Nickeluring
Lurig som få...
mioh02: Hur gick det med tullen på Moto boxen?
R-kitet som verkar vara KTM powerparts
nickeluring: jag bad Aaron ta upp MotoHooligan kitet till 40 dollar på "the declaration form" och som used parts. Har funkat super massor m ggr tidigare då jag köpt mkt fr ebay. Dock hade han av ngn outgrundlig anledning satt värdet till 150 dollar så jag fick betala drygt 400 kr (varav 100 i expavg etc) i avg. Lite surt.
Han skrev 150 dollar st på våra(min o mr ktm) när vi beställde också! Fastän vi hade kommit överens om att han skulle skriva 100 dollar för båda.
Han bjöd ju iofs på frakten iom att vi beställde 2 st så man ska väl inte klaga..
Ian young rearsets beställda sen är nog det mesta av vinterpysslet färdigt.
Nu väntar man bara på våren
Problemet när man gör så är att paketet försäkras till det värdet som det står på paketet. Dvs om det försvinner så kommer någon att gå back som fan. Kanske därför han inte vågar skriva annat.
Jag går och lurar på om jag ska köpa ny cykel eller våldföra mig på min 07a.
såklart du skall Tweaka din Sd . Du kommer aldrig se lika cool ut på någon annan hoj
Nu har jag bokat in mig på Gelleråsen den 29 maj .
En liten film från Motegi igår.
Svinkallt och snorhalt men kul ändå
...
Någon som har kollat? Annars får man gå i Nickelurings och Henriks fotspår och mappa one-off.
/A
Förklara för en oinvigd vad som menas med one-off?
Hejsanhejsan.
På lördag skiter jag i vintern å börjar brassa, här i Götet borde det gå bra. Om ett par bombrepor är det dags för service, som jag kommer att göra själv. Då jag vill vara grundligare än vilken verkstad som helst har jag en undran:
Eftersom det är omöjligt att inte slanga med denna modell undrar jag hur mycket stryk styrlagren egentligen tar. Min har snart gått 1600 underbara mil och jag får väl erkänna att jag inte alltid lyckats droppa ner den lugnt och försiktigt efter ett framhjulslyft. Är det idé att byta styrlagren eller känns det som överkurs? Jag märker inget slitage, men då man gör det har det sen länge gått för långt antar jag. Ska jag behöva riva skiten å leta efter mikroskopiska märken i lagerrullarna? Är de möjliga att se? Jag blir nervös, tänk om jag hittar sprickor i styrkronan, då är det ju tvärkört. Är jag överdrivet paranoid?
Är det nån som bytt styrlager på sin? Efter hur många mil? Tips, erfarenheter??
Är jag överdrivet paranoid?
Närmast blir det nya däck, kört på BT016 men dom vågar man ju inte köra med längre efter att ha läst nya Bike.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |