Superduke-tråden

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Ingen som har en Superduke till salu ??... Finns ju inget beggat alls på Blocket ?????:mad: ..... Var o provkörde i helgen....dumt gjort !:tummenupp

Ha ha ha..... :tummenupp Samma för alla som testar Superduken.... Den är grym!! Köp en ny 06. Finns ju nån handlare som säljer för under 100 papp med lite tillbehör på köpet.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Körde till jobbet idag.. fiii fan va kul..
"trafikmoralen" är inte Superdukens bästa vän , :gnissla :D

patgus

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Superduke is tha shijt
Hej grabbs. Jag är JÄTTE sugen på en SuperDuke. Jag har provkört, pch är förälskad. Men jag har en fråga?
1. Försäkringen? vart är det billigast?
Jag skall ha en 2007'a pga. jag kommer att köra lite på semester med den (jag vet), och det är större tank. Är detta möjligt? alltså att köra 15-30 mil om dagen?

Någon som har ett 07 regnummer så man kan försäkringen?

mvh
Wannabe

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej grabbs. Jag är JÄTTE sugen på en SuperDuke. Jag har provkört, pch är förälskad. Men jag har en fråga?
1. Försäkringen? vart är det billigast?
Jag skall ha en 2007'a pga. jag kommer att köra lite på semester med den (jag vet), och det är större tank. Är detta möjligt? alltså att köra 15-30 mil om dagen?

Någon som har ett 07 regnummer så man kan försäkringen?

mvh
Wannabe

Kolla med Bilsport-MC. Bor du inte i STHLM/GBG/Malmö så brukar premien kunna bli helt okej. Det är dock en årsförsäkring så du betalar full premie året runt, vare sig hojen är påställd eller inte.

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Hej! Snart är jag också medlem i klubben, om allt går vägen med vädret så hämtar jag min svarta 07a från lelles på lördag. Är lite nyfiken på om någon har köpt och monterat en ensitskuts,(passanger seat cover som det så fint heter), såg att dom fanns i kolfiber. Har bara sett bilder på på ktms sida och då endast bakdelen, vore fint att få se hela hojen i profil med kutsen monterad.

Edit: Ragnar trodde inte att han skulle hinna få regskylten och sa att jag kunde ordna en egen tillfällig. Min fråga, vem gör det? Polisen? Eller ska jag skriva regnumret på lite wellpapp och najja dit? :)

Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Hej! Snart är jag också medlem i klubben, om allt går vägen med vädret så hämtar jag min svarta 07a från lelles på lördag. Är lite nyfiken på om någon har köpt och monterat en ensitskuts,(passanger seat cover som det så fint heter), såg att dom fanns i kolfiber. Har bara sett bilder på på ktms sida och då endast bakdelen, vore fint att få se hela hojen i profil med kutsen monterad.

Edit: Ragnar trodde inte att han skulle hinna få regskylten och sa att jag kunde ordna en egen tillfällig. Min fråga, vem gör det? Polisen? Eller ska jag skriva regnumret på lite wellpapp och najja dit? :)

Jag fick samma problem med min som jag hämtade ut förra veckan från ragnar, ingen regplåt hade kommit in ännu, så jag körde utan hela vägen hem och sedan klottrade jag ner regnr på en papperslapp och tejpade dit den.
fungerar helt ok,
Jag tror att just på hemvägen så är det nog inga problem,se bara till att ha handlingarna med dig ifall du blir stoppad. det skall vara en riktigt elak polis om han ger dig böter för pappersregplåt på hemvägen från affären, det går ju inte att missa att den är flongny.

förövrigt ångrar jag inte ett dugg att jag bytte hoj, fy fan va roligt Superduken är att köra med :yoparty gjorde mina första wheelies tredje dagen.(man måste ju köra in lite först :D )

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Jag fick samma problem med min som jag hämtade ut förra veckan från ragnar, ingen regplåt hade kommit in ännu, så jag körde utan hela vägen hem och sedan klottrade jag ner regnr på en papperslapp och tejpade dit den.
fungerar helt ok,
Jag tror att just på hemvägen så är det nog inga problem,se bara till att ha handlingarna med dig ifall du blir stoppad. det skall vara en riktigt elak polis om han ger dig böter för pappersregplåt på hemvägen från affären, det går ju inte att missa att den är flongny.

förövrigt ångrar jag inte ett dugg att jag bytte hoj, fy fan va roligt Superduken är att köra med :yoparty gjorde mina första wheelies tredje dagen.(man måste ju köra in lite först :D )

Ah, det lutar nog åt att jag kör utan hem också, som du säger så lär det vara en ruskigt nitisk polis för att bötfälla mig. Är GRYMT sugen på att hämta den nu, det får gärna bli lite bättre väder oxå för den delen. Tack för svaret!

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
KTM SuperDuke 07

Jag fick min med kolfibercutsen...men dom förbannade akraburkarna dyker ju aldrig upp :mad:

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    71.2 KB · Visningar: 139
  • 2.JPG
    2.JPG
    59.9 KB · Visningar: 111
  • 3.JPG
    3.JPG
    70.7 KB · Visningar: 132
Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......

Vad gillar du bytet från monster till sd ? Har själv en monster men funderar på att byta till hösten eftersom kvaliten är sisådär på mitt måndagsex.
Gillar ju mitt monster mycket, och vill egentligen inte byta, men.....

Här är en sjysst film jag hittade på youtube, är det verkligen så här skoj med sd ??
http://www.youtube.com/watch?v=GFHHvX_S-_w

Raderad medlem 21068

Guest
Här är en sjysst film jag hittade på youtube, är det verkligen så här skoj med sd ??
http://www.youtube.com/watch?v=GFHHvX_S-_w[/QUOTE]

du, ujujuj så mycket skoj som du kan ha med med superduken!
jag gillar fart lika mycket som att busa, med SD kan du inte köra lugnt den liksom vill att du bara vrider på rullen.

nu är man ju inte lika skillad som föraren i filmen men man lär sig mer o mer powerweeila på 2an blir roligare för varje gång.
Och då måste ja erkänna att jag tog kortet Maj förra året.
DEN är en supermotard på anabola så enkelt är det.
provkör och du kommer ha ett flin hela dagen...
kanske ska börja jobba på ktm :rolleyes:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Vad gillar du bytet från monster till sd ? Har själv en monster men funderar på att byta till hösten eftersom kvaliten är sisådär på mitt måndagsex.
Gillar ju mitt monster mycket, och vill egentligen inte byta, men.....

Har inte hämtat ut hojen än så kan inte riktigt jämföra. Jag är också nöjd med mitt monster, men från det att jag bestämde mig för att byta så var det ju kört, då ville jag bara byta :)
Annars tycker jag att monstret är en riktigt fin hoj och ljudet ger ju gåshud varje gång. Men, jag hoppas på att bli ännu nöjdare med Hertigen.

Kuts är snyggt, ska nog också se till att skaffa en sådan. Tack för bilderna!

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Jag funderar på ny hoj och väljer mellan KTM Superduke och Ducati Monster S2R 1000. Det kanske är fel folk att fråga för att man vet vad man får för svar, men ni kanske kan övertyga mig om att jag ska satsa på KTM.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Jag har haft ett Monster 900, ljudet från ett monster med kolfiber ger rysningar,tror faktiskt inte att det finns ett bättre hoj ljud.
Men jag sitter mycket bättre på Superduken, tror att ducati gör monstret för små italienare :D (jag är 180cm).
Om man skulle gämföra monster med superduke så känner jag att superduken skulle vinna som hoj, men monstret skulle vinna på image och andrahandsvärde.

Här är en bild på min ... innan det regnade =/ :tungan

edit: bifogar en bild på GPS'en, var ute en sväng till sollenkroka idag.. kallt som fan, men roligt att köra :D
2ijrdhf.jpg

Bifogat

• IMG_3075_1.jpg
    IMG_3075_1.jpg
    67.8 KB · Visningar: 128
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis SuperDuke-ägare - nu får Ni trajjornas hemliga vapen...

Tjena!

Vissa av Er kanske känner till Tuneboy (www.tuneboy.com.au) - en rejält trevlig programvara som ger oss Trajjaägare både diagnos-, loggnings OCH mappningsverktyg direkt mot ECU.

Detta citat, hämtat från www.triumph675.net, kan därför kanske intressera vissa av Er som vill försöka få ut mesta möjliga av Er nöjesmaskin:

"...I wish we could make it work on Japanese bikes but they generally have non-reflashable ECU's

We're always adding new bikes to our list. The KTM Superduke is next!!

Best wishes,

Emma"

Emma är alltså den som tillsammans med Wayne MacDonald driver och utvecklar Tuneboy!

Så nu fick Ni kanske något att se fram emot:)

Trevlig helg!

Last edited:

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Tjena!

Vissa av Er kanske känner till Tuneboy (www.tuneboy.com.au) - en rejält trevlig programvara som ger oss Trajjaägare både diagnos-, loggnings OCH mappningsverktyg direkt mot ECU.

Detta citat, hämtat från www.triumph675.net, kan därför kanske intressera vissa av Er som vill försöka få ut mesta möjliga av Er nöjesmaskin:

"...I wish we could make it work on Japanese bikes but they generally have non-reflashable ECU's

We're always adding new bikes to our list. The KTM Superduke is next!!

Best wishes,

Emma"

Emma är alltså den som tillsammans me Wayne MacDonald driver och utvecklar Tuneboy!

Så nu fick Ni kanske något att se fram emot:)

Trevlig helg!

Låter ju inte helt fel. Tack för infon! :yoparty

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Har en fråga till er som har haft superduken ett tag, dvs hur upplever ni växellådan?.(detta är min första ktm växellåda, har kört ca 40mil nu)
När jag lägger i 1an och skall åka iväg så smäller det till lite mer än vad jag tycker är normalt,samt när jag lägger i tvåan så händer samma sak och ungefär var 10'e gång så sprättar den lite mot foten samtidigt som den lägger i 2ans växel.
3an smäller lite, men 4-5-6 går i som smör.
vad gäller 1an så kanske det går att åtgärda med att sänka tomgången?
och ev justera kopplingen?, jag har satt kopplingshandtaget så nära handtaget som möjligt pga att jag når bättre. :tungan
ev justering av växelspaken up/ned borde kunna hjälpa spättandet mot foten vid 2ans växel?.
dom senaste 6hojjarn jag haft har varit uteslutade honda förutom en ducati, så det kan vara så att jag är för van med hondas vajer-koppling :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning