr) mot en grå Superduke -07a, hämtar ut den på lördag..
Nån som har bra tips på serviceverkstad i sthlm?, misstänker att jag kommer behöva göra 100mila servicen innan helgen är slut
Jag pratade precis med Ragnar på Lelles (vilka arbetstider ), han ringde runt till oss som köpt -05 och -06 hos dom. Tydligen så tog KTM fram ett kit för att åtgärda problemet under förra sommaren. Min hoj han dom göra 100-milaservicen på innan kitet fanns tillgängligt, så han undrade om jag haft problem.
Vi kom överens om att fixa till det vid nästa service, 850 mil. Har inte haft stora problem direkt, men antagligen lika bra att fixa ändå när den är inne.
#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#Sixx södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg
fler vore roligare så skriv upp er!
när man söker på medlemmar här på SH så finns det 39 st med SD´s vet inte hur många som är aktiva/har kvar sd:n men några fler vore kul.
datum och stad för sammandrabbningen får vi se hur vi löser om nån vecka.
helger passar mig det tror jag ni andra med kan hålla med om.
idag blev det några mil med besten så jävla gött väder 17 grader i skuggan o blå himmel och högtrycket fortsätter imån
//insaniac
#insaniac jönköping
#smacker kristianstad
#birza södertälje
#mircus örebro
#nickeluring stockholm
#Number 2 göteborg
fler vore roligare så skriv upp er!
när man söker på medlemmar här på SH så finns det 39 st med SD´s vet inte hur många som är aktiva/har kvar sd:n men några fler vore kul.
datum och stad för sammandrabbningen får vi se hur vi löser om nån vecka.
helger passar mig det tror jag ni andra med kan hålla med om.
idag blev det några mil med besten så jävla gött väder 17 grader i skuggan o blå himmel och högtrycket fortsätter imån
//insaniac
Såg din nya hoj idag hos lelles, läskigt snygg.
Kör försiktigt imorrn, hälsa Ragnar från Andreas och se till att du får dom sista klibborna till tanken (repskydd) Jag blev utan.
Han ringde nu och sa att han satte dem på plats.
Han jobbar dygnet runt den mannen, allt för att vi ska ha leksaker.
Om du är sugen på att byta dina blanksvarta fälgar mot mina "titan" så hör av dig, jag vill nämligen lacka mina blanksvarta. 5500:- för framfälg och 5900 för bak känns tungt.
/A
Jag hälsade från Andreas, och han såg lite förvirrad ut,men fattade tillslut att det var du, shit den killen har många pinnar i elden samtidigt, men verkar riktigt kompetent
Repskydden till tanken sitter bra.. ser faktiskt riktigt snyggt ut.
körde cbr600rr till lelles och superduken hem. fy fan vilken skillnad(är iof helt olika hojtyper)..
Mest jag reagerade över är att hur fint dom har balanserat superduken så att den är någon mix av gatmotard vs sporthoj vs bus hoj. grymt smidig hoj. snuskigt bra bromsar.. bra mycket bättre än cbr'ens, kanske tom bättre än ducati monstret jag hade förut.
Den känns lite högt drevad. när man drar iväg på 1an så känns den som ett tröskverk där allt vibrerar innan den kommer upp i varv.
Gashandtaget känns lite slappt, skulle inte skada av lite starkare fjädrar så det gick lite "trögare".
Tog med donnan på en tur ut på värmdö landet, och hon njöt.. lite enklare att skjussa på superduken än på sporthojjen
Ångrar mig inte ett dugg att jag bytte cbr'en mot superduken, snarare ångrar jag att jag inte bytte tidigare .
Vill börja gasa lite mer, men får väl köra in den ordentligt först
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |