Finns det någon här som byggt om bakpartiet till R-modell men fortfarande har kvar sadeln för två personer. Eller vet nån om det går?
Jag kollade åt andra hållet dvs möjligheten att bygga om R modellen så att man hade möjlighet att skjutsa. Kostade tydligen 11k
så du tror det räcker att bytta den då eller?, har du bytt cylindern på den här hojen förut?
Mange .. RC8 fett . Berätta gärna lite vad ni tycker om Rc8 ni som har en .. Såg en Orange Rc8 vråla förbi utanför lelles "rondellen e4 söderut" i lördags vid ca 12:30 tiden.
Någon härifrån ?
Har inte bytt slavcylindern någon gång, när det läckte olja så var det motorolja som läckte. Mör i Södertälje bytte denna packbox vid 1500 mila servicen. Själva packboxen (0760091862 SHAFT SEAL RING 9X18X06 B-NBR) kostar inte mer än 26:-
Som du skrev i tidigare inlägg så finns det 3.e parts cylinder som ska vara mycket kraftigare som också kräver att man har den uppdaterade tryckstången (push rod). På din SD 05 så sitter redan den uppdaterade stången det var endast Adventure 05 som hade den gammla.
Nu kan jag inte garantera att det är motorolja som läcker på din, är det hydraulolja så är det nog slavcylindern som läcker.
Jag kollade åt andra hållet dvs möjligheten att bygga om R modellen så att man hade möjlighet att skjutsa. Kostade tydligen 11k
Har också läst det där om garantin och blivit lite sugen (men aldrig fått något brev), det är ju ingen Honda vi åker runt på direkt Vad kostar det? 1år? 2år?
Okej, ska undersöka om det är olja elle hydralolja.. Sökte runt lite här i tråden och såg på sida 196 eller vad det va.. Att du då misstänkte slavcylindern, därför trodde jag den va bytt en gång..
Men om jag låsar den där cylindern nu så rinner all hydralolja ut va?, och är det skadligt att köra hojen nu om det läcker?.. borde väl inte va det så länge det finns olja i va..
Ifall det inte är nån tungviktare du tänkte sätta bakpå så går det att ordna betydligt billigare än så. Köp ett par passagerarfotpinnar och en sockerbitssadel som man sätter på den befintliga bakdelen med sugkoppar - klart!
Har idag skrivit kontrakt på en ny SD Svart som synden med Acra Evo
Det blev en -08 på Johans MC Kanonpris!! Tydligen var det ingen uppdatering till -09 så f-n att betala över 20k till för en årsmodell.
Grattis. Då är vi 2 i Torslanda med Duke.
Torka av tanken lite extra, den har mitt dreggel på sig
Grattis till hojjen... din jävel
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA