Superduke-tråden

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Grattis till bågen! :tummenupp. SD är en underbar hoj!

Måste dock påpeka, den vita är snabbast! :D

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
vad är det som skiljer en 06a mot en 07a.. i fördelar- nackdelar

06an har mindre tank, annan framlampa, färgalternativen skiljer, sen påstås det att insprutningen ändrats, gaffelvinkel nån grad hit och dit har jag för mig, det är lite mer tror jag, men på det stora så har du det där.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
vad är det som skiljer en 06a mot en 07a.. i fördelar- nackdelar

Jag har bytt från -06 till -07 för att slippa tanka så ofta (Ja det var faktist därför jag böt cykel)

-06 känns råare och busigare med skarpare gaffelvinkel och man upplever fartvinden på ett annat sätt eftersom kåpan saknar den lilla läppen som finns på -07 -->

En sak till är väl att -07 har radiella bromsar, båda cyklarna är underbara och priserna är ju helt tokiga nu så om du hittar ett välutrustat exemplar är det bara att slå till.

/A

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
07 fick väl ny drevning också? Och annan display.

Du har rätt, dock så brukar dom flesta slänga på ett 16t fram på -05/-06 för att få en behagligare körning i stan, självklart blir den lättare att slanga också för oss som tycker att det är skoj.

Instrumenten fick sig en rejäl översyn och är bra mkt fräsigare på -07, bara en sådan lyxigdetalj som termometer med "halkvarnare" är ju värt dom extra tusenlapparna, finns det ens på en såndär Guldvinge?

/A

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Instrumenten fick sig en rejäl översyn och är bra mkt fräsigare på -07, bara en sådan lyxigdetalj som termometer med "halkvarnare" är ju värt dom extra tusenlapparna, finns det ens på en såndär Guldvinge?

/A

Hade jag noll koll på att vi har :D

Här har ni lite SuperDuke Racing att kolla på. Inte annat än att man blir riktigt åksugen :yoparty

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
07 fick väl ny drevning också? Och annan display.

Ni glömde att det är mer mos i 05/06 (faktiskt) :) Enda egentliga fördelen med 07/08 enligt mig är väl den snyggare framlyktan/instrumenten och den större tanken. Annars är 05/06 lite mer hardcore.

Här har ni lite SuperDuke Racing att kolla på. Inte annat än att man blir riktigt åksugen :yoparty

Det tackar vi för :tummenupp bra terapi i dessa tider..

Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
jag fick så bra svar på tidigare fråga så här kommer nästa.. vad skiljer i motorn mellan en "vanlig" och R modellen

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
jag fick så bra svar på tidigare fråga så här kommer nästa.. vad skiljer i motorn mellan en "vanlig" och R modellen

07'ans R är samma som den vanliga 07 SD'n i motorn. Men skiljer sig i bl.a fjädring, dämpare, kosmetik mm.
08'ans R har lite nya saker i maskin (titanventiler osv.) som ger drygt ~10nya hästar och lite mer varv. Precis vad som är gjort låter jag vara osagt.

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
SDR 08 har större throttle body samma som RC8. Lättare kolvar/vev annat kylsystem. Sen sitter det acrapovic främre avgassystem också.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras