Superduke-tråden

Hobbelito

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Lkpg
Hoj
nada
Tja!
Undrar lite vad montering av motohooligan luftburk går på, sen undrar jag lite om man behöver köpa nåt mer till luftburken eller räcker det med motobox kitet?
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Skylthållare!!

Har letat och letat men har inte hittat någon vettig skylthållare till SD:n.
Problemet är att den gamla ägaren har sågat av orginal läppen och som det ser ut nu har jag som ett V därbak i plast( om någon förstår:) )
Inte nån som kan slänga upp nån bild för att visa hur ni har gjort om ni
va i liknande situation som jag eller åtminstone berätta om det finns några hållare som passar.

Tjenare!

Köpte detta till min SD, blev hel nöjd, den passar nog prefekt på ditt V du har där bak nu. Du kna kolla in min SD på mitt garage om du vill se resultatet.
http://viewitem.eim.ebay.se/Kennzei...nzeichen-KTM-990-SuperDuke-/190556545981/item
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Är där någon som önskar ngt GPR slip-on till SD så säg till mig, har bra kontakter nere på fabriken i Milano, ungefär halva priset mot här hemma. Finns ca 5st olika slip-on att välja mellan och då är de ink. Frakt, 2st ljuddämpare, DB-Killer, Y och fästen, plug and play system. :)

Fich äntligen hem hojen från verkstan igår och se så fint det blev då jag även bytte drivpaket :Rockbanan från 38t -> 41t känns inte hälsosamt men tonåringen i mig skriker lycka :D

262062_10150241801937105_691062104_7628013_2472360_n.jpg

Tja!

Blev de ng märkbar skillnad efter drevningen?

Vad har du fram?

Precis special beställt 15 drev till min, finns annars bara 16-17 ju!!!
 
Last edited:

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tjo!!

Blev superduke r ägare igår! till en 10a! sjukt rolig cykel!

blir akrarör, tuneboy mm, någon som känner till något om strypning på 2,3? om de är nå elektronisk strypning som på vissa andra ktm

/Chrille
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tjo!!

Blev superduke r ägare igår! till en 10a! sjukt rolig cykel!

blir akrarör, tuneboy mm, någon som känner till något om strypning på 2,3? om de är nå elektronisk strypning som på vissa andra ktm

/Chrille

Du som hade RSV4:an ute? Du skulle bytt till dig min hoj istället, den är redan fullutrustad.. ;)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tja!

Blev de ng märkbar skillnad efter drevningen?

Vad har du fram?

Precis special beställt 15 drev till min, finns annars bara 16-17 ju!!!

Är skadad och borta minst 5-6 veckor till från körningen, men 3 drev bak skall motsvara ett fram har jag läst. Har tyvärr ej hunnit köra den än :huvet

*edit* har 16t fram (original) Och för övrigt så har sdn så bra krut att det mest är för det kosmetiska :D
 
Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Såhär blev det med en biltema skylthållare, biltema miniblinkers diod, borttagen innerskärm och kapad bakdel. Ska göra en ny likadan i lite tjockare plåt eftersom den var lite för tunn. Minst 1 mm, kanske 1,5 mm. Hade dock bara tunn plåt hemma. Lackade den sedan med "plastidip". Den nya versionen ska även plåten sitta lite annorlunda så man inte ser bultarna också. Den nya hållaren skall vara lite mer "vinklad" med.. ;)

Här är lite bilder iaf.

Total kostnad: Miniblinkers: 199:- (art. nr: 82339), motstånd för diodblinkarna 2 x 39,90:- (art. nr), Skylthållare 99:- (art. nr: 82402), metallbit (10x10 cm 1mm alu t.ex): 2:- (max...). Totalt: 380:-
 

Bifogat

  • IMG_0851.jpg
    IMG_0851.jpg
    236.7 KB · Visningar: 103
  • IMG_0852.jpg
    IMG_0852.jpg
    236 KB · Visningar: 99
  • IMG_0853.jpg
    IMG_0853.jpg
    236.3 KB · Visningar: 101
  • IMG_0854.jpg
    IMG_0854.jpg
    230.8 KB · Visningar: 98
  • IMG_0855.jpg
    IMG_0855.jpg
    244.7 KB · Visningar: 113
  • IMG_0856.jpg
    IMG_0856.jpg
    248.3 KB · Visningar: 123

Andreas55

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
hemma
Hoj
Ny på väg
Såhär blev det med en biltema skylthållare, biltema miniblinkers diod, borttagen innerskärm och kapad bakdel. Ska göra en ny likadan i lite tjockare plåt eftersom den var lite för tunn. Minst 1 mm, kanske 1,5 mm. Hade dock bara tunn plåt hemma. Lackade den sedan med "plastidip". Den nya versionen ska även plåten sitta lite annorlunda så man inte ser bultarna också. Den nya hållaren skall vara lite mer "vinklad" med.. ;)

Här är lite bilder iaf.

Total kostnad: Miniblinkers: 199:- (art. nr: 82339), motstånd för diodblinkarna 2 x 39,90:- (art. nr), Skylthållare 99:- (art. nr: 82402), metallbit (10x10 cm 1mm alu t.ex): 2:- (max...). Totalt: 380:-

Det där vart ju sjukt bra! Får försöka snickra ihop det där själv.
Tack för bilderna, bra info!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Det där vart ju sjukt bra! Får försöka snickra ihop det där själv.
Tack för bilderna, bra info!
Kommer nya bilder i morgon, då med en uppgraderad variant ;)... Skylten lite mer "rakt bak", tjockare plåt och skylten monterad längre upp så man döljer bultarna som håller skylthållaren.

Sen blir det -07 tank på (för volymen + lösning av problemet...) och MH luftburk och sen körning i bänken igen så får vi se om det gör något ;)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kommer nya bilder i morgon, då med en uppgraderad variant ;)... Skylten lite mer "rakt bak", tjockare plåt och skylten monterad längre upp så man döljer bultarna som håller skylthållaren.

Sen blir det -07 tank på (för volymen + lösning av problemet...) och MH luftburk och sen körning i bänken igen så får vi se om det gör något ;)

Har du en gammal MH-burk eller ska du köpa nytt? DNA har ju sin Mach 3 ute nu, gav ett tiotal extra pollar i bänken mot MH om jag inte missminner mig.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har en MH burk liggandes, en ny, som jag fick betala precis rätt peng för ;). Jag tvivlar på att det blir SÅ mycket mer effekt varesig med en MH eller en DNA (speciallt om man inte smäller på ett helsystem och sådant...) men lite gör det säkert. Sen är det ju mest häftigt och ska enl. uppgift låta gött ;)

MVH

Johan
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag har en MH burk liggandes, en ny, som jag fick betala precis rätt peng för ;). Jag tvivlar på att det blir SÅ mycket mer effekt varesig med en MH eller en DNA (speciallt om man inte smäller på ett helsystem och sådant...) men lite gör det säkert. Sen är det ju mest häftigt och ska enl. uppgift låta gött ;)

MVH

Johan

Jaså, nja.. Det kräver ju en del annat för att bli optimalt. Men det är en snygg box och, ja, den kommer att låta brutalt. :tummenupp
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Här är två bilder, nu med 1 mm alu plåt istället, det fungerade perfekt. Blinkerhållarna är monterade direkt bakom plåten och sedan kommer skylthållaren, detta för att kunna göra metallflärpen längre så man kan dölja bultarna som håller skylthållaren från biltema i metallflärpen som jag klippte till och lackerade med plastidip. Lite mindre vinkel på denna med. Blev ganska nöjd med tanke på vad det kostade.

Nya tanklocket hade anlänt med verkade det som, passar bra på 07 tanken (med stompgrips och R-tankpad såklart...) som nu skall monteras tillsammans med MH burken. Det börjar ta sig med bågen ;)...

MVH

J
 

Bifogat

  • IMG_0858.jpg
    IMG_0858.jpg
    235.8 KB · Visningar: 68
  • IMG_0859.jpg
    IMG_0859.jpg
    239.9 KB · Visningar: 78

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har en MH burk liggandes, en ny, som jag fick betala precis rätt peng för ;). Jag tvivlar på att det blir SÅ mycket mer effekt varesig med en MH eller en DNA (speciallt om man inte smäller på ett helsystem och sådant...) men lite gör det säkert. Sen är det ju mest häftigt och ska enl. uppgift låta gött ;)

MVH

Johan

Men där tror jag att du har fel min vän.
Vet andra som har bänkat enbart med acra slipon och MH och får ut 10-12 hk till runt 7-8000 varv (har inte tillgång till dynoresultaten). Det tycker i alla fall jag är bra. Detta då på en icke R. Antalet hundralappar per hk är klart överkommlig. Skillnaden irl blir fläskig!

D
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Dock bör man ha i åtanke att MH-boxen kan medföra problem med att klara dB-krav på bankörningar tydligen..
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Dock bör man ha i åtanke att MH-boxen kan medföra problem med att klara dB-krav på bankörningar tydligen..

Ja det är sant. Sist jag var på falken slog jag av lite på gasen i slutet av rakan och det var ingen som klagade. Men det är ju inte så kul...
Har funderat på att bygga in boxen på nåt sätt. Sätta nån skiva innanför ramen runt boxen. Blir säkert skitfult, men att ha på just bandagar.

Just nu kör jag med boxen fast utan att ha bänkat... rätt puckat faktiskt:rolleyes:
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.
Vi har några få platser kvar!

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härliga dagar på raken!

KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!
För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

OM du mot förmodan inte kör KTM (än) så är dagen numera öppen även för dig.
DVS. torsdag kväll och hela fredagen…


Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82&start=70
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är det lika tramsiga regler som vanligt om att man måste ha originalsystem på Sviestad?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top