Superduke-tråden

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Haha, aldrig får man vara bäst.

Får skylla på att det är mobilkameran jag kör med där då.

Min tempmätare visar nu +3,7 grader! dock i solen men ändå! fortsätt så...

FUSK!
vi hade -11 imorses.. och ja bor hyffsat långt söder ut.. nu är det -3º.. stilar sig..
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
Någon som har ett acra system till salu till en superduke?

Skulle även uppskatta om någon kan skriva lite kort om hur ni upplever framförallt ljudet av HP och leo vinci slipons, eller om ni rent av kan rekomendera något annat som håller en vettig prislapp.
 
Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tänkte på detta med insuget...

Har läst igenom en hel del trådar på bland annat superduke.net osv. Det diskuteras vilt om diverse modifikationer av luftburken. Överlägset verkar vara motoboxen. Men nu är det så att jag inte har lust att lägga strax över 3000kr för detta ändåmål just nu.

Vad har ni gjort för modifikationer av luftburken. Kanske några lätta t ex nytt filter? osv.
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Hann bara till sidan 4...

i denna tråd innan bugdeten sprack. Den bara stod där och viskade "ta mig... hårt"... Så nu är jag ägare till en SuperDuke!

Jag har nu hunnit till sidan 18 i denna tråd och jag längtar mer än nånsin till våren. På lördag ska jag hämta min SD, en "antracit" -06 med lite under 1000 mil på klockan. Akrapipor och puckar sitter redan på.

Så jag tänkte bara titta in och säga hej... Hej!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
i denna tråd innan bugdeten sprack. Den bara stod där och viskade "ta mig... hårt"... Så nu är jag ägare till en SuperDuke!

Jag har nu hunnit till sidan 18 i denna tråd och jag längtar mer än nånsin till våren. På lördag ska jag hämta min SD, en "antracit" -06 med lite under 1000 mil på klockan. Akrapipor och puckar sitter redan på.

Så jag tänkte bara titta in och säga hej... Hej!

bara och gratulera!
välkommen!:tummenupp

Tänkte på detta med insuget...

Har läst igenom en hel del trådar på bland annat superduke.net osv. Det diskuteras vilt om diverse modifikationer av luftburken. Överlägset verkar vara motoboxen. Men nu är det så att jag inte har lust att lägga strax över 3000kr för detta ändåmål just nu.

Vad har ni gjort för modifikationer av luftburken. Kanske några lätta t ex nytt filter? osv.

ja tog bort hela orginalburken och satte dit en ny med öppnare filter =)
som motohooligan fast hemmagjord..

Finns öppnare filter att byta ut orginalfiltret mot.. men då får du inte de feta insugsljudet!
http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=291
http://www.motovationusa.com/mvstore/Scripts/prodView.asp?idproduct=368
http://www.alternatecycle.com/dnafilters.html
Ärligt talat hade ja inte lagt dom pengarna på ett dna filter.. är nog billigare att göra en egen..
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Snackade nyss med Lelles för tusende gången.
Nu va han ärlig och sa att mina nedre kraschpuckar inte kommer. Dom ska tydligen inte va återförsäljare för R&G längre. Shit påmmfritt....

Vem som ska bli återförsäljare visste han inte. Kanske blir Ragnar då?...

bara och gratulera!
välkommen!:tummenupp



ja tog bort hela orginalburken och satte dit en ny med öppnare filter =)
som motohooligan fast hemmagjord..

Finns öppnare filter att byta ut orginalfiltret mot.. men då får du inte de feta insugsljudet!
http://www.dnafilters.com/filterdetails.asp?filterid=291
http://www.motovationusa.com/mvstore/Scripts/prodView.asp?idproduct=368
http://www.alternatecycle.com/dnafilters.html
Ärligt talat hade ja inte lagt dom pengarna på ett dna filter.. är nog billigare att göra en egen..

Har inte KTM ett "Power part-luftfilter" för mer effekt för inte speciellt många hundralappar?
Skulle inte det funka???
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Snackade nyss med Lelles för tusende gången.
Nu va han ärlig och sa att mina nedre kraschpuckar inte kommer. Dom ska tydligen inte va återförsäljare för R&G längre. Shit påmmfritt....

Vem som ska bli återförsäljare visste han inte. Kanske blir Ragnar då?...



Har inte KTM ett "Power part-luftfilter" för mer effekt för inte speciellt många hundralappar?
Skulle inte det funka???

Ja ringde lelles och tog bort min beställning för några veckor sen.. dom snackar för mycket skit där.. kommer inte ha med dom att göra igen.
R&G själva hänvisar till andra återförsäljare..
kolla nedan.

BoOve AB
Winquists väg 9
163 41 SPANGA
Tel: 08-761 02 66
Fax: 08-621 00 07
http://www.boove.se
info@boove.se

Mitonga Racing
Tenngatan 15
234 35 Lomma
Tel: 0046 40 194 140
Fax: 0046 40 194 131

Tror inte KTM har en sportuftsfilter för 990 duke.. johans mc vet ja har ett BMC filter.. är väl samma som DNA skulle ja tippa på =)
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Gällande återförsäljare för R&G har jag helt klart för mig vad som gäller då vi trots förfrågningar hos R&G UK inte själva får sälja dom då det är BoOve som numera tar in dom, så varken Lelles, Britalian Racing eller Mitonga kan sälja dom , BoOve säljer heller inget direkt till kund utan bara till återförsäljare - men BoOve säljer faktiskt inte till några webshopar överhuvudtaget..
Men om du måste ha just R&G (finns ju andra märken ;-) ) rekommenderar jag att du kollar med Babbis på Mitonga om han har något restlager kvar..

Ja ringde lelles och tog bort min beställning för några veckor sen.. dom snackar för mycket skit där.. kommer inte ha med dom att göra igen.
R&G själva hänvisar till andra återförsäljare..
kolla nedan.

BoOve AB
Winquists väg 9
163 41 SPANGA
Tel: 08-761 02 66
Fax: 08-621 00 07
http://www.boove.se
info@boove.se

Mitonga Racing
Tenngatan 15
234 35 Lomma
Tel: 0046 40 194 140
Fax: 0046 40 194 131

Tror inte KTM har en sportuftsfilter för 990 duke.. johans mc vet ja har ett BMC filter.. är väl samma som DNA skulle ja tippa på =)
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Gällande återförsäljare för R&G har jag helt klart för mig vad som gäller då vi trots förfrågningar hos R&G UK inte själva får sälja dom då det är BoOve som numera tar in dom, så varken Lelles, Britalian Racing eller Mitonga kan sälja dom , BoOve säljer heller inget direkt till kund utan bara till återförsäljare - men BoOve säljer faktiskt inte till några webshopar överhuvudtaget..
Men om du måste ha just R&G (finns ju andra märken ;-) ) rekommenderar jag att du kollar med Babbis på Mitonga om han har något restlager kvar..

Jag köpte mina puckar direkt av R&G, fungerade bra den här gången också..
Har vid en tidigare marksylning behövt byta ut bara den ena pucken efter som den tog..ehh slut...:näsblod
Fick svaret från svenska återförsäljare att det bara gick att köpa kompletta kitt men när jag ringde direkt till R&G så gick det alldeles utmärkt att köpa bara en...

/issi
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Gällande återförsäljare för R&G har jag helt klart för mig vad som gäller då vi trots förfrågningar hos R&G UK inte själva får sälja dom då det är BoOve som numera tar in dom, så varken Lelles, Britalian Racing eller Mitonga kan sälja dom , BoOve säljer heller inget direkt till kund utan bara till återförsäljare - men BoOve säljer faktiskt inte till några webshopar överhuvudtaget..
Men om du måste ha just R&G (finns ju andra märken ;-) ) rekommenderar jag att du kollar med Babbis på Mitonga om han har något restlager kvar..

Vilka andra märken tänker du på som gör nedre puckarna?
ja är inte omöjlig..
Mitonga är för dyra.. vet pris ut till kund är..så det är max..
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag har en originalburk ligger, om du skulle få för dig att vilja börja såga i den.

byt ghey avatar......................... :huvet

ta denna.. eller nått annat...
lägg upp en bild på din nya hojj me.. är nyfiken på va de är för en ;)
 

Bifogat

  • brand.gif
    brand.gif
    8.9 KB · Visningar: 388

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
byt ghey avatar......................... :huvet

ta denna.. eller nått annat...
lägg upp en bild på din nya hojj me.. är nyfiken på va de är för en ;)

The avatar is here to stay :mohaha Ligger några få bilder i garaget, ska bara orka lägga på ett par däck på fälgarna jag lacka så kommer det mer sen.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
The avatar is here to stay :mohaha Ligger några få bilder i garaget, ska bara orka lägga på ett par däck på fälgarna jag lacka så kommer det mer sen.

haha.. kollade lite.. riktigt nice faktiskt.. so not so ghey then.. ;)
Kolla X-Up här på SH.. polare till mig som pimpa sin R1:a ordentligt.. där har du nått att bita i.. nedrans va timmar han har lagt på de..
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Eller så beställer man från http://www.twinshack.co.uk/ det fungerar hur bra som helst.

Eller har du något annat bra att erbjuda? :) Jag är också på gång att handla puckar. Hade R&G på förra SD:n,men finns det bra alternativ så!

Kan bara hålla med grejjerna är hemma på nån vecka, dom svarar på mejl blixtsnabbt.

Min gissning är att Ragnar höll i R&G åt lelles dvs. ingen Ragge inget R&G.

/A
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
...och så gick helförsäkringen ned till 8300kr per år...... ett bevis på att man fyller jämt senare i år. Då var däcken för 2010 säkrade.

Kul att några hittar tillbaka till SD från diverse utflykter. Skulle vara trevligt att träffas IRL också.

@Henrik har du slarvat bort mina DB-killers i R1 fixandet?
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är det nån som har drevat ner sin SD?
Kör original nu 16-38, men funderar på 16-40 eller 41.

Är det nån som har synpunkter?
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top