Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Idén med dämparn är ju klockren, men skulle gått för en lite mindre.. Men fälgarna! :bow :jisses

SDexhaust.jpg
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Idén med dämparn är ju klockren, men skulle gått för en lite mindre.. Men fälgarna! :bow :jisses

SDexhaust.jpg


Damn, hård cykel, jag hade nog satsat på Arrowpipan till Triumph S3 ist. Den kastar blåa svetslågor vid växling på MC Varuhusets democykel.

Fälgarna är PORR!

/A
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Idén med dämparn är ju klockren, men skulle gått för en lite mindre.. Men fälgarna! :bow :jisses

SDexhaust.jpg


Snyggt! Gillar aven bromsskivorna från Braking. Hade de på min förra Trajja och jag gillade dem starkt. Funderar faktiskt på att byta till dem på min nuvarande.
 

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Vet någon var man får tag på frontkåpan till SD -05/06 som används i SD battle?

KTM har "front mask" i kolfiber, men jag skulle vilja ha en i "vanlig plast". Det går även bra med en skrapad/krashad.

Alt. så fungerar det med en vanlig kåpa med uttag för belysning.
Har letat på Ebay utan resultat :(
 

The Olsson

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
SuperDuke R
Såg faktiskt ganska bra ut det där! Tycker även att R:en ser riktigt bra ut med HP systemet. Finns en liten bild på bikeshop.se startsida (ned till vänster), tyvärr enda bilden jag har sett..
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vet någon var man får tag på frontkåpan till SD -05/06 som används i SD battle?

KTM har "front mask" i kolfiber, men jag skulle vilja ha en i "vanlig plast". Det går även bra med en skrapad/krashad.

Alt. så fungerar det med en vanlig kåpa med uttag för belysning.
Har letat på Ebay utan resultat :(

Inte sett den i plast för 05-06, bara kolfiber. Men varför inte bara slå till på en 07'ans mask direkt? £88 härifrån. Mycket snyggare än gamla lampan om du frågar mig. Kan du plasta kan du ju göra en egen mycket billigare. De två sidorna som lampan sitter i kostar 130:-/st har jag för mig.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Vet någon var man får tag på frontkåpan till SD -05/06 som används i SD battle?

KTM har "front mask" i kolfiber, men jag skulle vilja ha en i "vanlig plast". Det går även bra med en skrapad/krashad.

Alt. så fungerar det med en vanlig kåpa med uttag för belysning.
Har letat på Ebay utan resultat :(

Har hittat ett företag som säljer "krashkåpor/bankåpor" utan uttag för belysning till SD. Tror dessa var vita i ABS-plast. Frontmask kostar 85€. PM'a om intresse finns för komplett lista.
 

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Duke 690 -08
Ursäkta att jag lånar er tråd lite men jag måste fråga, är jag blind eller finns det ingen "vanlig" duke tråd för oss med lill-moppen?

(Dock så kommer jag definitivt skaffa en super duke R såfort det tunga kortet är rott i hamn)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tänkte bara tipsa om att Karlströms Motor har 13% rabatt på allt med KTM nu på Torsdag, om nån är i begrepp att köpa något. Både via butik samt webb.


Ursäkta att jag lånar er tråd lite men jag måste fråga, är jag blind eller finns det ingen "vanlig" duke tråd för oss med lill-moppen?

(Dock så kommer jag definitivt skaffa en super duke R såfort det tunga kortet är rott i hamn)

Ligger en 690tråd under Supermotard-delen! Men häng här så har du snart bytt upp dig vilket som :tummenupp

Kul video! [YOUTUBE-ID]cpk2SGu6a6A[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Tänkte bara tipsa om att Karlströms Motor har 13% rabatt på allt med KTM nu på Torsdag, om nån är i begrepp att köpa något. Både via butik samt webb.




Ligger en 690tråd under Supermotard-delen! Men häng här så har du snart bytt upp dig vilket som :tummenupp

Kul video! [YOUTUBE-ID]cpk2SGu6a6A[/YOUTUBE-ID]

Önskar att jag haft sådana däck... Då hade Duken definitivt rastats. Tillverka själv verkar lite väl jobbigt.
Fick nöja mig med att med bilen på isen i stället. Att en Qashqai diesel med automat kunde vara så kul att drifta med (4wd). :D
 

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Falun
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
=)

Såg faktiskt ganska bra ut det där! Tycker även att R:en ser riktigt bra ut med HP systemet. Finns en liten bild på bikeshop.se startsida (ned till vänster), tyvärr enda bilden jag har sett..

Jag har HP system på min R. Kolla mitt garage=)
:tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nån som har koll på hur mycket fram & bakfälg väger tillsammans? Samt, är det tape eller lackat på 08 SDR's fälgar?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hejsan alla SuperDukers ! Snart så börjar solen värma på allvar :banana :banana

Och för att få tiden att gå lite snabbare kan man ta ett glas :tummenupp
 
Last edited:

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Clip-on på Duken?

Någon som har prövat att montera clip-on, funkar det över huvudtaget?
Sökte lite på nätet men hittade ingenting.
Hoppas det skall finnas nån raceputte här som har lite koll på vad som gäller:tummenupp

tackar
 
Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Stockholm - Kransen
Hoj
KTM 450 EXC -08
Någon som har prövat att montera clip-on, funkar det över huvudtaget?
Sökte lite på nätet men hittade ingenting.
Hoppas det skall finnas nån raceputte här som har lite koll på vad som gäller:tummenupp

tackar

Visst går det att montera clip-on på SD, men det krävs att att man skär ut en del i plasten för att få dit klämman på gaffelbenet. En annan sak är att styrutslaget måste minskas avsevärt för att det inte ska ta tanken, men det är ett mindre problem på banan.

KTM_ClipOn.JPG
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Visst går det att montera clip-on på SD, men det krävs att att man skär ut en del i plasten för att få dit klämman på gaffelbenet. En annan sak är att styrutslaget måste minskas avsevärt för att det inte ska ta tanken, men det är ett mindre problem på banan.

View attachment 260811


Gött
Det bär mig emot att plocka fram sågen bara....
Kanske finns det något styre som liknar clip-on stuket fast har formen och monteras som ett traditionellt styre som kan passa? Vet att sporthojar från förr i tiden hade denna typ av clip-on liknande variant fast i formen av traditionella styren.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Visst går det att montera clip-on på SD, men det krävs att att man skär ut en del i plasten för att få dit klämman på gaffelbenet. En annan sak är att styrutslaget måste minskas avsevärt för att det inte ska ta tanken, men det är ett mindre problem på banan.

View attachment 260811

Grymt cool hoj, en modern variant på caféracern:tummenupp

Men det där såg ut som en seriös racer, visst är det en telemetrisensor som sitter till höger om gaffeln?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top