Superduke-tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08

Bifogat

• DSC_0073.jpg
    DSC_0073.jpg
    217.5 KB · Visningar: 116
  • DSC_0074.jpg
    DSC_0074.jpg
    215 KB · Visningar: 109
  • DSC_0075.jpg
    DSC_0075.jpg
    211.5 KB · Visningar: 108

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Fick även mina nya handtag tack vare tidigare inlägg, beställde från EBAY till kanonpris! tog de korta. Har inte behövt modifiera något utan det tog 10min att montera.

Jag väntar fortfarande på mina ;/

Edit:

Idag fick jag en avi och hämtade efter 30 minuter ut mina grepp, korta svarta med svart justeringsstag. :banana:banana:banana

En liten fråga till er som fått och monterat era. Då det inte står i förpackningen till vilken modell de är hur vet jag att jag fått rätt utan att testa montera dem? Undrar då jag inte har möjlighet att montera greppen förän i helgen. På det bromshandtaget står det F-11 och på kopplingsgreppet står det M-11. Vad står det på era och vet ni hur man kan avläsa om det är rätt? :)

Last edited:

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
Tror inte denna varit upplagd tidigare?? Lite superduke racing fr Laguna Seca

http://gotagteam.com/KTM_Days/Flash_Vid ... 2010b.html

Videon startar direkt på första sidan.
Bra site. Passa på och surfa runt lite. Många tänkvärda mods för bana etc.

Ngn som har KTM Power Parts rearsets? Hur mkt kan flytta fotpinnarna uppåt resp bakåt jämfört med hur orginalpinnarna sitter??

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Jag väntar fortfarande på mina ;/

Edit:

Idag fick jag en avi och hämtade efter 30 minuter ut mina grepp, korta svarta med svart justeringsstag. :banana:banana:banana

En liten fråga till er som fått och monterat era. Då det inte står i förpackningen till vilken modell de är hur vet jag att jag fått rätt utan att testa montera dem? Undrar då jag inte har möjlighet att montera greppen förän i helgen. På det bromshandtaget står det F-11 och på kopplingsgreppet står det M-11. Vad står det på era och vet ni hur man kan avläsa om det är rätt? :)

Skall kolla vad det står på mina. Men alltså beställde du till KTM supderduke så skall det nog vara rätt. Passar några fler hojjar också dock. Du får flytta över två saker från orginalen till de nya, du ser vad som skall flyttas över. Tog som sagt typ 10min :)

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Skall kolla vad det står på mina. Men alltså beställde du till KTM supderduke så skall det nog vara rätt. Passar några fler hojjar också dock. Du får flytta över två saker från orginalen till de nya, du ser vad som skall flyttas över. Tog som sagt typ 10min :)

De ser ut att vara rätt men man vet ju aldrig...ska bli kul att testa montera dem i helgen :) Finishen och kvalitén känns helt okej iaf :tummenupp

Montaget blir nog inga probs men bra att du nämnde att det ska flyttas ver något så att man inte står där och funderar på varför det inte funkar :rolleyes:

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Funderar på att skaffa mig ett regnställ, vill självklart ha ett snyggt och med hål för knäpuckarna. Har fastnat för detta men rädd för att det kommer bli väldigt smutsigt..

http://www.mcweb.se/default.aspx?main=/regnstall-racing-p-5001-c-122.aspx

Alternativen är:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ace/SubProducts/Arlen-Ness-1375-Wet-Race-0001

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...y-XFIT01WH/SubProducts/"Suomy -XFIT01WH-0005"

Någon som har provat ktm-stället eller något av de övriga? Samt vilken storlek ska man ha..kör 50-52 på skinnstället..

Jag måste krypa till korset och erkänna att jag köpte mig ett sådant här ställ på Biltema förra året (f-låt KTM-guden...) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Regnstall-2-delat/ Har dock för mig att jag köpte det del för del men det kostar i alla fall inte skjortan om/när man vurpar. Inte mycket knäskrap för min del när det regnar så jag tar bort puckarna istället för att inte skada stället. Sitter riktigt tajt och bra och det håller tätt ordenligt, ännu så länge. Känns ovanligt bra för att vara Biltema...

Bara dra på sig skinnstället och åka och prova ut ett på närmsta varuhus :)

Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag måste krypa till korset och erkänna att jag köpte mig ett sådant här ställ på Biltema förra året (f-låt KTM-guden...) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Regnstall-2-delat/ Har dock för mig att jag köpte det del för del men det kostar i alla fall inte skjortan om/när man vurpar. Inte mycket knäskrap för min del när det regnar så jag tar bort puckarna istället för att inte skada stället. Sitter riktigt tajt och bra och det håller tätt ordenligt, ännu så länge. Känns ovanligt bra för att vara Biltema...

Bara dra på sig skinnstället och åka och prova ut ett på närmsta varuhus :)

Biltema funkar helt klart dugligt många gånger men när det kommer till ett regnställ är jag ute efter ett sportigt med puckarna framme. Visserligen kör man inte lika hårt när det är vått som torrt men knäskrap på bana blir det ju fortfarande.. :) var inge roligt i höstas att köra bana i spöregn iklädd enbart skinnstället :p

Men ska helt klart ta en titt på Biltema stället, man försöker så långt som möjligt ändå undvika regn som hojåkare...

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Ni som har monterat era eftermarknads broms-/kopplingsgrepp. Gällnade bromsgreppet hur fick ni lös pistongen (?) som skall föras över till de nya greppen? Jag kan inte få lös det på något sätt, tanken är väl att man utan större problem ska kunna ta ur den genom att böja bak bromsgreppet men det saknas ungefär 1 mm innan jag kan göra det...

Edit: problem solved..nu sitter de på plats, är riktigt nöjd får se hur de är att köra med sen om några veckor :)

Last edited:

goffy

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
KTM Superduke 05
Förstår att du saknar den. den gick grymt fint kommer få många roliga mil med den i sommar helnöjd med mitt köp =) hoppas du är lika nöjd med ditt =) Nu väntar man bara på riktigt bra väder så man kan få köra den ordäntligt =)
ååååååhh.. tidig premiär.. här har vi fortfarande snö så man inte kan ta ut hojjen...
insåg inte hur mycke ja skulle sakna min hoj.. hon gick fint va? ;)

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Någon som är bra på TuneECU?

Jag är ingen kung, men lyckades i allafall lägga in Ackramappen i min RC8R.
Ska även mappa om polarns SD -05:a. Fint program tuneecu, felkoder + ärvärden går att läsa ut. Sedan kan man ju göra egna mappar, men då behöver man tillgång till en bromsbänk. Beställde kablar på ebay.co.uk till billig peng. Fick löda och pilla lite själv, men inget svårt. Bra beskrivning finns ju på TuneEcu:s hemsida.

Bifogat

• Min mappning.jpg
    Min mappning.jpg
    71.1 KB · Visningar: 73
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja, superduke.net har ett ganska rejält utbud av trådar om TuneECU också.. Är dock mest intresserad av att göra en snabbkoll på om den inlagda mappen har s.a.s. föregått O2-eliminatorernas funktion och jag därför egentligen inte behöver installera dem.

Någon i Sthlm som skulle kunna göra en dylik koll tro?

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Idag gjordes hojen klar för vårens äventyr. Batteriet är på plats, olja påfyllt, luft i slangarna och soppa i tanken.

Blir premiäråk imorgon, hua vad man längtar!
Obligatoriskt att flasha lite utanför Evas Parley.

Tog även en kortare tur på gatan utanför... njutning garanterad.
:yoparty

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Idag gjordes hojen klar för vårens äventyr. Batteriet är på plats, olja påfyllt, luft i slangarna och soppa i tanken.

Blir premiäråk imorgon, hua vad man längtar!
Obligatoriskt att flasha lite utanför Evas Parley.

Tog även en kortare tur på gatan utanför... njutning garanterad.
:yoparty

Låter inte helt fel att få ta ut SDn, tänk om uppland kunde vara snöfritt och några grader varmare :)

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Funderar på motohooligan airbox och Tuneboy till kommande säsong.
Någon som kör detta på sin Dukke?
Värt pengarna?

Är osäker på hur Tuneboy ska installeras, någon som gjort detta?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Funderar på motohooligan airbox och Tuneboy till kommande säsong.
Någon som kör detta på sin Dukke?
Värt pengarna?

Är osäker på hur Tuneboy ska installeras, någon som gjort detta?

Skicka ett PM till Nickeluring och Henrik är på SH så berättar dom mer.

Båda har bonntrimmat sina SDs.

/A

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende