Superduke-tråden

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Är det någon som har bytt styrlager på sin Superduke? Jag har fått för mig att det börjat glappa lite på min hoj. Tycker att det är lite tidigt, efterom den mest är gubbkörd och bara rullat 1300 mil. Eller det kanske går att dra åt lagret lite???
Ska kolla lite närmare på det vid tillfälle.

Ang KTM.dagen så kom jag med, men fick e-posta att jag troligtvis inte kan komma p.g.a tjänsteresa... :huvet Jävla oflyt!!!

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Fick lite lätt oroliga känslor i magtrakten när man besäkte grannlandet i väst (Finland) för fyradagarskurs med SMC i Kemora och SDn började låta illa vid start. Sista dagen gick hojen knappt att få igång då startmotorn gick in och gav ifrån sig en massa skrammel och "drevskrap". Väl hemma ringer man KTMcenter och snackar lite med Ragnar. Ingen återkallelseservice gjord på min 06:a då bl.a. startmotorkopplingen uppdaters (byts ut helt och hållet)... Fick lämna in SDn direkt och hämtade hojen idag en vecka senare. Nu spinner den igång hur fint som helst, startar tom lättare än när jag köpte den! Snabbt och finfint jobb av Ragnar och Co som mitt i semestertider tog sig an min hoj och såg till resten av min semester inte behövde spenderas hojlöst! Enda missen var att de hade sönder kontakten till handtagsvärmaren, men det är ju inte direkt säsong för den just nu ändå ;-)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Fick lite lätt oroliga känslor i magtrakten när man besäkte grannlandet i väst (Finland) för fyradagarskurs med SMC i Kemora och SDn började låta illa vid start. Sista dagen gick hojen knappt att få igång då startmotorn gick in och gav ifrån sig en massa skrammel och "drevskrap". Väl hemma ringer man KTMcenter och snackar lite med Ragnar. Ingen återkallelseservice gjord på min 06:a då bl.a. startmotorkopplingen uppdaters (byts ut helt och hållet)... Fick lämna in SDn direkt och hämtade hojen idag en vecka senare. Nu spinner den igång hur fint som helst, startar tom lättare än när jag köpte den! Snabbt och finfint jobb av Ragnar och Co som mitt i semestertider tog sig an min hoj och såg till resten av min semester inte behövde spenderas hojlöst! Enda missen var att de hade sönder kontakten till handtagsvärmaren, men det är ju inte direkt säsong för den just nu ändå ;-)

Busbra, skönt att det löste sig.

Ångrar att jag inte hade kameran på när du ställde upp österrikarn in i karusellen, saknaden av min SD blev inte mindre efter den uppvisningen.

Vi ses.

/A

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Ja den lät ju lite rasslig där ett tag...:)

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Frågar igen.

Finns det nån som vet vad DB killers till Acra har för diameter?
Någon som kan mäta sina?
Mvh Magnus.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Yipeee - jag har fått en bekräftelse på att även jag har en plats på KTM dagen

Kunde se på mailadresserna att frefeh och Nickeluring också blivit inbjudna....som vanligt när det gäller utskick så får alla se allas mailadresser :)

Fredrik

Edit: Faen.....jag glömde att jag har ju ingen hoj den är ju stulen... kanske kan låna en för provkörning från Ragnar

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag är också bokad, dock lär jag lämna återbud då min röda cykel inte matchar med organge.

/A

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Jag är också bokad, dock lär jag lämna återbud då min röda cykel inte matchar med organge.

/A

Måste man åka KTM....jag kanske byter sort :näsblod om nu Ragnar och försäkringsbolaget pratar i hop sig innan.

Kommer det finnas demohojar där - klart sugen på en RC8 om jag skulle stanna i familjen förstås.

Fredrik

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Busbra, skönt att det löste sig.

Ångrar att jag inte hade kameran på när du ställde upp österrikarn in i karusellen, saknaden av min SD blev inte mindre efter den uppvisningen.

Vi ses.

/A

Lite uppställ kan man ju bjuda på, trodde kameran rullade för fullt ju :gnissla

Jag är dock inte helt nöjd längre med den snabba servicen på KTMcenter... Har fått ett bränsleläckage på tanken från nedre kylvingefästet vänster sida, och det var inte där när jag lämnade in hojen. Går bra så länge skruven är åtdragen men eftersom de lyckades pajja kontakten till handtagsvärmaren som sitter där och jag skulle byta den var jag ju tvungen at ta bort vingen. Gissa om man blev förvånade när det började droppa soppa om skruvhålet! För lång skruv kanske blivit monterad... Blir till att slå KTMcenter en signal imorgon och höra om de har en generallösning på lager! Det löser sig säkert till slut.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln