Superduke-tråden

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
För er som är inne på Coyotemoto så har mina bobbiner/puckar kommit idag idag. Fick en AVI hem i posten. Verkar ha strulat med sändningen enligt mail som jag fick tidigare (tror även någon annan fick det här). Han var dock snabb att meddela detta så det var OK. Verkar ha löst detta nu. Har ju inte varit en ko på isen än så länge men jag har idag sett 2st mc och en atv så det börjar rycka i högerhanden (erm....). Får hem mina värmeslingor också till handtagen snart (gubbe? njae 28 år men kalla fingrar)

Återkommer sen då jag hämtat ut dem! (kan ju vara stenar i paketet, vem vet :D)

EDIT: Har nu hämtat ut och det ser jättebra ut. Separat packeterade i plastpåsar. Ser bra ut helt enkelt.

ser bra ut:), beställde du inte både upper/lower frame bobbiner:confused:, eller det behövs kanske inte.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
ser bra ut:), beställde du inte både upper/lower frame bobbiner:confused:, eller det behövs kanske inte.

Det är Upper och lower. Vänstra bilden är väl upper. Den högra bilden innehåller väl förhoppningsvis lower (bakre staget, genomgående) och front fork bobbins (främre staget, mindre plast)

Ser nog lite underligt ut bara då den är ihopskruvad så för transport. Har ej tagit isär den.
 
Last edited:

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Howdy,
en liten undran fr en återfallsknutte. Är det OK från lagens långa arm att ha spegelvisir el mörktonat visir på gatan?
BTW har oxå beställt puckar fr coyoto moto på inspiration fr palerider, tack!
Ingen som kan ge vägledning kring mitt förra inlägg om mappning??

Mikael
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Hejsan,
Har precis beställt en PCIII fr USA och ställt förfrågan till killen med Motohooligan kitet om köp. Leo-Vince slippisar sitter på.
Nu till frågan. Ngn med erfarenhet om ngn av de mappar som ligger på Dynojets hemsida funkar bra med Hooligan+slip on (Leo, Acra el ngt annat)? El gäller mappning i bänk? Isåfall vet ni om det finns ngn i Skåne som mappar?
Äntligen +grader....:)

Mikael

SD 08 som hämtas 13/3

Vet faktiskt ingen här som kör den kombinationen med färdiga mappar. Men jag vet att du med största sannolikhet kommer få mer effekt om du kör i hojen i bänk med någon som e duktig på PCIII.
Har för mig att Hawk kör med öppen box och PCIII. Vet dock inte om han har mappat än.
 

Henken

Guest
Howdy,
en liten undran fr en återfallsknutte. Är det OK från lagens långa arm att ha spegelvisir el mörktonat visir på gatan?
BTW har oxå beställt puckar fr coyoto moto på inspiration fr palerider, tack!
Ingen som kan ge vägledning kring mitt förra inlägg om mappning??

Mikael

Spegelvisir har inte gett mig några problem sedan jag började köra -04. Vad lagen säger vet jag dock inte riktigt.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Tack MrKTM. Intressant att höra om Hawk har ngr synp kring mappningen. Göra egen mapp i bänk är förmodligen "the way to go". Tänkte att om ngn med erfarenheter kunde hävda att det "inte spelar så stor roll" så hade man sparat ngr kronor naturligtvis.

Hittade en intressant firma i H-borg (MP-racing) som har bänk kombinerad med turbin/fläktsystem för att även simulera fartvinden/ramair 0-över 200km/h under mappningen!!! Bör ge bästa verkliga förutsättningar.

Henken: låter bra! då e det bara att byta det genomskinliga mot spegel på min Simpson Bandit.

Mikael
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Tack MrKTM. Intressant att höra om Hawk har ngr synp kring mappningen. Göra egen mapp i bänk är förmodligen "the way to go". Tänkte att om ngn med erfarenheter kunde hävda att det "inte spelar så stor roll" så hade man sparat ngr kronor naturligtvis.

Hittade en intressant firma i H-borg (MP-racing) som har bänk kombinerad med turbin/fläktsystem för att även simulera fartvinden/ramair 0-över 200km/h under mappningen!!! Bör ge bästa verkliga förutsättningar.

Henken: låter bra! då e det bara att byta det genomskinliga mot spegel på min Simpson Bandit.

Mikael
´

Ja de e ju inte precis billigt med motohooliganbox, PCIII/Tuneboy och bänkning...
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tack MrKTM. Intressant att höra om Hawk har ngr synp kring mappningen. Göra egen mapp i bänk är förmodligen "the way to go". Tänkte att om ngn med erfarenheter kunde hävda att det "inte spelar så stor roll" så hade man sparat ngr kronor naturligtvis.

Hittade en intressant firma i H-borg (MP-racing) som har bänk kombinerad med turbin/fläktsystem för att även simulera fartvinden/ramair 0-över 200km/h under mappningen!!! Bör ge bästa verkliga förutsättningar.

Henken: låter bra! då e det bara att byta det genomskinliga mot spegel på min Simpson Bandit.

Mikael

Tjena.
har inte fått på min PCIII än.. kommer dock köra mappningen hos en kille som ja vet är jävligt duktig på det.
har inte ens funderat på några färdiga mappar..

Spegelvisir och tonat kan du köra med...
är som att köra med solbrillor i bilen enligt lagens långa arm! =)
frågade farsan.. han är blå vit =)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
´

Ja de e ju inte precis billigt med motohooliganbox, PCIII/Tuneboy och bänkning...

Dock är det värt varenda krona, när ni väl får provköra kommer ni hålla med :tummenupp ~10hk i hela registret + ljudet gör det "till en ny hoj".
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Kanon! jag är nu övertygad om att bänkning är vägen att gå.

Solbrillor i bilen.... precis vad jag tänkte. Har dock hört att det är förbjudet bla i england. Tänkte bäst att kolla, ibland är inte lagen helt logisk:)

Mikael
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
Varför startar inte min hoj? :(
"Felkod soft 31 eller 32" va innebär de?
 
Last edited:

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Mariehill
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Varför startar inte min hoj? :(
"Felkod soft 31 eller 32" va innebär de?

kolla här http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=10424&highlight=fault+code om det kan vara någon hjälp, eller http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=11072&highlight=fault+codes , alltid bra att vara säker på att batteriet e hundra.
Där står fault codes i hand boken https://www.ktmdealer.net/uploads/models_tech_datasheets/9803H8_OM_EN.pdf men inte 31 eller 32?
Någon annan som vet?
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Varför startar inte min hoj? :(
"Felkod soft 31 eller 32" va innebär de?

Garanterat batteriproblem, alternativt Jord problem. Jag hade lite trubbel med en kabel nere vid batteriet som glappade. Fick dock ingen fel kod men den kunde lägga av mitt i färd för att sedan hoppa igång igen. Vit kontakt med massa kablar. Mitt gissning är som glappkontakt eller helt enkelt kasst batteri. Antar att det är första starten efter vintern? har du underhållsladdat batteriet?


-----
low beam bulb blows, then clock resets, then digital display disappears and tacho sometimes dies but backlight stays on - two code messages - 'soft' in bottom left corner and '32' in bottom right, followed by 'dat' and '101' in respective corners of digital display ('soft' = software and 'dat' = data?) - digital display will then fire up again, then die followed by the two code messages and the cycle is repeated a few times until digital display comes back 'permanently'.
----
I had a similar experience, with a soft 31 and Dat 101. I ended up replacing
the battery. It seemed to have solved the issue. Some people on the forum
suggested these are codes for the battery.
-----------
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
De verkar luta åt de, har iaf var iväg och köpt en ctek laddare så ska koppla på den ikväll. Har startat den en gång sen jag köpte den och batteriet har inte vart underhållsladdat. Hur som hellst kommer jag låta laddaren sitta i nu under vintern.

Vi får hoppas att de är problemet, annars vet i fan va som kan ha hänt, jag menar den har ju liksom bara stått där.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Ctek är kanon! men den kan förmodligen inte rädda ett fruset/trasigt batteri tyvärr. Risken är att batteriet fungerar en stund för att sedan göra samma sak. Måste underhållsladdas under vintern tyvärr :/
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hör och häpna, jag fick leksaker från Lelles idag:)

nemen!!
de nedra kanske som jag avbeställde från lelles, ringde boove, fick tag på ny ÅF, beställde fick och mionterade för en 2 veckor sen? =)
Lelles är snabba.... ;D

fick du reducerat pris?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top