Hur anger ktm sin effekt? Motoreffekt eller på hjulet?
Så då är det ny olja i moppen och ett acra monterat... Var precis ute i det underbara vädret och njöt av avgassången och värmen ett tiotal mil, nu längtar man efter semestern ordentligt.
Förresten... Hur anger ktm sin effekt? Motoreffekt eller på hjulet? För nu ska jag svära lite i kyrkan men upplevelsen är att effekten inte känns så mycket mer än i min gamla er6a . lite mer men inte mycket...
Så då är det ny olja i moppen och ett acra monterat... Var precis ute i det underbara vädret och njöt av avgassången och värmen ett tiotal mil, nu längtar man efter semestern ordentligt.
Förresten... Hur anger ktm sin effekt? Motoreffekt eller på hjulet? För nu ska jag svära lite i kyrkan men upplevelsen är att effekten inte känns så mycket mer än i min gamla er6a . lite mer men inte mycket...
Klart den är, håller hur bra som helst.
Hoppas du skämtar, provkörde en er6a en gång. Kändes som att köra en thailandsmoppe. Full gas på alla växlar rakt igenom i stan var inga problem och det bara rasslade.
Dra full rulle på 1an och 2an så känner du skillnad. Men då finns risken att du ligger på backen
Min SD 07a är bänkad till 108 på slangen. Då är den moddad av butik och det sitter power commander på den. Det ska vara 120 i motorn enligt pappret.
bänkad på claessons motor till 118,5hk för drygt 3 månader sen med orginaldämparen.
bänkad på claessons motor till 118,5hk för drygt 3 månader sen med orginaldämparen.
Har dragit fullt på 2an från 4000 varv många ggr, visst går den men är aldrig rädd direkt.... Känns som det är betydligt mycket mer luftmotstånd i sd:n (har iofs en mikroskopisk vindruta)
Skulle inte gå så långt att säga att er6 känns som en thaimoppe, tycker den är riktigt välbyggd för dom pengarna och rasslar inte (duken rasslar däremot i kopplingen) men det är inte det frågan handlade om.
Så du vågade köra 220 genom stan med en "thaimoppe" ?
Får väl slänga in en annan mapp o testa men att dra på ettan känns lite moppeaktigt, man har ingen riktig nytta av det i vardagstrafik.
Har dragit fullt på 2an från 4000 varv många ggr, visst går den men är aldrig rädd direkt.... Känns som det är betydligt mycket mer luftmotstånd i sd:n (har iofs en mikroskopisk vindruta)
Skulle inte gå så långt att säga att er6 känns som en thaimoppe, tycker den är riktigt välbyggd för dom pengarna och rasslar inte (duken rasslar däremot i kopplingen) men det är inte det frågan handlade om.
Så du vågade köra 220 genom stan med en "thaimoppe" ?
Får väl slänga in en annan mapp o testa men att dra på ettan känns lite moppeaktigt, man har ingen riktig nytta av det i vardagstrafik.
På bakhjulet?
Sen funderar jag på att avlägsna sekundärspjällen, har bara goda erfarenheter av att bli av med sånt junk som gör det mer ryckigt.
Tja!
Är i fullgång med att ta mc kort och har bara uppkörningen kvar. Då jag är intresserad av att köpa en superduke och även köra upp med den, är frågan om det är en bra hoj att köra konbanan, lågfartsprovet m.m med?
Eller tycker ni att jag ska jag satsa på en enklare hoj.
Mvh mayeah
Tja!
Är i fullgång med att ta mc kort och har bara uppkörningen kvar. Då jag är intresserad av att köpa en superduke och även köra upp med den, är frågan om det är en bra hoj att köra konbanan, lågfartsprovet m.m med?
Eller tycker ni att jag ska jag satsa på en enklare hoj.
Mvh mayeah
Tack Gurre,
Vore grymt om någon vänlig själ kunde köra en test omgång om ni får möjlighet, o sen rapportera till mig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|