Har vi några runt gbg trakterna som är sugna på att åka lite ihop framöver? Skulle vara riktigt sköj.
Ja,,på tiden Älggubben grattis !
Ska byta Olja inann det är dax o gasa fett ...Vilken olja rekomenderas förutom Motorex..?
Idag blev den officiella premiärturen till jobbet inne i Stockholm. Nu har säsongen börjat och hornen skavde direkt inne i hjälmen.
Hur lång tid tar det att justera TB om man inte har pillat på dem innan? Kommer ihåg att det finns en utförlig beskrivning tidigare i tråden men har inte klart för mig hur det gick till - skall söka efter det men behöver tidsuppskattning innan jag börjar låna verktyg och startar.
Fredrik
Oki Hund Då är jag på rätt väg med denna då "Shell Advance Ultra 4 till 4-Takts MC" rekomenderas av Yamaha tex...119 kr/L .
Byter du bara Oljan vid 325 eller tar med filter ?
45min om du är lite händig, så 1h 30min för dig
Jag har en Carbtune du kan få köpa om du är sugen?
Jag kör sedan -09 OK/Q8 SBK-olja.. 1400 pix för 20L, och så 325 mils intervaller på bytena. Bättre OCH billigare än dyr bra (bättre) olja.
*tips*
Då var det beställt!!!
Wiiie vad jag ska bromsa och hänga i sommar!
Att snåla med olja är som att snåla med däck – sviiider illa i skinnet om det skiiiter sig...
Jag beställde med i går. Så nu får vi se vem som är snabbast på sviestad Nästa söndag är väl första trafikövningen!
Att byta olja dubbelt så ofta som rekommenderat är väl inte att snåla? Eller missade jag nåt nu?
Går väl inte att jämföra olja med däck heller ..
Har vi några runt gbg trakterna som är sugna på att åka lite ihop framöver? Skulle vara riktigt sköj.
Ligger nåt idet, förstås
Tänker så här: 30-40 öre extra per mil som en kvalitetsolja kostar är en bra investering, nez pa?
Har alltid gjort "mellanservice-byten" med Motorex/Motul inkl filter, mest för att det "känns bra" att ha koll på grejorna. Men om det kan föras i bevis att det är totalt meningslöst lägger jag gärna 800 pix på nåt roligare
Jo, det är just det...Jag har alltid kört med Motorex/motul men har en känsla av att tex Shell Advance Ultra 4 till 4-Takts MC är precis lika bra och man blir lite lurad av att pröjsa nästan det dubbla ....
Visst ja , som jag skrev innan så kör Yamaha med Shell`s olja i sina hojar tex r1 så ...
Går väl inte att jämföra olja med däck heller ..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|