Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Har en till fråga. Är superduken lika dyr som sporthojar i samma år att försäkra? Verkar som det... :(

Jag får inte försäkra en sporthoj för samma pengar iaf, jag betalar precis under 5 loppor per år Hel/hel.

Bor iofs i skogen mellan Uppsala och Sthlm och är lastgammal dvs blir 30 i sommar.

/A
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Har en till fråga. Är superduken lika dyr som sporthojar i samma år att försäkra? Verkar som det... :(

Bilsport & Mc försäkrar ju den och dom försäkrar inga "rena" sporthojar vad jag vet i alla fall. Kolla med dom, men det beror ju som sagt på var du bor.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Har ju glömt att säga, är det nån i Sthlm som vill balansera sina throttle bodies så har jag en klocka hemma nu. Bara hojta till :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Bilsport & Mc försäkrar ju den och dom försäkrar inga "rena" sporthojar vad jag vet i alla fall. Kolla med dom, men det beror ju som sagt på var du bor.

Kollat dera priser, ligger i klass med märkesförsäkringar för sporthojar nästan hehe.

Men man kan nog få billigare om man ringer runt till andra...
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Kollat dera priser, ligger i klass med märkesförsäkringar för sporthojar nästan hehe.

Men man kan nog få billigare om man ringer runt till andra...

Nu vet jag inte vart du bor i GBG men jag betalar ca 9000k hel/hel på Vestas.
Jag sökte på i stort sett alla bolag och dessa var billigast så nog fasen kostar SD bra nära en sporthoj i försäkring. Min Z1000 kostade 5700:- hel/hel också en -08. Men enligt mig värt varenda krona i merkostnad:tungan
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu vet jag inte vart du bor i GBG men jag betalar ca 9000k hel/hel på Vestas.
Jag sökte på i stort sett alla bolag och dessa var billigast så nog fasen kostar SD bra nära en sporthoj i försäkring. Min Z1000 kostade 5700:- hel/hel också en -08. Men enligt mig värt varenda krona i merkostnad:tungan

Haha, jag är 20 år. Haft körkortet sen 2008. Bor i Bergsjön. Du kan föreställa dig vilken premie jag får.

Tror att 17 XXX är det billigaste och det är bara halv via Bilsport MC. På andra företag tror jag inte ens att jag får teckna försäkring då det är 24 års gräns på samtliga. Tycker KTM:en är så överfet så det hade varit värt faktiskt. Hade verkligen varit nöjd med den och behållt den till skillnad från alla mina gamla hojar som man köpt lite halvt sugen.
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Fick mitt 16t drev till SD'n idag... ska bli spännande och montera det nästa vecka. Enligt vad jag har läst så ska det göra en hel del skillnad.

Är det någon som vet varför i hela friden slipon till SD'n ska vara så jäkla dyra för? Till min gamla FZ6a kostade 2 leovinceburkar 4500:-...
 

lill-mackan

lite mera hårdrock
Gick med
14 Mar 2006
Ort
här och var
Hoj
-08 dukeR
Fick mitt 16t drev till SD'n idag... ska bli spännande och montera det nästa vecka. Enligt vad jag har läst så ska det göra en hel del skillnad.

Är det någon som vet varför i hela friden slipon till SD'n ska vara så jäkla dyra för? Till min gamla FZ6a kostade 2 leovinceburkar 4500:-...

Angående burkarna så är det ju så att KTM har köpt rättigheterna för att sälja akra vilket betyder att dom kan sätta dom priserna som dom vill, dom kostar för övrigt bra mycket pengar så det är inte sådan jätte stor diff. Exempelvis så kostar akrapovic ca 14k till en kawa z1000 (man kan få helsystem för en tusenlapp till)

Därmed kan dom få eftermarknadsmärkena sätta sina priser efter det, vill säga ganska höga priser. Anledningen dom ger skulle jag gissa på är stora material kostnader = två pipor, relativt stora burkar etc.

Smakar det så kostar det, MEN det är lätt värt det :Bugar
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Angående burkarna så är det ju så att KTM har köpt rättigheterna för att sälja akra vilket betyder att dom kan sätta dom priserna som dom vill, dom kostar för övrigt bra mycket pengar så det är inte sådan jätte stor diff. Exempelvis så kostar akrapovic ca 14k till en kawa z1000 (man kan få helsystem för en tusenlapp till)

Därmed kan dom få eftermarknadsmärkena sätta sina priser efter det, vill säga ganska höga priser. Anledningen dom ger skulle jag gissa på är stora material kostnader = två pipor, relativt stora burkar etc.

Smakar det så kostar det, MEN det är lätt värt det :Bugar

Zardburkar... 10.995 kr så lite billigare än Akra men 100 ggr ballare..
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Det är som dunderhonung för maskin. Går betydligt lugnare/mindre ryck efter en justering om det skulle vara riktigt taskigt inställt.



Kan ni båda på Fre. em?

Jag är intresserad av att göra det också. Tjoa till OM det går bra så anpassar jag mig efter era planer. Fredrik
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....

Väldigt intressant läsning.
Rätta mig om jag har fel.
Man kan alltså genom att följa ovanstående instruktion koppla bort O2 sensorerna på båda cylindrarna och få hojjen att gå mycket mjukare och slippa ryckigheten i insprutningen speciellt på undre delen av varvtals skalan.
Spelar det någon roll om man har Acra mapp nerladdat?
Detta med O2 senorerna försvinner väl inte med Acramappen inte vad jag förstod i alla fall?
Det verkar ju inte vara så svårt, beställa några kraftiga motstånd, anslutningkontakt och lite krympslang. Någon som ska prova jag funderar på att göra det framöver.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Kanske en Throttle balansering och stötismek -kombo? Min behöver nog justeras, går lite vilt till i hårnålarna på Rörken.

Helgen? Kristihimmelfärd nästa vecka?

/A
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top