Superduke-tråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Såg nånstans i tråden om snygga tvåfingergreppshandtag, vad kostade de och hur fick man tag i dessa? Var det ebay kanske? :S
Och vart hittar jag original backspegel? (höger om nån vill sälja)
Och... kan man buckla ut akradämparen på nått smidigt sätt om den är mer fyrkantig än rund? :D

Eventuellt intresserad av bromspedel om nån släpar på ett sådant också.. suck.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Men nu e det ut o leta efter någon annan hoj.

Hade tänkt något med någon kåpa o billig försäkring.

Någon som har förslag på en sådan som e hyfsat lika superduken

finns ingen med kåpa som e lik Superduken , dock så finns det med liknade motor ..

Honda Vtr Sport touring hoj som är billig med rätt ljud i ..

Den har 110hk officielt , min hade 106 på slangen så den går lika bra som en duke dock mindre varvillig men med lite mer botten .

Sen finns Vfr me , mer sport mer hk .. om jag fick till bokstavskombinationerna rätt nu :)

Du kanske är ute efter nyare hoj ;) men då blir det dyrt med kåpa.

Skulle jag köpa Kåphoj så finns det bara 1 .. Aprilia Rsv4R !! men då blir det Dyrt så in i ....
Lycka till .

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Såg nånstans i tråden om snygga tvåfingergreppshandtag, vad kostade de och hur fick man tag i dessa? Var det ebay kanske? :S
Och vart hittar jag original backspegel? (höger om nån vill sälja)
Och... kan man buckla ut akradämparen på nått smidigt sätt om den är mer fyrkantig än rund? :D

Eventuellt intresserad av bromspedel om nån släpar på ett sådant också.. suck.

Tvåfingergreppen får du enklast tag på via ebay och kostade mig ca 430kr och då kom de rakt ner i brevlådan. Funkar utmärkt än så länge efter 60 körda mil så jag är helnöjd :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jaha då va hojen borta:gnissla

Lite ångest fick man allt.

Men nu e det ut o leta efter någon annan hoj.

Hade tänkt något med någon kåpa o billig försäkring.

Någon som har förslag på en sådan som e hyfsat lika superduken:va

Om du hittar, eller ens kommer på något som är lika bra, fräscht och roligt som Dukken i ungefär samma prisklass.. Säg till mig då, pronto.

Jag vill också byta, men hur jag än gör så känns det som jag byter ner mig. Kan det vara så att KTM har byggt världens mest prisvärda "sporthoj"? Eller är marknaden bara lite retarderad så att de inte förstår hur bra den är och är villiga att betala samma pengar för gamla skabbiga R6or :va?

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
finns ingen med kåpa som e lik Superduken , dock så finns det med liknade motor ..

Honda Vtr Sport touring hoj som är billig med rätt ljud i ..

Den har 110hk officielt , min hade 106 på slangen så den går lika bra som en duke dock mindre varvillig men med lite mer botten .

Sen finns Vfr me , mer sport mer hk .. om jag fick till bokstavskombinationerna rätt nu :)

Du kanske är ute efter nyare hoj ;) men då blir det dyrt med kåpa.

Skulle jag köpa Kåphoj så finns det bara 1 .. Aprilia Rsv4R !! men då blir det Dyrt så in i ....
Lycka till .

Jo vtr ska jag nog provköra vill ju ha twin igen:)

Får åka runt o prova lite allt möjligt

Nja nyare hoj går bort

Om du hittar, eller ens kommer på något som är lika bra, fräscht och roligt som Dukken i ungefär samma prisklass.. Säg till mig då, pronto.

Jag vill också byta, men hur jag än gör så känns det som jag byter ner mig. Kan det vara så att KTM har byggt världens mest prisvärda "sporthoj"? Eller är marknaden bara lite retarderad så att de inte förstår hur bra den är och är villiga att betala samma pengar för gamla skabbiga R6or :va?

Nja blir väl svårt att få en hoj att va lika rolig men borde ju finnas något annat kul:tummenupp

Min hoj va till salu länge med:gnissla

Sen kom en o kollade och han hämtade den 3 dagar senare:tummenupp

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jo vtr ska jag nog provköra vill ju ha twin igen:)

Får åka runt o prova lite allt möjligt

Nja nyare hoj går bort

Nja blir väl svårt att få en hoj att va lika rolig men borde ju finnas något annat kul:tummenupp

Min hoj va till salu länge med:gnissla

Sen kom en o kollade och han hämtade den 3 dagar senare:tummenupp

Vad för vtr, en SP1/SP2 eller Firestorm? Jag hade en firestorm och förutom lite svampig fjädring är den väldigt prisvärd dels inköpspris och försäkring. Dock krävs ett par ljudförskönare, helst högdragna. SP1/SP2 är riktigt goa fast kostar då lite mer både att köpa och äga.

Men roligt kan du ha med en vtr oavsett om det är en firestorm eller SP1/SP2 :)

SallaN

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
KTM superduke
Har tänkt på en sak, varför frågar alla som ser att man har en ktm, om man har problem med den :S har ägt två olika ktm:er och har aldrig haft någo krångel. Finns det några kända fel med ktm eller?? En gång ktm alltid ktm;)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har tänkt på en sak, varför frågar alla som ser att man har en ktm, om man har problem med den :S har ägt två olika ktm:er och har aldrig haft någo krångel. Finns det några kända fel med ktm eller?? En gång ktm alltid ktm;)

KTM äldre än runt -04 var väl inte av bästa kvalitet..

Men nu är det bara gamla fördomar. Bortsett att saker fortfarande skakar loss, men det gäller nog alla stora twinnar.

Sotevispen

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Hoj
-06 Ktm Superduke
Hallå Folks!

Skulle i veckan serva pärlan efter vintervalan, men inte ens 3 liter olja räckte? I instruktionsboken står 2,5 L eller 0,7 gallon, vilket är stort sätt samma mängd.
Är detta något vida känt eller är det något knas på min.
Googlade lite men kunde inte finna någon annan som stött på det.

Värt att veta är kanske att hojjen är en fabriksbyggd 06 för bana typ som R idag. Mer olja i dom kanske?

//Henke

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Vad för vtr, en SP1/SP2 eller Firestorm? Jag hade en firestorm och förutom lite svampig fjädring är den väldigt prisvärd dels inköpspris och försäkring. Dock krävs ett par ljudförskönare, helst högdragna. SP1/SP2 är riktigt goa fast kostar då lite mer både att köpa och äga.

Men roligt kan du ha med en vtr oavsett om det är en firestorm eller SP1/SP2 :)

Ska åka o kolla på en idag. Får hoppas det känns bra:gnissla

Tvättsvampschassie jämfört med SDn :(

Jo jag har läst det oxå men ska tydligen gå att styva upp dom för en billig peng:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo jag har läst det oxå men ska tydligen gå att styva upp dom för en billig peng:tummenupp

Mmm... Jag är nog mer ute efter en ren rr-hoj, alternativt en KTM 690SMR som det iofs också körs race med.

VTR känns definitivt som ett steg i fel riktning.

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Mmm... Jag är nog mer ute efter en ren rr-hoj, alternativt en KTM 690SMR som det iofs också körs race med.

VTR känns definitivt som ett steg i fel riktning.

Tänkte jag skulle ha en banhoj upptill så du får man gasa av sig på den:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tänkte jag skulle ha en banhoj upptill så du får man gasa av sig på den:tummenupp

I wish..

Jag skulle kunna få en hygglig racehoj för budgeten. Problemet är att budgeten är ganska oflexibel, och med racehoj kommer logistikproblem. Det ska till racebuss / en till bil+släp+parkeringsplats osv..

Det är nästan en hoj till redan där. :(

Jag tror, ärligt talat att jag kommer slå rekord i att vara enda ägaren på en SuperDuke längst snart. Har svårt att se att jag skulle bli mer nöjd med någon annan hoj öht :(.. Men vill verligen få "gör nåt annat" ett tag.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Skall eventuellt skaffa en Superduke till sommaren. Ni yngre personer (under 24) hur har ni löst det med försäkring, vad betala ni, försäkringsbolag etc?

Har kollat runt lite och fått priser på runt 40 000 för helförsäkring och runt 20 000 om den står på min far. Förstår självklart att det kanske inte är en billig hoj att försäkra om man är yngre men hade vart intressant att se vilka bolag som ni använder er av och vad eran kostnad är.

Tack på förhand:tummenupp

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Skall eventuellt skaffa en Superduke till sommaren. Ni yngre personer (under 24) hur har ni löst det med försäkring, vad betala ni, försäkringsbolag etc?

Har kollat runt lite och fått priser på runt 40 000 för helförsäkring och runt 20 000 om den står på min far. Förstår självklart att det kanske inte är en billig hoj att försäkra om man är yngre men hade vart intressant att se vilka bolag som ni använder er av och vad eran kostnad är.

Tack på förhand:tummenupp

Jag fyllde precis 24, och innan det så hade jag en försäkring på ca 12000kr Hel/hel, nu när jag fyllt 24 ramlade jag ner till ca 9000kr och mycket lägre självrisker (10000/3000) för vagnskada.
Detta är på bilsport & mc.

Och jag håler med vissa, det finns nog faktiskt ingen bättre hoj! Har använt min till det mesta, touringsväng till tyskland på 400mil eller stenhård körning på bana, spelar ingen roll :yoparty har gått i hojbytartankar, men hittar nog inget som slår duken.

Funderar på o bygga en pakethållare nu :eek:

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
Nu är årets moddar på plats o testade i em solsken o jag e j-ligt nöjd:)
Blir mkt bana i år o kände att det var på plats m lite förändringar
Vikbara broms o kopplingshandtag. Kina kopior på Rizoma. Mäste säga att både funktionalitet, passform o finnish är riktigt bra!!
Cycle control distansplattor (klart billigare modd än ny fotpinnsats) för att flytta bak o upp fotpinnarna. Mkt bättre sittposition nu. Mer attack :mad: o förhoppningsvis inga markkontakt i kurvorna i år.
Sist o bäst reverse gear kit o Dynojet quickshifter:tuttar. Otroligt nice att bara mata i växlarna med fullgas.
Summasumarum (efter en em körning) så känns det kanon:tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu är årets moddar på plats o testade i em solsken o jag e j-ligt nöjd:)
Blir mkt bana i år o kände att det var på plats m lite förändringar
Vikbara broms o kopplingshandtag. Kina kopior på Rizoma. Mäste säga att både funktionalitet, passform o finnish är riktigt bra!!
Cycle control distansplattor (klart billigare modd än ny fotpinnsats) för att flytta bak o upp fotpinnarna. Mkt bättre sittposition nu. Mer attack :mad: o förhoppningsvis inga markkontakt i kurvorna i år.
Sist o bäst reverse gear kit o Dynojet quickshifter:tuttar. Otroligt nice att bara mata i växlarna med fullgas.
Summasumarum (efter en em körning) så känns det kanon:tummenupp

Shiieet bruschan.. QS och grejer, du blir farlig i år eller?

Har du sett nån bra lösning på att få till en balja? När resten av racegrejerna är på plats är det ju bara det kvar ;).. Najningar och sånt är ju en bit kaka, men baljan har förbryllat mig lite.

endurance

slangåkare
Gick med
22 Dec 2006
Hoj
Superduke -07, H-berg 450 -09
Hallå Folks!

Skulle i veckan serva pärlan efter vintervalan, men inte ens 3 liter olja räckte? I instruktionsboken står 2,5 L eller 0,7 gallon, vilket är stort sätt samma mängd.
Är detta något vida känt eller är det något knas på min.
Googlade lite men kunde inte finna någon annan som stött på det.

Värt att veta är kanske att hojjen är en fabriksbyggd 06 för bana typ som R idag. Mer olja i dom kanske?

//Henke

I användarmanualen står det följande:

Efter rengöring av samtliga oljescreens (oljesilar) och byte av oljefilter skall man fylla på 2,5 L olja och därefter starta hojen och låta den gå en stund på tomgång. Stäng sedan av hojen, vänta en stund och fyll därefter på erfoderlig mängd olja upp till rätt nivå (när hojen står upprätt). :banana

Totalt ca 3,2 L blev det senast jag servade

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...