Superduke-tråden

#88_Daniel

Häng gas!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
Yamaha MT-09 Street Rally-14, Yamaha R1-04 (Bansmiskare)
Bra pris det där:tummenupp

Det va den från halmstad va

Ang puckar så finns det väl något ställe som säljer ett paket med allt till en superduke:va

Ska försöka leta reda på den sidan igen

Sidan låg bland favoriter:tummenupp

Detta kanske kan va något

http://www.coyotemoto.com/products.asp?prodid=52&depid=10

Ja det var i Halmstad. Den låg ute någon timme. Så där gällde det att vara snabb.
Ja de såg väldigt intressanta ut. Det blir nog att jag beställer det paketet. Tack så mycket för tipset...

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Finns ett par inkl jag själv som kör puckar från coyotemoto. Fungerar kanon, inget pill eller meckande då de skall installeras. Enkelt och snygga! :tummenupp

Vissa hade dock problem med lång leveranstid, mina fick jag efter drygt 2v.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag har en svart SD -08. Nothing special så, men jag vill ha orange text istället för silvrig på tankkåpan där det står Superduke. Hur bär jag mig åt? I vilken affär ska jag leta?

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Jag har en svart SD -08. Nothing special så, men jag vill ha orange text istället för silvrig på tankkåpan där det står Superduke. Hur bär jag mig åt? I vilken affär ska jag leta?

Orginal vetesjutton hur man trollar fram men kolla med www.dekaltrim.nu de kan ordna det mesta i kvalitéstickers!

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Byte av drivpaket

Jag ska ut till garaget i helgen för att byta drivpaket, hoppas på premiär men har kanske problem. :huvet

Jag har aldrig kollat men jag antar att framdrevet sitter med en bamsestor vänstergängad mutter, låst med en bricka på nåt sätt.

Hur stor är muttern?

Jag måste nog köpa en stor nyckel till muttern och jag har en bit ut till garaget, så jag hinner inte dit förrän lördag å då vill jag ju få klart det så jag kan brassa :tummenupp

Eller skiter det sig i alla fall för att jag inte har köpt nya bakdrevsbultar?

Jag bytte bakdrev när den nästan var ny och då använde jag samma bultar med ny locktite. Nu är det 2000 mil senare :näsblod

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Nåååå ??

Är det några SD åkare som tänkt sig köra på Gotland 7-10 Juli?

Jag har bokat iaf

Bumpar min egen fråga.

Ngn som tänker stressa sin SD på en "riktig" bana?
Det vi inte har på de långa rakorna får vi försöka ta igen i böjarna :)
Jag ska iaf köra 4 dagar 7,8,9 & 10 Juli´.

Har idag hämtat ut hojen från verkstan med ny acramapp mm.....
Det enda som skall bytas innan Gotland ring är däcken.
Diablo Corsa3 Bla.Bla,Bla är självmordskorvar vid regn & låg temp, Det är iaf mina egna erfarenhetar.................

Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Så tog man sina första 10-12 mil på sd:n i fredags, det kändes rätt nice men jag hoppas det blir mycket varmare snart.
Är det värt pengarna att byta till Slip on? skulle vilja ha den snäppet vassare..begränsningarna på låga växlar är redan bortplockade.

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Så tog man sina första 10-12 mil på sd:n i fredags, det kändes rätt nice men jag hoppas det blir mycket varmare snart.
Är det värt pengarna att byta till Slip on? skulle vilja ha den snäppet vassare..begränsningarna på låga växlar är redan bortplockade.

Byte av framdrev till en kugg mindre är mycket billligare... Men slipon gör ju gott för öronen med.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inskickat av robban_75

Byte av framdrev till en kugg mindre är mycket billligare... Men slipon gör ju gott för öronen med.

-07an har redan det mindre framdrevet som inte -05/06 hade ..

Om du nu inte menar att han ska gå till 15t i fram vilket kan bli lite för mkt tycker jag som körde med ett 40t i bak istället som är på gränsen till att Sd blir lite för "kort" på växlarna ..

Slipon med akkra ger lite mer mellanregister + ljudet så upplevs hojen som en del vassare ;)

Vi ses .

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
2008 KTM Superduke

Byt bakdrev till 40 först och se hur det känns.Enkel och billig mod som ger en ganska mycket roligare hoj.
Akra mappen+slip on tyckte jag inte gjorde så hemskt mycket skillnad om jag ska va ärlig(förutom det underbara ljudet).
Nåt som däremot gör en JÄVLA skillnad är att slänga på en Motohooligan box+ slip on och mappa med tuneboy. Men det kostar ju några kr och är lite pill.

Hur som helst, hade jag köpt en ny SD idag och inte haft så mycket pengar att lägga på den,hade jag börjat med att byta bakdrevet.

mina 3 spänn:tummenupp

Last edited:

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Byte av drivpaket

Jag tog precis premiären med det nya drivpaketet så jag kan besvara mina egna frågor sen tidigare. :tummenupp

Muttern på utgående axel är lika stor som bakaxelmuttern så originalverktyget passade. Min mutter kunde jag skruva bort för hand efter att jag knackat loss låsbrickan, kändes inte helt säkert :näsblod

Bakdrevsbultarna gjorde jag duktigt rena och använde ny locktite, den blå.

Jag kör nu med 16-41, hade tidigare 16-40. Lite skillnad tyckte jag mig märka, men det var blött på vägarna så det spann mest...

DSC00002.jpg DSC00008.jpg DSC00010.jpg

Pimpigt värre :tungan

Övre krashpuckar, sas-plattor och butterflies är på väg från MotoHooligan, sen går resten av budgeten till bana, däck och soppa :yoparty

Last edited:

-Robban-

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
2008 KTM Superduke
Jag tog precis premiären med det nya drivpaketet så jag kan besvara mina egna frågor sen tidigare. :tummenupp

Muttern på utgående axel är lika stor som bakaxelmuttern så originalverktyget passade. Min mutter kunde jag skruva bort för hand efter att jag knackat loss låsbrickan, kändes inte helt säkert :näsblod

Bakdrevsbultarna gjorde jag duktigt rena och använde ny locktite, den blå.

View attachment 332307 View attachment 332309 View attachment 332308

Pimpigt värre :tungan

Övre krashpuckar, sas-plattor och butterflies är på väg från MotoHooligan, sen går resten av budgeten till bana, däck och soppa :yoparty

Mycket snyggt!:tummenupp

Fan vad sugen man blir.
Är det ktm:s egna grejer eller var har du handlat??
Svart kedja= snyggt

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Mycket snyggt!:tummenupp

Fan vad sugen man blir.
Är det ktm:s egna grejer eller var har du handlat??
Svart kedja= snyggt

Tack :) Det oranga blinget börjar gå överstyr, funderar på att ta bort fälgstripen, men har hört att det går snabbare med orange :rolleyes:
Tyck gärna till :)

Kedjan heter blackchain, ktm powerparts, dreven från samma ställe.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag tog precis premiären med det nya drivpaketet så jag kan besvara mina egna frågor sen tidigare. :tummenupp...

Snyggt! En fråga, hur styva är dina fotstöd i kolfiber? Har funderat ett tag på såna då jag tycker att de vanliga i plast både är minder snygga samt aningens mjuka när man ska förankra sig ordentligt på bana. Det bästa är väl några i metall men har inte hittat några vettiga :(

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
Bumpar min egen fråga.

Ngn som tänker stressa sin SD på en "riktig" bana?
Det vi inte har på de långa rakorna får vi försöka ta igen i böjarna :)
Jag ska iaf köra 4 dagar 7,8,9 & 10 Juli´.

Har idag hämtat ut hojen från verkstan med ny acramapp mm.....
Det enda som skall bytas innan Gotland ring är däcken.
Diablo Corsa3 Bla.Bla,Bla är självmordskorvar vid regn & låg temp, Det är iaf mina egna erfarenhetar.................

Jag är också anmäld:)

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Snyggt! En fråga, hur styva är dina fotstöd i kolfiber? Har funderat ett tag på såna då jag tycker att de vanliga i plast både är minder snygga samt aningens mjuka när man ska förankra sig ordentligt på bana. Det bästa är väl några i metall men har inte hittat några vettiga :(

De är inte speciellt styva. De sviktar en del när man klämmer till, men det är inget jag stör mig på, fast vi har väl alla olika körstil... Kolla om inte Rizoma har i alu, de har iaf hela jätteporriga fotpinnssatser. http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
De är inte speciellt styva. De sviktar en del när man klämmer till, men det är inget jag stör mig på, fast vi har väl alla olika körstil... Kolla om inte Rizoma har i alu, de har iaf hela jätteporriga fotpinnssatser. http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html

Okej tackar för ett snabbt och bra svar. Då står jag över ett köp av såna och skaffar isf hellre helt nya fotpinnar och stöd :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln