service
Jag skulle precis göra stora servicen på min eftersom garantin gått ut, men är väl inte riktigt klar än..
Främre ventilkåpa var det inga problem att få bort efter att man plockat bort kylare och oljetank. Gick bra att mäta ventilspelet med bladmått. (0.10 lätt, 0.15 motstånd, 0.20 omöjligt på insuget kändes bra. same same but different ut.)
Bakre ventilkåpa fick jag inte bort helt utan att behöva plocka bort luftburken å det ville jag slippa. Jag vete fasen hur den sitter fast, finns nog många här som vet.. Iaf fick jag loss ventilkåpan så pass att jag kunde mäta. Då alla ventilspel var som de skulle efter att ha mätt hundra gånger satte jag ihop den igen med nya filter, olja å vatten, bytte luftfilter mot ett tvättbart hiflo. Jag passade på att plocka bort sassen, klippte ut två plåtar i alu å lite klet så blev det tätt, lätt, och ser skapligt ut (får återkomma med bilder). När jag starta den lät jag den gå 15 min på tomgång.
Plockade sen isär bromsarna, de släppte inte som de skulle. Gjorde rent, smörjde upp och bytte bromsvätska. 3 mm kvar på bromsbeläggen, dags att byta i sommar..
Ska närmast byta gaffelolja. Ska passa på att känna på styrlagret, kanske pilla isär å smörja upp. Flyttade fotpinnarna också med cycle control rearset adjusters. Bra som fan att kunns justera fotpinnarna så de passar mitt rakare crosstyre.
Varit ute å brassat två dar nu, tycker hojen går som en raket som vanligt.. Provkörde en daytona 675 och en 690 SMR idag, men inget är så brutalt som superduken.