Superduke-tråden

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Ingen kommentar :glömdet



Kan ligga något i det, men jag har så svårt med att ha speglarna på styrändarna.

Jag får hitta några smidigare och lägre speglar för org fästerna

skit i backspeglar.. snyggare utan.. vrid på huvvet istället =)

Henke: ska bli kul att se den i sommar.. ska du köra Gelleråsen så ska ja komma å kika på dig å glappa lite käft i depån =)
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
sitter här i halvfyllan o spånar om man ska byta framdrev?
bytte till 40 bak från (tror det va 38orginal) är det 17 org fram?
vad är optimalt om man vill nöta bakdäck utan att byta kedja?
fifan va gött det är med första-rundan för i år:yoparty
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
skit i backspeglar.. snyggare utan.. vrid på huvvet istället =)

Henke: ska bli kul att se den i sommar.. ska du köra Gelleråsen så ska ja komma å kika på dig å glappa lite käft i depån =)

Jag kommer finnas en del på Åsen i sommar. Första gången den 16-18/4.
Hoppas isen har släppt :Bugar

Du hittar mig med en gul väst på. Vore kul om du kom förbi.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inskickat av Mooseman
Ligger nåt i det, förstås...

Fast frågan är om mitt chey-åk är så mycke bättre Grymt kul att du fått fatt på en SuperDuke också
Uppladdade bilder

Smaken e som baken hehe.


Inskickat av Mr KTM
Blev skitbra dedär!!
Släng bort backspeglarna och på med en spegel på styränden så e den färdig

Kan ligga något i det, men jag har så svårt med att ha speglarna på styrändarna.

Man vänjer sig ..Jag kör men enbart vänster det räcker iom den är konvex i glaset så du ser "brett" bakåt . Nackdelen är att allt blir så smått, men som sagt man vänjer sig .
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Diodblinkers....

Hej Hopp!

Fick för mig att jag skulle byta ut blinkersarna på min SDR...
I bak funkerar det klockrent, blinkar visserligen lite snabbt men det brukar avhjälpas med med rätt motstånd. (sitter ett motstånd/blinkers i bak men gissningsvis inte tillräckligt.. ehh... motsrävigt?)

Men... I fram blinkar det inte alls... inte en endaste tillstymmelse av blink... Jag har inga motstånd fram, kan det vara det som är felet?

Någon som bytt till diodblinkers runt om? :va
Vilken typ av motstånd har du använt i sådant fall??:Bugar

Tusen tack!

issi-meck-tant...

Hej Hopp!

Fick för mig att jag skulle byta ut blinkersarna på min SDR...
I bak funkerar det klockrent, blinkar visserligen lite snabbt men det brukar avhjälpas med med rätt motstånd. (sitter ett motstånd/blinkers i bak men gissningsvis inte tillräckligt.. ehh... motsrävigt?)

Men... I fram blinkar det inte alls... inte en endaste tillstymmelse av blink... Jag har inga motstånd fram, kan det vara det som är felet?

Någon som bytt till diodblinkers runt om? :va
Vilken typ av motstånd har du använt i sådant fall??:Bugar

Tusen tack!

issi-meck-tant...

Jooo... jag har precis budat hem ett par Vortex Adjustable Rear Sets på e-Bay, Någon som har erfarenhet av såndana?? bra eller anus?

/issi
 
Last edited:

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Fast frågan är om mitt chey-åk är så mycke bättre :gnissla Grymt kul att du fått fatt på en SuperDuke också :tummenupp

Ser ju galet hårig ut, trots allt roza...:tummenupp
Men som jag kommer ihåg den från ditt garage i höstas var att fälgar mm var blå...?
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Hej Hopp!

Fick för mig att jag skulle byta ut blinkersarna på min SDR...
bla bla bla......

Problemet löst....
I fram så skulle det vara gul-->svart och brun-->svart..

Alltså inte svart-->svart och brun-->gul som man lätt kunde tro :gnissla
Köpte motstånd på Bilbuttriks oxå, fula men funka fin-fint :D

/issi
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hallå,

Jag har sprillans nya kraschpuckar till svingen som jag inte ska behålla. Oöppnad förpackning, märke - Coyotemoto.
150 pickadoller.
 

Bifogat

  • Svingpuckar.jpg
    Svingpuckar.jpg
    14.9 KB · Visningar: 75

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hallå,

Jag har sprillans nya kraschpuckar till svingen som jag inte ska behålla. Oöppnad förpackning, märke - Coyotemoto.
150 pickadoller.

Passar dem Duken (och inte RC8 om de är olika) så är det taget!

PMa kontonummer så får du en adress om det går bra för herrn!?


/ Johnnie
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag har en hel kasse svart el-tejp som blev över sen jag bytte till krympslang (i samband med blinkersbytet)

Vill du ha tillbaka den!??! :hihi

/issi

Haha! :D
Jag misstänker att det var den förrförre ägaren som tejpade. Men om inte han vill ha tillbaka tejpen så kan jag ta den. :tungan
Bra jobbat med krympslang förresten. Snyggt! :tummenupp
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Så var det äntligen gjort!! Motohooligan och R-bakdel. Tycker själv att den blev grymt snygg med combon orange och mattsvart. Hö block-off plate var grymt pillig att få dit...
Har en fråga till er som bytt luftburken. Har ett litet "visslande" ljud runt 2500-3000 framförallt vid gas avslag. Har checkat block-off men där är det tätt. Det kanske är helt normalt iom öppnare luftburk?
Nu är det bara nummerskylt o blinkers som skall fixas till. Dom snyggaste alt är ju skylt inne i hjulhuset el mindre skylt. Ngn som vet vad böteslappen blir av nitisk polisman??
 

Bifogat

  • dukke1.jpg
    dukke1.jpg
    176.3 KB · Visningar: 122
  • dukke2.jpg
    dukke2.jpg
    167.3 KB · Visningar: 124

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Så var det äntligen gjort!! Motohooligan och R-bakdel. Tycker själv att den blev grymt snygg med combon orange och mattsvart. Hö block-off plate var grymt pillig att få dit...
Har en fråga till er som bytt luftburken. Har ett litet "visslande" ljud runt 2500-3000 framförallt vid gas avslag. Har checkat block-off men där är det tätt. Det kanske är helt normalt iom öppnare luftburk?
Nu är det bara nummerskylt o blinkers som skall fixas till. Dom snyggaste alt är ju skylt inne i hjulhuset el mindre skylt. Ngn som vet vad böteslappen blir av nitisk polisman??

Det visslande ljudet är helt normalt. Finns massa trådar om det på superduke.net.
Tror böterna e på 1500:- för skylten. Körde med skylten i hjulhuset förra året och blev stoppad men slapp böterna sån tur va. Jag gjorde en egen skylthållare och flyttade bak skylten igen för att slippa dra ögonen till sig.
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Köpte motstånd på Bilbuttriks oxå, fula men funka fin-fint :D

/issi

Ett tips är ju annars att skita i dom där fula stora motstånden och köpa ett blinkersrelä som är anpassat för LED-blinkers. Det gjorde jag (efter att ha meckat med motstånd, eltejp och krympslang). Blev mycket bättre!

Relät kostar 200 pix på närmsta hojbutik.
http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=24960
1-100W är nyckelordet

Reläet passar naturligtvis inte i hållaren men går ganska lätt att fästa med ett buntband. Hojens relä har två anslutningar men det du köper har tre men man får med en konverter så man ansluter den tredje sladden till jord som också finns i lamphuset (i alla fall på min SMR)
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Ett tips är ju annars att skita i dom där fula stora motstånden och köpa ett blinkersrelä som är anpassat för LED-blinkers. Det gjorde jag (efter att ha meckat med motstånd, eltejp och krympslang). Blev mycket bättre!

Relät kostar 200 pix på närmsta hojbutik.
http://www.lellesmcdelar.se/product_info.php?products_id=24960
1-100W är nyckelordet

Reläet passar naturligtvis inte i hållaren men går ganska lätt att fästa med ett buntband. Hojens relä har två anslutningar men det du köper har tre men man får med en konverter så man ansluter den tredje sladden till jord som också finns i lamphuset (i alla fall på min SMR)

Tack, men de fula motstånden ligger bra inne vid framlampan, där finns det gått om plats och syns inte...

Motstånden på bilbuttriks kostar 34,90 kr :tummenupp

/issi
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Tack, men de fula motstånden ligger bra inne vid framlampan, där finns det gått om plats och syns inte...

Motstånden på bilbuttriks kostar 34,90 kr :tummenupp

/issi

Jo visst är det så, jag testade och lät dem vara på rätt länge och motstånden blev inte sååå himla varma men det finns en liten risk att de smälter isoleringen och så har man kortis. Jag hade motstånd bak också och det var mest de jag ville bli av med för det är rätt trångt där.
Det kostade 200 pix totte, för motstånden hade jag redan så det känns inte som något stort problem.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top