Superduke-tråden

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Faen måste dit och ta tid...troligen ligger man på 1.25 eller något. Sjukt kul bana i alla fall. 1,11, kör inte proffsen 1.06 eller liknande?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Faen måste dit och ta tid...troligen ligger man på 1.25 eller något.

Skulle tippa att man ligger där någonstans .. Helt klart är att man kör ca 15sec söligare :) än de snabbaste och då är jag ändå inte den allra söligaste av oss :)
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Fan va ni pratar tider o stekningar i den här tråden.... borde va förbjudet om man blir omkörd av dom me 1 cylinder mindre :tungan :D
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Me 2 cylnindriga hojar som tappat gashandtaget i skogen? :va? Nej tack!
DU jag e bakis som ett svin. o försöker att inte tappa huve.
Sitter nån jefla hakspet wannabe o pikar i mitt huve :huvet:huvet:huvet

Jag avstår från att ligga före och efter race, bättre fokus och mindre barn blire.

Ska du med och rejsa idag?

/A
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
tja, har nu fått sålt hojjen :D men dock inte avgassystemet, så om det är ngn som är intresserad av en kolfiber dämpare från speedtech (kille i skellefteå som tillverkar) så är det bara att höra av sig. det har använts ca 400 mil, och köptes i april i år så det är som nytt. har inga bra bilder i närheten nu men gå in på mitt "garage" och kika på bilderna där, jag har bättre bilder om ni e intresserad.
pris:4000 BVSA
självklart så får ni lämna igen det om ni tycker att det blev fult/högljutt eller bara fel ;) ni får igen pengarna då men inte för frakten såklart. typ en veckas "öppetköp"
den finns i umeå trakten men kan ju då postas.
mobil nr: 0702919234
// samuel
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fan va ni pratar tider o stekningar i den här tråden.... borde va förbjudet om man blir omkörd av dom me 1 cylinder mindre

:D:D

Det spelar ingen roll , när Superduken är sååå mkt snyggare än era "geggmoppar" :banana och blir man mot förmodan omkörd av en Enpetare så brukar dom oftast åka ut på gräset eller gruset efter förarn stirrat för länge med svårt avund i ögonen på våra Coola Superdukar :yoparty:D
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Förra året körde jag 1:30 på Gelleråsen. I år blev det 1:20.
Borde det inte innebära att man kör 1:10 nästa år??? :näsblod
Klungan med SD i mellangruppen körde mellan 1:25-1:30.
Men Tjej var ju med och hon satt och klockade lite emellanåt.

Var på Sviestad i Torsdags förresten och då blev det cirka 1:08. Fast jag tyckte att den banan var rätt tråkig nu. Bara en massa gas/broms efter kinnekulle och gelleråsen.

Ha det gott och passa på att gasa nu innan vintern.
 
Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Faen måste dit och ta tid...troligen ligger man på 1.25 eller något. Sjukt kul bana i alla fall. 1,11, kör inte proffsen 1.06 eller liknande?

Backlund har banrekord på 1,05,0 då är jag dryga 6sek efter med en sdr 07 bridgestone mönstrat bakdäck får jag köra in mig på backlunds hoj tror jag att jag kan köra 9or men sen är det bara att lyfta på hatten för mr backlund

Fan va ni pratar tider o stekningar i den här tråden.... borde va förbjudet om man blir omkörd av dom me 1 cylinder mindre :tungan :D

Du steker inte mig även om jag skruvar ur ett tändstift :tummenupp:D

Var får jag tag i nån som har bromsbänk o tuneboy:confused:
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Var får jag tag i nån som har bromsbänk o tuneboy:confused:

Räcker med en bromsbänk och en egen laptop (enklast) då du får med allt du behöver när du köper TuneBoy. Vet du bara nån som är duktig på att mappa så fixar han TuneBoy lika bra som Power Commander eller liknande, det är inte alls så svårt som man tror/läser sig fram till. Ladda hem TuneEdit från deras site så kan du se hur det ser ut :tummenupp
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Fotpinnar...

Tjena Hejsan!

Någon som vet något om de justerbara fotpinnarna som finns till SuperDuke... :confused:
Har hittat 3 olika...
dels Adjustable Footpeg Kit (61103038044) i powerparts katalogen som gör att man måste sälja sin själ till djävulen för att ha råd.. :näsblod
och sen har jag hittat 2 till som båda är billigare (eller aningens mindre svindyra..)...
VORTEX ADJUSTABLE REARSETS 2007-09 KTM SUPERDUKE 990
och P&P ADJUSTABLE REAR SETS FITS KTM 990,SUPERDUKE 06-09

Personligen gillar jag nog utseendet mest på Vortex-varianten..

Någon som använder några av dem?
Bra eller dåligt??

Tack för hjälpen!

/issi
 

Bifogat

  • P&P ADJUSTABLE REAR SETS FITS KTM 990,SUPERDUKE 06-09.JPG
    P&P ADJUSTABLE REAR SETS FITS KTM 990,SUPERDUKE 06-09.JPG
    26 KB · Visningar: 53
  • PowerParts.jpg
    PowerParts.jpg
    37.4 KB · Visningar: 51
  • VORTEX ADJUSTABLE REARSETS 2007-09 KTM SUPERDUKE 990.jpg
    VORTEX ADJUSTABLE REARSETS 2007-09 KTM SUPERDUKE 990.jpg
    32 KB · Visningar: 62

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tjena Hejsan!

Någon som vet något om de justerbara fotpinnarna som finns till SuperDuke... :confused:
Har hittat 3 olika...
dels Adjustable Footpeg Kit (61103038044) i powerparts katalogen som gör att man måste sälja sin själ till djävulen för att ha råd.. :näsblod
och sen har jag hittat 2 till som båda är billigare (eller aningens mindre svindyra..)...
VORTEX ADJUSTABLE REARSETS 2007-09 KTM SUPERDUKE 990
och P&P ADJUSTABLE REAR SETS FITS KTM 990,SUPERDUKE 06-09

Personligen gillar jag nog utseendet mest på Vortex-varianten..

Någon som använder några av dem?
Bra eller dåligt??

Tack för hjälpen!

/issi

Jag skiter i hur det ser ut, men skulle vilja få upp pinnarna 4-6 cm.. Hittat dessa:

http://cyclecontrol.com/index.php?page=products/rsa

89.99$
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Smart!!
Ytterst intressant... :tummenupp

Faktiskt ganska billigt oxå, 600 kr är betydligt bättre än typ 5200:- (?) som de i Powerparts kostar...

Har du sådana eller funderar du på att köpa..?

/issi

Ska sitta där nästa vår.

Har bara "finåkt" med Duken tidigare, men nu när jag testat henne på bana så blir det no more Honda för mig :yoparty. Men kraschpuckar ska på, fotpinnarna måste upp och stötdämparna ska börja pillas med innan allt spelar som det ska.

Vi kan väl styra ett "gruppköp på två".. Parköp (?), så kanske vi halverar frakten! Om du inte ska beställa NU..

Jag (vi) har haft 6-siffriga räkningar den här månaden pga lägenhetsköp, så jag ligger lite lågt nån månad till. Annars blir det världskrig här om det börjar ramla in nya däck, puckar och massa hojprylar..
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Ska sitta där nästa vår.

Har bara "finåkt" med Duken tidigare, men nu när jag testat henne på bana så blir det no more Honda för mig :yoparty. Men kraschpuckar ska på, fotpinnarna måste upp och stötdämparna ska börja pillas med innan allt spelar som det ska.

Vi kan väl styra ett "gruppköp på två".. Parköp (?), så kanske vi halverar frakten! Om du inte ska beställa NU..

Jag (vi) har haft 6-siffriga räkningar den här månaden pga lägenhetsköp, så jag ligger lite lågt nån månad till. Annars blir det världskrig här om det börjar ramla in nya däck, puckar och massa hojprylar..

Du har PM..... :tuttar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top