Superduke-tråden

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Ny hoj!

Då har man betalat handpenning på en SD 08:a som bara gått 40 mil.

Var på det nya KTM Center i Din MC's lokaler i Sollentuna.

Nu gäller det bara att lära sig att tygla denna best :näsblod Har bokat in totalt 5 dagar på Gelleråsen i sommar + att det säkert blir 8 - 10 ggr på go-cart bana. Så även en gammal sengångare som jag bör förhoppningsvis lära mig att hålla mer än styrfart genom kurvorna :)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då har man betalat handpenning på en SD 08:a som bara gått 40 mil.

Var på det nya KTM Center i Din MC's lokaler i Sollentuna.

Nu gäller det bara att lära sig att tygla denna best :näsblod Har bokat in totalt 5 dagar på Gelleråsen i sommar + att det säkert blir 8 - 10 ggr på go-cart bana. Så även en gammal sengångare som jag bör förhoppningsvis lära mig att hålla mer än styrfart genom kurvorna :)


1. Grattis!!!
2. Gelleråsen är sjukt kul, bra val.
2,5 Vart ligger Färingsö?

3. Vilka dagar ska du dit? Jag ska ner (bokat än så länge):

3 juni SMC
26-27 juli Bikeweek
3 augusti Actionpics

Lurar även på 19-20 juli, men det börjar bli mkt utomsocknes så man får hålla i sedlarna lite också. Vill få till nåt på Mantorp och Anderstorp också, och så är det ju de obligatoriska körningarna på Sviestad för oss som bor nära nog! :banana
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Tjenare!

Jag skall till G-åsen 3 juni också så då ses vi där :) Sedan 10 juli (CSS) och Rapidos Bandagar 12-13 juli (se länk nedan). Därefter blir det SHK 11 augusti.

Färingsö är en del av Ekerö kommun väster om S-holm. Brukar säga att jag bor halvvägs ut i Mälaren...

http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=1784&PHPSESSID=523b90d75f3f6b89fc3ca260cffdd326

Vi synes :)

1. Grattis!!!
2. Gelleråsen är sjukt kul, bra val.
2,5 Vart ligger Färingsö?

3. Vilka dagar ska du dit? Jag ska ner (bokat än så länge):

3 juni SMC
26-27 juli Bikeweek
3 augusti Actionpics

Lurar även på 19-20 juli, men det börjar bli mkt utomsocknes så man får hålla i sedlarna lite också. Vill få till nåt på Mantorp och Anderstorp också, och så är det ju de obligatoriska körningarna på Sviestad för oss som bor nära nog! :banana
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Då har man betalat handpenning på en SD 08:a som bara gått 40 mil.

Var på det nya KTM Center i Din MC's lokaler i Sollentuna.

Gött! :tummenupp såg din för några dagar sedan när jag var där och klämde. Det var min och Nickelurings som stod framför :)

Är det någon av er andra som beställt puckar från Coyotemoto som fått dem levererade? Eller ska man börja bli orolig? :va
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tjenare!

Jag skall till G-åsen 3 juni också så då ses vi där :) Sedan 10 juli (CSS) och Rapidos Bandagar 12-13 juli (se länk nedan). Därefter blir det SHK 11 augusti.

Färingsö är en del av Ekerö kommun väster om S-holm. Brukar säga att jag bor halvvägs ut i Mälaren...

http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=1784&PHPSESSID=523b90d75f3f6b89fc3ca260cffdd326

Vi synes :)

Cool!

Missar nog de där körningarna mitt i juli. Vill komma ut i skärgården och segla lite också, sjösatte inte ens i fjol och fick duktig abstinens.

Tyckte jag visste vad Färingsö var, blandade nog ihop det med Visingsö, det kändes så jäävla avlägset.

Se till att hälsa på BKK 3 juni då. Jag kommer va där med min Titan hertig, en CBR600-kraschkåpemattsvart-edish med tillhörande blondin och ett stort leende.

Vilken grupp ska du köra i?

Och ett stalltips om du det är din första Duke.. Ha rejält med soppa med dig. Runt halv tank kan kraftig inbromsning lura soppapumpen till en kort släng av "soppatorsk".
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Jorå, jag kommer fram och morsar, jag skall köra steg 2 lugn.

Cool!

Missar nog de där körningarna mitt i juli. Vill komma ut i skärgården och segla lite också, sjösatte inte ens i fjol och fick duktig abstinens.

Tyckte jag visste vad Färingsö var, blandade nog ihop det med Visingsö, det kändes så jäävla avlägset.

Se till att hälsa på BKK 3 juni då. Jag kommer va där med min Titan hertig, en CBR600-kraschkåpemattsvart-edish med tillhörande blondin och ett stort leende.

Vilken grupp ska du köra i?

Och ett stalltips om du det är din första Duke.. Ha rejält med soppa med dig. Runt halv tank kan kraftig inbromsning lura soppapumpen till en kort släng av "soppatorsk".
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jorå, jag kommer fram och morsar, jag skall köra steg 2 lugn.

Nice!

Sambon ska åka lugn, steg 1

Och jag åker nog snabb tror jag.. beror sig lite på fördelningen hojar som är där då. Kommer det 25 rr-hjältar så håller jag mig nog i mellan..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Känns som jag nog är den äldsta SD-åkaren på SH men va fan ålder är bara en siffra . Ses o HÖRS i vår. // Mats.

Jaha , kanske men inte mkt , fyller 45 i år och jag vet fler som är runt den åldern :tummenupp

Läste nån poll om snittåldern på sd åkare och den va förvånande hög ..jag har för mig att den låg på 30-40år ialf

Och jag håller med dig fullständigt om att åldern bara är en siffra :)

Vi ses på gokartbanan .
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jaha , kanske men inte mkt , fyller 45 i år och jag vet fler som är runt den åldern :tummenupp

Läste nån poll om snittåldern på sd åkare och den va förvånande hög ..jag har för mig att den låg på 30-40år ialf

Och jag håller med dig fullständigt om att åldern bara är en siffra :)

Vi ses på gokartbanan .

Det beror på att vi som är lite äldre också har skaffat oss nog mycket erfarenhet för att veta att hojåkning handlar om att välja den hojtyp som är roligast, inte den som polarna tycker är häftigast vid korvmojjen:)
 
  • Gilla
Reaktioner: IQ

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ja själv tangerar man 40 i år...undrar vad jag skall önska mig för bra till hojen?

Lantis - hoppas vi kan köra ett par varv i på Ekerö i år, vore kul med en intern SD träff vid korvkiosken i Kungsberga efter att ha busat sig runt Sånga-Säby vägen
Kommer troligen att boka in mig på BKK den 3 juni också. Steg 2 mellan gissar jag på.

Fredrik

Cool!

Och ett stalltips om du det är din första Duke.. Ha rejält med soppa med dig. Runt halv tank kan kraftig inbromsning lura soppapumpen till en kort släng av "soppatorsk".

Det gäller väl bara hojar före 2007? Min hade i alla fall inte de symptomen på Gelleråsen eller på Sviestad.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ja själv tangerar man 40 i år...undrar vad jag skall önska mig för bra till hojen?

Lantis - hoppas vi kan köra ett par varv i på Ekerö i år, vore kul med en intern SD träff vid korvkiosken i Kungsberga efter att ha busat sig runt Sånga-Säby vägen
Kommer troligen att boka in mig på BKK den 3 juni också. Steg 2 mellan gissar jag på.

Fredrik



Det gäller väl bara hojar före 2007? Min hade i alla fall inte de symptomen på Gelleråsen eller på Sviestad.

Då ses vi den 3e :)!

Jag bråkade på dem på KTM-dagen sist om det, och jag fattade som att det var fler som hade det problemet. Men det är egentligen bara vid maxbroms 200-80 som det kommer. Men jag tror att det gäller alla, minns jag rätt sa tom ktm-meken där att han inte fattade att de inte hade åtgärdat det än.

Men jag KAN ha drömt :). Du får väl testa att ställa dig på hejdarna i 160 med soppalampan lysande och se om de ändrat det. Har de vänt soppapumpen ska såsen fastna i "skålen" och ge tillräckligt mkt för att resten ska hinna rinna ner igen hur hårt och länge man än bromsar.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Haha! Vi är inte bara nästan grannar utan tydligen även samma årgång :tummenupp

Självklart får vi ta ett par varv på ön till våren :)

Ja själv tangerar man 40 i år...undrar vad jag skall önska mig för bra till hojen?

Lantis - hoppas vi kan köra ett par varv i på Ekerö i år, vore kul med en intern SD träff vid korvkiosken i Kungsberga efter att ha busat sig runt Sånga-Säby vägen
Kommer troligen att boka in mig på BKK den 3 juni också. Steg 2 mellan gissar jag på.

Fredrik



Det gäller väl bara hojar före 2007? Min hade i alla fall inte de symptomen på Gelleråsen eller på Sviestad.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ja själv tangerar man 40 i år...undrar vad jag skall önska mig för bra till hojen?

Lantis - hoppas vi kan köra ett par varv i på Ekerö i år, vore kul med en intern SD träff vid korvkiosken i Kungsberga efter att ha busat sig runt Sånga-Säby vägen
Kommer troligen att boka in mig på BKK den 3 juni också. Steg 2 mellan gissar jag på.

Fredrik



Det gäller väl bara hojar före 2007? Min hade i alla fall inte de symptomen på Gelleråsen eller på Sviestad.

själv fyller man 32 iår men känner mig just nu som 70...
ryggskottet kom som ett brev på posten efter all snöskottning.. trodde verkligen ja skulle klara mig..
har skavanker på ryggen sen ja körde cross som yngre och vägrade ge mig.. nu får man betala priset..

åldersfördelningen på SD tror ja kan förklaras lätt..
ung = bra hörsel och man tycker fortfarande om ylande 4:eek:r..
äldre(inte gammal) = man orkar inte med tokvarvande motorer som man hör hela natten i öronen sen..
=)
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Gött! :tummenupp såg din för några dagar sedan när jag var där och klämde. Det var min och Nickelurings som stod framför :)

Är det någon av er andra som beställt puckar från Coyotemoto som fått dem levererade? Eller ska man börja bli orolig? :va

Jag fick mina idag! beställde för 2v!
O dom ser kanon ut :)
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Här kommer ytterligare en nybliven SD-ägare, lågmilad-05 som nyss fått
Leo slips. Härligt vilken kompetens ni innehar på tråden, mycke vettiga tips o tricks som ofta används.
SD:n är min första SH och jag älskar vridet o attityden :D.
Känns som jag nog är den äldsta SD-åkaren på SH men va fan ålder är bara en siffra :). Ses o HÖRS i vår. // Mats.

Grattis och välkommen!
SDn är en fantastisk hoj! :tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Någon som har fått en förklaring till att alla BKK och SHK ligger på vardagar detta år? Känns ju sådär att man skall behöva ta ledigt från jobbet - arbetsnarkoman som man är.
F
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top