Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
R-kitet som verkar vara KTM powerparts

Japp, det är originaldelar. Tänk på att vända brickorna rätt sen när du stoppar i låskolven. Får man distanserna fel så kommer haken som håller i sadeln att komma liiiite för högt och det blir betydligt mycket svårare att ta bort/sätta tillbaka sadeln.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
nickeluring: jag bad Aaron ta upp MotoHooligan kitet till 40 dollar på "the declaration form" och som used parts. Har funkat super massor m ggr tidigare då jag köpt mkt fr ebay. Dock hade han av ngn outgrundlig anledning satt värdet till 150 dollar så jag fick betala drygt 400 kr (varav 100 i expavg etc) i avg. Lite surt.

Henric: Tack för tipsen! ngt annat att tänka på?
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
nickeluring: jag bad Aaron ta upp MotoHooligan kitet till 40 dollar på "the declaration form" och som used parts. Har funkat super massor m ggr tidigare då jag köpt mkt fr ebay. Dock hade han av ngn outgrundlig anledning satt värdet till 150 dollar så jag fick betala drygt 400 kr (varav 100 i expavg etc) i avg. Lite surt.

Han skrev 150 dollar st på våra(min o mr ktm) när vi beställde också! Fastän vi hade kommit överens om att han skulle skriva 100 dollar för båda.:va
Han bjöd ju iofs på frakten iom att vi beställde 2 st så man ska väl inte klaga..

Ian young rearsets beställda sen är nog det mesta av vinterpysslet färdigt.
Nu väntar man bara på våren:)
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Rallytrimma bettan.

Har ni undersökt alternativen för trim?

Nu har ju 90% av alla SD fått vintermassage, det är leksaker och trim på var och varannan SD.

Jag går och lurar på om jag ska köpa ny cykel eller våldföra mig på min 07a.

Kommer Auto-tune och Powercommander 5 till Superduke? Även till 07or?

Någon som har kollat? Annars får man gå i Nickelurings och Henriks fotspår och mappa one-off.

Egentigen så skulle ett lite sportigare insatsfilter duga eftersom jag inte vågar gasa mer än ordförande i PRO.

/A
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Han skrev 150 dollar st på våra(min o mr ktm) när vi beställde också! Fastän vi hade kommit överens om att han skulle skriva 100 dollar för båda.:va
Han bjöd ju iofs på frakten iom att vi beställde 2 st så man ska väl inte klaga..

Ian young rearsets beställda sen är nog det mesta av vinterpysslet färdigt.
Nu väntar man bara på våren:)

Problemet när man gör så är att paketet försäkras till det värdet som det står på paketet. Dvs om det försvinner så kommer någon att gå back som fan. Kanske därför han inte vågar skriva annat.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Problemet när man gör så är att paketet försäkras till det värdet som det står på paketet. Dvs om det försvinner så kommer någon att gå back som fan. Kanske därför han inte vågar skriva annat.

Japp, det var vad han sa till mig. Skulle han skriva nåt lägre värde så kunde han inte garantera att man får prylarna.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag går och lurar på om jag ska köpa ny cykel eller våldföra mig på min 07a.

såklart du skall Tweaka din Sd . Du kommer aldrig se lika cool ut på någon annan hoj :)

Nu har jag bokat in mig på Gelleråsen den 29 maj .
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
såklart du skall Tweaka din Sd . Du kommer aldrig se lika cool ut på någon annan hoj :)

Nu har jag bokat in mig på Gelleråsen den 29 maj .

1000 kr per hk, jäklar va jag vill pilla men jag VET att jag kan åka sjukt mkt fortare precis som cykeln är idag.

Jag vill också åka men trasslar med inskolning på dagis och jobb och bla bla bla, när fan blev man vuxen?

/A
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jävlar va me roligt.. 3 KTM RC8R på startgriden iår i Pro Superbike!!
Nylund, Ockerfelt och Holland!
fifan.. iår kommer orange att lysa utmed banorna!
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Hejsanhejsan.

På lördag skiter jag i vintern å börjar brassa, här i Götet borde det gå bra. Om ett par bombrepor är det dags för service, som jag kommer att göra själv. Då jag vill vara grundligare än vilken verkstad som helst har jag en undran:

Eftersom det är omöjligt att inte slanga med denna modell undrar jag hur mycket stryk styrlagren egentligen tar. Min har snart gått 1600 underbara mil och jag får väl erkänna att jag inte alltid lyckats droppa ner den lugnt och försiktigt efter ett framhjulslyft. Är det idé att byta styrlagren eller känns det som överkurs? Jag märker inget slitage, men då man gör det har det sen länge gått för långt antar jag. Ska jag behöva riva skiten å leta efter mikroskopiska märken i lagerrullarna? Är de möjliga att se? Jag blir nervös, tänk om jag hittar sprickor i styrkronan, då är det ju tvärkört. Är jag överdrivet paranoid?

Är det nån som bytt styrlager på sin? Efter hur många mil? Tips, erfarenheter??
 

kawa1

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2010
Ort
göteborg
Hoj
07
Hejsanhejsan.

På lördag skiter jag i vintern å börjar brassa, här i Götet borde det gå bra. Om ett par bombrepor är det dags för service, som jag kommer att göra själv. Då jag vill vara grundligare än vilken verkstad som helst har jag en undran:

Eftersom det är omöjligt att inte slanga med denna modell undrar jag hur mycket stryk styrlagren egentligen tar. Min har snart gått 1600 underbara mil och jag får väl erkänna att jag inte alltid lyckats droppa ner den lugnt och försiktigt efter ett framhjulslyft. Är det idé att byta styrlagren eller känns det som överkurs? Jag märker inget slitage, men då man gör det har det sen länge gått för långt antar jag. Ska jag behöva riva skiten å leta efter mikroskopiska märken i lagerrullarna? Är de möjliga att se? Jag blir nervös, tänk om jag hittar sprickor i styrkronan, då är det ju tvärkört. Är jag överdrivet paranoid?

Är det nån som bytt styrlager på sin? Efter hur många mil? Tips, erfarenheter??

Vad gäller sprickor i styrkronan är det lite svårt att svara på.
Sprickor kan jag garantera dig att det finns på din styrkrona, men de är så pass små att det inte utgör någon fara. Dessutom lär du inte kunna se dem med blotta ögat.
Med mycket otur dock, så kan ett mikropskopiskt "ofarlig" spricka växa sig större ifall den befinner sig t.ex. på ett ofördelaktig område på detaljen där spänningskoncentrationer uppstår. Detta t.ex. när du slår i hårt på marken med framhjulet upprepade gånger. Sprickbildning börjar som regel vid kanter, hörn och ytor med grov ytjämnhet. I fallet av en styrkrona, speciellt vid gafflarna. Ovanämnda är de ofördelaktiga områdena jag syftar på.
Oftast är det ingen fara, men det skadar inte att hålla koll på grejerna.

Vad gäller styrlager byt bara när du börjar känna att det är dags. Lyft upp framhjulet i luften så att det är ledigt och utan belastning. Vrid sedan styret från styrstopp till styrstopp, känner du att du kan göra det utan problem så att styrets vridning inte "hugger" till eller gör motstånd så är det bara att fortsätta köra.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ugh , va och kika på Kompisens nya, hoj Ducati Streetfighter s .

Riktigt läcker med lite pimp och pipor och vilket ljuud hehe .

Nästan ,bara nästan att man blev lite avis :)

Nu får värmen komma !
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Tack för tipsen angående styrlagret. Jag bli nojjig och mår dåligt när jag inte får brassa, inbillar mig en massa saker. :näsblod

Men idag tog jag äntligen premiärturen :banana:tuttar
Det var kallt å blött och med mitt blanka bakdäck gick det mest på sladd hela tiden :gnissla Hysteriskt roligt i alla fall :D

Närmast blir det nya däck, kört på BT016 men dom vågar man ju inte köra med längre efter att ha läst nya Bike. Det blev ju en lowsider med dom i somras, fast det kanske mest var mitt fel. Pirelli Diablo Rosso ska det tydligen vara, jag hade tänkt BT003 men nu vete fan. :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top