Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Provkörde en -05 superduke för första gången i helgen, den hade problem att få i ettan, man var tvungen att vara väldigt bestämd och nästan stampa/trycka i den, även med kopplingen helt intryckt.

Är detta standard på duken eller ska jag hålla mig borta från detta ex.?



Mjäää , har hojen stått länge och inte vart varmkörd så kan du testa att "pumpa" kopplingen lite så ska 1an slinka i utan klonk eller tröghet .

Mvh
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Min temp mätare verkar ha ballat ur visade 100 grader när jag startade hojen och sen när jag var ute visade den över 100 hela tiden men allt annat med hojen var normalt.
Kylar vattnet var inte speciellt varmt, och hojen går som den ska.

Fler som varit med om liknande??


:va

Var precis ute i garaget och slog till tändningen och temp mätaren visar 113 ´c. Hojen har inte varit igång sen igår:va.

Ingen annan som varit med om detta?????
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Mjäää , har hojen stått länge och inte vart varmkörd så kan du testa att "pumpa" kopplingen lite så ska 1an slinka i utan klonk eller tröghet .

Mvh

Det finns ett konstruktionsfel på de tidiga modellerna av slavcylindern till Superduke. Slavcylindern som trycker in stången till kopplingen spricker och läcker olja och slutligen så slutar kopplingen att fungera. Du kan göra dig uppmärksam på att så inte är fallet i alla fall. I mitt fall märkte jag bara att kopplingen slutade fungera.

De har åtgärdat detta med en ny konstruktion för slavcylindern från -07 och framåt.

En ny slavcylinder kostar ca 1500 kr.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det finns ett konstruktionsfel på de tidiga modellerna av slavcylindern till Superduke. Slavcylindern som trycker in stången till kopplingen spricker och läcker olja och slutligen så slutar kopplingen att fungera. Du kan göra dig uppmärksam på att så inte är fallet i alla fall. I mitt fall märkte jag bara att kopplingen slutade fungera.

De har åtgärdat detta med en ny konstruktion för slavcylindern från -07 och framåt.

En ny slavcylinder kostar ca 1500 kr.

Var inte det en garati-recall?
 

zajt

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
KTM 640 SM.Kawasaki VN 1600,KTM Super Duke-R,
dekaler

Någon som har en bra länk eller tips på dekaler till plasten som passar till spd-r.
tänkte införskaffa något nytt..istället för svart/orange.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tyclkte väl det, hade för mig att det var det Ragnar gjorde redan när jag hämtade den från första början.



Inte slavcylindern, inte vad jag vet i alla fall?? Inget jag hört om vad det gäller garantireparationer heller efter vad jag kollat upp. Förra säsongen var det flera vars slavcylinder pajjade här i tråden. Jag hade uppe detta med KTM. De påstod att det inte var något fel utan att min hoj förmodligen var bankörd och att de tagit av kåpor och mätare innan jag köpt den därför den var "utsliten". Blev jävligt förbannad av deras bemötande. De säljer ju eftermarknadsslavcylinder til den hojen, det gör man väl inte för skojsskull om de inte går sönder. Men han påstod att andra vill alltid tjäna pengar på delar. Men man byter itne ut slumvisa delar på hojen som har perfekt funktion.

Jag beställde ett eftermarknadssystem som tog flera veckor att få hem under min semester. :död



Ingen som har mer tips ang stora servicen eller priser från andra ställen?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Jag kollade upp lite olika försäkringsbolag angående försäkring till min SD. Här är Ifs offert. :3freak:död
 

Bifogat

  • If offert.jpg
    If offert.jpg
    19.8 KB · Visningar: 113

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag kollade upp lite olika försäkringsbolag angående försäkring till min SD. Här är Ifs offert. :3freak:död

Du ska vara nöjd med den, min offert landade på 120 000 + (iofs när jag bodde på Sveavägen)

Här i skogen betalar jag 2 tallkottar och 4 lingon.

Hämtat pärlan än?

/A
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag kollade upp lite olika försäkringsbolag angående försäkring till min SD. Här är Ifs offert. :3freak:död

Den var inte att leka med!
Jag betalar 3600 per år med halvförsäkring hos bilsport/MC (och de hade höjt till i år). Gillar inte att gynna försäkringsbolag, men det är ju klart att det kan bli dyrt om man har otur!
Men hittills har jag sparat in typ värdet av en hoj på lägre premie under 10 år.
I bland är det dock skönt att bo i skogen...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top