Superduke-tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har en undran.. mina belägg ifram är på väg att ta slut och ja har kikat lite på billigare alternativ men vet inte om ja vågar chansa på biltema beläggen.. gillar bra grejjor..

Men... vart köper man bra belägg som inte behöver kosta en förmögenhet?
är man småbarnsfar får man optimera sina nöjjeskostnader en aning..

Är inte så intreserad av belägg för över en tusenlapp...
sjukt pris för 8 små pluttar.. call me stupid men nån gång får dom fanimej hänga med i valutans världsinflation..

Kör på biltemas belägg fram nu. Bettet är väl inte detsamma som EBC eller liknande. Mina gnällde även lite en bra stund i början. Mindre nu dock. Skall enligt uppgift vara gold fren som säljs billigt på ebay.com osv.

Läste dock att någon tappat själva belägget då han kört.

Kan nog inte rekommendera dem direkt, men dom funkar, det kan jag säga utan att tveka :)

Köpte mina då jag behövde akut och ingen ktm åf i närheten just då. Skall byta vid löning, denna månad gick pengarna till bilens A/C system...urk :brinnerup
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kör på biltemas belägg fram nu. Bettet är väl inte detsamma som EBC eller liknande. Mina gnällde även lite en bra stund i början. Mindre nu dock. Skall enligt uppgift vara gold fren som säljs billigt på ebay.com osv.

Läste dock att någon tappat själva belägget då han kört.

Kan nog inte rekommendera dem direkt, men dom funkar, det kan jag säga utan att tveka :)

Köpte mina då jag behövde akut och ingen ktm åf i närheten just då. Skall byta vid löning, denna månad gick pengarna till bilens A/C system...urk :brinnerup

ska testa en uppsättning.. gnäller de för jävligt så blir de att byta..
priset är ju oslagbart..
129 spänn för 4 belägg = 258 spänn för hel uppsättning kontra brembo belägg som ligger på 521 spänn för 4 dvs 1042 spänn för hel uppsättning.. hinner köpa 5 uppsättningar biltema belägg på en uppsättning brembo.. då får dom va jävligt dåliga eller förstöra nått om ja ska byta..

ska köpa idag.. återkommer med resultatet.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
hur är försäkringarna på en SD ? om man nu gemför med en modern sporthoj.
Nu är jag bra sugen på att testa en SD o se om man ska byta. Kan man få prova nån vänlig själs hojj så kan du få provköra min gixxer 1000 =)
 

Henken

Guest
32ans nyckel passade utmärkt! :tummenupp

Tänkte även eventuellt investera i kraschpuckar. Är det nån som vill sälja sina alt. tipsa om ett bra & billigt ställe att köpa ifrån?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
hur är försäkringarna på en SD ? om man nu gemför med en modern sporthoj.
Nu är jag bra sugen på att testa en SD o se om man ska byta. Kan man få prova nån vänlig själs hojj så kan du få provköra min gixxer 1000 =)

försäkringen är billigare på en SD.. kolla med bilsport mc.
ja betalar 5800 hel/hel för min.
30+ försäkring.

tyvärr bor du ju halvägs upp i norrland för min del så de blir svårt att bytta hojj =)
 

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
2008 KTM Superduke
Kom och säg hej.

Jag har en mattsvart 08 och kommer åka som instruktör.

Kör du med Motohooligan boxen på era körningar? Inget gnäll på för hög db?
Vi är ju några stycken som har fått titta nära på den fina flaggan på bandagskörningar. Sätta i db-killer hjälper ju inget heller då det är insugsljudet som låter.
Hur som helst,gött låter det iaf....
 

gonzaa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Jag har läst och grundat alla era oerhört konstruktiva och framförallt hövliga svar till mig. Det lönar sig verkligen att fråga de erfarna.

Ni skall ha tack (tror jag lär tacka er senare iaf) för att ha fått mig på andra tankar. Jag sneglar nu mer mot 600-kubiks hållet och det är inte omöjligt att jag testar 690 SMR eller 690SMC. Vore det ett bättre alternativ tro? Om inte så kollar jag även på modell sporthojar, fast det är en annan del och hör inte hemma i SD tråden.

Hursom så tror jag att i nuläget ser fram emot min första superduke men innan dess skall jag skaffa mig mer kött på benen, åtminstone vänta det och nästa år. Sedan får vi se!

Återigen pojkar, grabbar o medelålders pappor. Tack för samtliga svar! :krama
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Kör du med Motohooligan boxen på era körningar? Inget gnäll på för hög db?
Vi är ju några stycken som har fått titta nära på den fina flaggan på bandagskörningar. Sätta i db-killer hjälper ju inget heller då det är insugsljudet som låter.
Hur som helst,gött låter det iaf....

Inga problem än så länge. Jag kör med Leo rör med db-killer i, dock något preppade för lägre ljudnivå.

Sen behöver man ju inte gå på fullt nära förbi mätplatsen.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Införskaffade mig en Superduke -08 i måndags, ska hämta den på lördag tackar för tipsen angående hoj val etc :)
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Tänkte ge mig på en liten europa-sväng nästa vecka med duken, kommer säkert o bli jobbigt, jag vet, men vafan det som inte dödar det härdar ju som dom säger.

Är det nån som har en sån där touring-ruta dom vill bli av med? beroende om det ligger efter rutten så kan man ju köpa den på väg ner, eller om den skickas? beställa från handlare tar för lång tid tyvärr.. =/
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nä gubbarna Hawkis, Cliff och Mr KTM!

Det var snack om en mekardag med tillhörande Älgburgare, vad hände med den?

Jag drar hem till Finnskogarna och jagar älgfärs med Bazooka och Morakniv imorrn.
Carbtunern står Cliff och Mr K för.
Hawkis, du är väl körbar efter olyckan?

Mitt förslag är (utan nån som helst koll på semester för er andra) onsdag den 21 Juli, runt kl 12 nångång.

Vi mekar, äter och fiser, sen drar vi till Falken på kvällskörning.

Hawk, känner du att det blir långt hem finns sovplats i mitt ruckel.

//Demon

PS. Internet finns inte i "busken". Med lite flyt har jag täckning på mobilen, KTM har mitt nummer!

Mors Gubbar
 

zuperior

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Vetlanda
Hoj
Ktm Superduke 990 05:a
Hej.. Nu är det så att jag är sugen på en ktm superduke efter att testat en polares förra året. Min ekonomi styr mot en beg, men spelar de roll vilken årsmodell? vad ska den ha rullat och pris? samt ska man köpa en med effektsystem på eller inte. Risk för bus körd om man köper en med effektsystem på!?

Vad ska man mer tänka på?

Tips uppskattas!

Sen undrar jag vilket försäkringsbolag ni flesta har?

Mvh

Patrik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top