Superduke-tråden

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Ska dit med några dekaler till och lacka vita ränder på fälgarna.
(pärlemovit) Får väl tvätta 2ggr i veckan...
Ska kolla på ebay...


jävligt snyggt, blev sugen själv....
BTW är det Biltemas depåstöd du har fram? Har varit lite sugen på det men ännu inte slått till. Är det Biltemas så dela gärna med dig av din erfarenhet
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag har lackat sd:n vit skulle behöva få instrumenteringen vit med.
Tips....?

Riktigt nice!

Jag har kollat runt lite på diverse trådar, men inte hittat något svar... är det någon som lyckats sätta dit nya framlyset på 05'ans modell?
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
jävligt snyggt, blev sugen själv....
BTW är det Biltemas depåstöd du har fram? Har varit lite sugen på det men ännu inte slått till. Är det Biltemas så dela gärna med dig av din erfarenhet

Jag har Biltemas depåstöd, både fram och bak. De funkar bra men är lite veka. Det känns vingligt men är det inte om du förstår. Breddjusteringen är inte super bra, den låser inte hårt nog. Jag funderar på att borra ett hål i innerdelen så att stoppskruven kan gå in det och låsa istället.


Nicke - vilken pina, så j*vla trist.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ja, det är riktigt tråkigt!
Men det är väl bara att gilla läget. Jag vill gärna ha tillbaka den eftersom de inte kommer att kunna köra med den i alla fall. Får jag inte tillbaka den så kanske jag hittar något bättre...

Jävligt snyggt Pontus! :tummenupp
 

nummer23

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
London
Hoj
Super Duke Battle R
tjena alla super dukare!
har hangt lite i bakgrunden har men tankte det ar lika bra att registrera/pressentera sig.
Jag bor i London och ar inne pa min andra super duke, den senaste ar en av battle hojarna fran forra arets serie. Har dock inte hunnit kora sa mycket annu (kopte den precis innan jul och vadret ar sugit sen dess)

Kul att se att det ar sa manga SD's i sverige, framfor allt som jag funderar pa att flytta hem och ta med hojen (saklart). Har nagon importerat en hoj fran england? Borde inte vara sa svart men jag har inte borjat kolla pa det annu.

Anyway, hoppas det blir var snart och att ni rastar era SDar hart!

fredrik

sdr23.jpg
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ball hoj! :tummenupp
Ta med den hem! Ska bli skoj att se hur den går på bana om vi är på någon vid samma tillfälle i sommar.
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Underbar cykel, inga större problem att importera den om du vill kan jag guida dig via PM om vad som krävs, tog hem en bil för nått år sen nämligen.

/A

Vilken hoj dui har!!
Som sagt, inga problem med att importera från annan EU-land. Hojen är typgokänd i UK vilket innebär att den är det även Svedala. Är du osäker på om du skall stanna för gott i Sverige kan du ju köra med engelska skyltar. Engelsk försäkring med mera gäller ju här med ett bra tag.
 

nummer23

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
London
Hoj
Super Duke Battle R
Är du osäker på om du skall stanna för gott i Sverige kan du ju köra med engelska skyltar. Engelsk försäkring med mera gäller ju här med ett bra tag.
Det visste jag inte, tack!! -helt klart basta sattet... (och vem vet -kanske tappar farbror bla bort potentiella boter -engelsk plat och korkort borde i alla fall gora det lite svarare)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Mycket sämre än en RC8a :banana

Ja, jag klämde på alla RC8'orna de hade på mässan idag. Fiiii fan vad fint man sitter på den! De är ju så läckra. :tuttar
Liiiite sugen blir man...
Tjejen provsatt bakpå oxå. Hon var ju inte lika impad som jag direkt. Efter 3 sekunder sa hon att sadeln var stenhård o hon hade ont i rumpan. :D

Jag fick en klump i halsen o en tår i ögat när jag såg 09'ans SDR. :(
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Ja, jag klämde på alla RC8'orna de hade på mässan idag. Fiiii fan vad fint man sitter på den! De är ju så läckra. :tuttar
Liiiite sugen blir man...
Tjejen provsatt bakpå oxå. Hon var ju inte lika impad som jag direkt. Efter 3 sekunder sa hon att sadeln var stenhård o hon hade ont i rumpan. :D

Jag fick en klump i halsen o en tår i ögat när jag såg 09'ans SDR. :(

Vem fan tjöper en RC8a för att skjutsa på den:D
 

Fiskafan

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM, Superduke R -08
Jag fick en klump i halsen o en tår i ögat när jag såg 09'ans SDR. :(

Ja, är klumpen i halsen något bra eller dåligt i detta fall? Jag har inte sett 09an annat än på bild, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om de vita detaljerna. Snyggt eller fult?
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ja, betyder det bra eller dåligt? Jag har inte sett 09an annat än på bild, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om de vita detaljerna. Snyggt eller fult?

Den är fortfarande snygg, men jag tycker 08'an är snyggare. Den gör sig inte riktigt lika bra i vitt som vanliga SD'n tycker jag.

RC8R'en är grym i färgkombinationen. Den svarta RC8'an ser oxå ruggigt rå ut.

Klumpen i magen kom när jag blev påmind om vad som tidigare stod i garaget.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top