Superduke-tråden

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Bling....

Det har efterfrågats bilder på nya blinkersarna som jag satte på SDR:en.
Jag har satt på E-märkta och gummiupphängda rackare som iallfall jag tycker passar fin-fint :)

En bild på min "handväska på styret" också, mycket smidig för körkort mobil och nycklar. (har inte en endaste ficka på mitt skinnställ och är trött på att ha körkortet i BHn...)

OCH igår fick jag en fin överaskningspresent av maken oxå... :tummenupp
Lite mjukare, mycket snyggare :tungan


Så här kommer några bilder...


/issi
(jag kan blinga hur mycket jag vill utan att bli kallad gej för jag är tjej :tuttar )
 

Bifogat

  • IMG00049-20100415-2115.jpg
    IMG00049-20100415-2115.jpg
    183.7 KB · Visningar: 92
  • IMG00055-20100415-2139.jpg
    IMG00055-20100415-2139.jpg
    174.1 KB · Visningar: 82
  • IMG00053-20100415-2116.jpg
    IMG00053-20100415-2116.jpg
    163.9 KB · Visningar: 114
  • IMG00052-20100415-2115.jpg
    IMG00052-20100415-2115.jpg
    164.6 KB · Visningar: 113
Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Det har efterfrågats bilder på nya blinkersarna som jag satte på SDR:en.
Jag har satt på E-märkta och gummiupphängda rackare som iallfall jag tycker passar fin-fint :)

En bild på min "handväska på styret" också, mycket smidig för körkort mobil och nycklar. (har inte en endaste ficka på mitt skinnställ och är trött på att ha körkortet i BHn...)

OCH igår fick jag en fin överaskningspresent av maken oxå... :tummenupp
Lite mjukare, mycket snyggare :tungan


/issi
(jag kan blinga hur mycket jag vill utan att bli kallad gej för jag är tjej :tuttar )



Säger som jag sa till Göran:
Blev skitbra dedär!!
Släng bort backspeglarna och på med en spegel på styränden så e den färdig:yoparty
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
RG tailtidy inkl blinkers bytes mot...

Nån som har ett komplett originalkablage till originalhäcken (med de små vita kontakterna till blinkers och nummerskyltbelysning inkl lampsockel) som tar onödig plats i garaget?

Jag ska plocka bort den RG tail tidy inkl led-miniblinkers, led-skyltbelysn och rätta motstånden som sitter på min hoj och smacka dit originalet, men saknar prylarna enligt ovan.

Så om du vill ha en komplett RG-häck och samtidigt rensa lite i lådorna – skicka ett PM asap:tummenupp
/Lars
 

Bifogat

  • RG TAIL.JPG
    RG TAIL.JPG
    15.2 KB · Visningar: 55
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ledsen om jag frågar om nått som redan tagits upp tidigare i denna tråd.

Det e så att jag e sugen på å köpa mig en 990 Superduke R 2010.
Till 100mila-servicen skall givetvis orginalburkarna bort.
Jag e jäkligt intresserad av HP Corse svarta burkar Men shit va svårt det var å hitta info och bilder på dom när dom sitter på en R modell.
Det jag undrar är hur dom låter,passar på SDR,kvaliteten,passar dom ihop med tail-tidy,å om det finns nån återförsäljare i Sverige?


Enda bilden jag hittat
197_2.jpg

Men dock inte på en R
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Det har efterfrågats bilder på nya blinkersarna som jag satte på SDR:en.
Jag har satt på E-märkta och gummiupphängda rackare som iallfall jag tycker passar fin-fint :)

En bild på min "handväska på styret" också, mycket smidig för körkort mobil och nycklar. (har inte en endaste ficka på mitt skinnställ och är trött på att ha körkortet i BHn...)

OCH igår fick jag en fin överaskningspresent av maken oxå... :tummenupp
Lite mjukare, mycket snyggare :tungan


Så här kommer några bilder...


/issi
(jag kan blinga hur mycket jag vill utan att bli kallad gej för jag är tjej :tuttar )

Hur har du fixat väskan?
är den lätt att ta av och på?
saknar fickor och är för lat för att lyfta sadeln varenda gång..

Har råkat ut för en jävla konstig grejj...
det har gått ur en bit ur mitt grenrör!
under motorn precis mellan rören vid en svets..
Är det nån som har ett grenrör liggande så pm:a fort i satan gatan.. =)
 
Last edited:

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
gått ur en bit?
kan du inte lägga en svets?det gjorde jag när det sprack i v:ett under sadeln.det är så tunnt gods men det går:)
 

Hojbiten

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 2010
Tjena. Är köpsugen på en Superduke.
Vilken är "bäst"? R:en eller vanlig?
Är motor uppgraderad på -08 till 132 hk?...eller räcker en -07 med "bara" 119hk.Är det stor skillnad på de för övrigt från -07 och nyare.Ni som kör eller kört de båda....skriv gärna vad ni tycker.
Verkar svårt att få tag i beg SDR.
Jag är 187cm lång...funkar det på denna hoj?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag är 187cm lång...funkar det på denna hoj?

186 och inga problem , Sd är väl en an de färre hojar som passar lite längre personer ..

Nickeluring kör Sd och han e så lång att han får ducka när han kör in i en tunnel tex :D

Effekt ..tja man vill alltid ha mer tillslut , men det räcker långt det som finns i tex -07a 120hk .
Från -08 finns det 10 mer pållar på topp som är användbara på tex banåka om man e vass .

Smart lösning av förvaring av mobil och dyl issi :tummenupp
 

Hojbiten

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 2010
R eller inte

fan..beslutsångest. :va var och provkörde...ny superduke -08 idag.var liiiite trött tyckte jag. fick prova en beg superduke r -07 med akra och den kändes ju mer pigg i motor. enl säljaren skulle ny superduke -08 med akra kännas likadan i motorn. vad tror ni om det?? är ju 60 tusen till om man vill ha ny duke r -10. är det värt det.
skall ha bestämt mig till på måndag.....någon som vill råda??
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
fan..beslutsångest. :va var och provkörde...ny superduke -08 idag.var liiiite trött tyckte jag. fick prova en beg superduke r -07 med akra och den kändes ju mer pigg i motor. enl säljaren skulle ny superduke -08 med akra kännas likadan i motorn. vad tror ni om det?? är ju 60 tusen till om man vill ha ny duke r -10. är det värt det.
skall ha bestämt mig till på måndag.....någon som vill råda??

Ingen aning om vad du kört tidigare, men efter att nyligen ha bytt från en 06a KTM 950 SM till en SD 07a i nyskick för 77' (med Akra, puckar, nya däck mm) och är skiiiitnöjd kan jag inte tänka mig att 60 papp till skulle kunna kännas vettigt...:tummenupp
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
fan..beslutsångest. :va var och provkörde...ny superduke -08 idag.var liiiite trött tyckte jag. fick prova en beg superduke r -07 med akra och den kändes ju mer pigg i motor. enl säljaren skulle ny superduke -08 med akra kännas likadan i motorn. vad tror ni om det?? är ju 60 tusen till om man vill ha ny duke r -10. är det värt det.
skall ha bestämt mig till på måndag.....någon som vill råda??

Är sugen på en SDR 2010 Sjukt grymma. Tror att dom står sig rätt bra i pris då beg marknaden e så gott som tom på dom. Kör för fan på en R -10. Ska nog jag göra Men se till å få ett bra pris på 100mila sevicen å slipon på samma gång :tummenupp
 

Hojbiten

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Yamaha R1 2010
Är sugen på en SDR 2010 Sjukt grymma. Tror att dom står sig rätt bra i pris då beg marknaden e så gott som tom på dom. Kör för fan på en R -10. Ska nog jag göra Men se till å få ett bra pris på 100mila sevicen å slipon på samma gång :tummenupp

ja en R -10 med akra mappat och klart 155´...skulle gärna provkört någon innan bara för att jämföra.skulle ju kännas snopet om det inte är så stor skillnad.på en SPD -08 med akra. det kanske räcker gott när man kör på vanlig väg.?SDR kanske mer för banåka?? vill ju gärna göra lätta wheelies med den...bara gasa upp den.

Ingen aning om vad du kört tidigare, men efter att nyligen ha bytt från en 06a KTM 950 SM till en SD 07a i nyskick för 77' (med Akra, puckar, nya däck mm) och är skiiiitnöjd kan jag inte tänka mig att 60 papp till skulle kunna kännas vettigt...:tummenupp

ja det är det jag är lite fundersam på...kanske att kasta pengar i sjön...räcker kanske med en vanlig SPD?
 
Last edited:

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Idag va Cliff Barnes, b0bl00i, Demon, Mattson (990sm) och jag iväg till go-kartbanan i Viskafors (Borås) å körde med BMW-klubben. Regnet hängde i luften hela dagen men vi klarade oss och det blev en helt grym dag.
Fy satan vilken hoj det är, den blir ju bara bättre hela tiden!
Man märkte att det va kallt i marken för jag tror alla av oss hade ordentliga bakhjuls-släpp några gånger men ingen vurpade.
Får passa på å tacka BMW-klubben också ifall någon därifrån läser tråden.
Tack för en trevlig dag!
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
gått ur en bit?
kan du inte lägga en svets?det gjorde jag när det sprack i v:ett under sadeln.det är så tunnt gods men det går:)

Det blev en svetsning.. trodde de skulle vara jävligare att svetsa i men ja gav bort arbetet till en polare.. han fixa de snyggt!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
ja en R -10 med akra mappat och klart 155´...skulle gärna provkört någon innan bara för att jämföra.skulle ju kännas snopet om det inte är så stor skillnad.på en SPD -08 med akra. det kanske räcker gott när man kör på vanlig väg.?SDR kanske mer för banåka?? vill ju gärna göra lätta wheelies med den...bara gasa upp den.

JA du , Den "Vanliga" 120hk är inte sämre om du är orolig för wheelies ...Den har tom mer vrid på mellanregistret ..

Som jag fattat det så har -08 mer toppeffekt och lite sämre mellanregister än -07 och det är mellanregistret som är viktigast till Wheelies :)

Själv vet jag inte vilken jag skulle köpa..beror lite på ekonomin förstås ..Oavsätt så lär du bli mkt nöjd !

I vår har jag bestämt mig för att lära mig växla på slangen ..tröttnat på 2-400m på 2an , lite ialf .

Planen är koppla upp på 2an rätt tidigt slänga i 3an utan koppling nästan direkt , pröva lite idag och fick i 3an utan problem men fega med gasen....måste nötas in .
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
I vår har jag bestämt mig för att lära mig växla på slangen ..tröttnat på 2-400m på 2an , lite ialf .

Planen är koppla upp på 2an rätt tidigt slänga i 3an utan koppling nästan direkt , pröva lite idag och fick i 3an utan problem men fega med gasen....måste nötas in .

Sätt dig så långt bak du kan, dvs överdrivet långt bak, placera fötterna rakt så att du har foten på bakbromsen, raka armar som du stelopererar.
Sen är det bara att gasa, då kommer hojen automagiskt att lyfta framhjulet. Se till att inte böja armarna för att ändra lutningen utan lär dig att göra det med gasen. Sen är det bara att växla på. Precis som du skriver så skall nästa växel i tidigt så att du lugnar ner det hela.
Jo jag vet att körställningen ser patetisk ut men det kan du fixa sedan när du lärt dig gasjusteringen:tummenupp

Håll framhjulet högt!:tummenupp
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
raka armar som du stelopererar.
Hehehe .

Jag har inga problem med att gasa upp han , men tycker det går lättare att växla till 3an om jag kopplar iom det blir mindre "tryck" i maskineriet .. + det går ta upp han tidigare med köpplingen .

Vi får väl ta en slangar-skoladag vid jordbro rakan nån kväll :)
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Wtf !!

Efter dagens lilla tur med min nästan nya 08:a (som jag bara kört ca 40 mil med) såg jag att insatsen i ena ljuddämparen var borta!!

Har någon annan råkat ut för detta?

Borde väl inte vara något problem att få en ny på garantin?
 

Bifogat

  • SD 4.jpg
    SD 4.jpg
    69.2 KB · Visningar: 68

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Var hittar man en singelcuts till en 06a som inte kostar typ 3 lakan som KTMs egen gör? Är jävligt less på touringsadel utseendet....
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top